Gå til innhold

Noen som har begynt å tenke på navn???


April 2006+Desember2007

Anbefalte innlegg

Er så opptatt av navn jeg, syns det er å vanskelig denne gangen siden vi har en liten fra før og jeg føler navnet må matche litt...

 

jentenavn jeg har tenkt på er

Live Andrea

Nora Sofie

Live Matilde

 

 

Guttenavn

Petter

Johan

Magnus

Nicklas

Jakob

Andreas

Lars

 

guttenavnet skal også være dobbelt, men jeg sliter med å sette sammen noe bra..

 

Hva syns dere? Hva har dere tenkt på???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA jeg har tenkt masse!!!!

 

Listen med guttenavn ble fort krympet inn og vi har mest sannsynelig bestemt oss for Gabriel.

 

Jentenavnlisten er litt lengere:

 

Nora

Celina

Elise

Hannah

Rikke

Sofie

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja grøss og gru.. Sleit forrige gang, og vil nok gjøre det denne gang også.. Anniken ved jente kanskje, og gutt er håpløst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har prøvd så lenge at navnene var klare for mange år siden. Hvis vi får en gutt skal han hete Birger, og hvis det blir jente så skal hun hete Ragna. Om det blir dobbelnavn vet vi ikke ennå. Vi har begge selv dobbelnavn, men i tillegg til det så vil våre bare få dobbelt etternavn. Vi får diskutere saken senere. Han har nok en mening kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentenavn har me ikke noe formening om i det hele tatt.

Men har sagt at om det blir gutt så blir navnet Nickolay - det har eg hatt lyst å kalle barnet mitt om eg får gutt - men dei to siste barna har vore jenter. Så da prøver me igjen denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnene er klare hos oss:).

 

Om det blir en jente - Vilde

Om det blir en gutt - Lucas

 

Har to fra før av som heter Zakarias og Aurora:)

 

Mange fine navne forslag over her da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente:

Arya, storesøster heter Arwen:)

 

Gutt:

Jens August ( Min mann er 5 generasjon som heter jens så da vil jeg ikke være kip å stoppe den tradisjonen.Hehe)

Men liker veldig godt Storm som gutte navn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge veldig enige om at viss det blir en jente skal hun hete Madelen. Guttenavn synes vi er kjempevanskelig, kanskje Marcus, men vi vet ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Bare ett lite tips.

Jeg har selv dobbelt fornavn og etternavn. Det er og blir ganske så tungvindt.

Hele livet har folk spurt meg om jeg kan gjøre navnet mitt kortere og enklere. Navnet er pent, men litt tungt.

 

Som lærer ser jeg også at flere og felre velger enkelt navn nå for tiden, fordi det er så mange med to eller flere etternavn.

 

"Vennene" velger også ofte ett av navnene, rett og slett for det er mest praktisk.

Bare ett tips - ingen kritikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke unngå å tenke at dere er glad i film og tv :-) Ser tydelige spor til Ringenes Herre og Hotel Cæsar her... fra det ene til det andre!

 

Vi har jentenavn klare, men sliter med guttenavn - har så forskjellige meninger... vi har også tenkt på August! Og samboeren min liker egentlig Storm, men forbinder det nå bare md Hotel Cæsar :-)

 

Ikke så lett som jeg trodde å finne navn altså... det største problemet er vel egentlig at vi er to om det... sikkert typisk jentegreie å ha tenkt og "bestemt" seg for lenge siden hva et evt barn skal hete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner det. Våre barn kommer kun til å ha ett etternavn. Derfor i tillegg til mange andre grunner ønsker jeg dobbeltnavn. Jeg har alltid hatt lyst på to navn selv også.

 

Men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss tidlig for Thea og Markus. Må si meg enig i dobbeltnavn-debatten. Selv har jeg bindestrek, men to etternavn.. det har blitt til at jeg mer eller mindre har "droppet" mellomnavnet til pappas store fortvilelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt bestemt på å gi barnet kun et fornavn... sikkert fordi jeg selv har både to fornavn og to etternavn, selv om jeg kun bruker et av hver til daglig... alltid "problemer" med lister av alle slag. Flere lærere gamblet på hvilke navn jeg brukte når de leste opp, med det utfall at jeg ofte ikke reagerte og måtte forklare... har ofte ønsket meg et enklelt navn og kun et av hver...

 

Nå vil vel barnet vårt kanskje få to etternavn siden vi har hvert vårt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter med det til vi vet hva det blir,er vanskelig nok å finne navn til ett kjønn. Dessuten så er vi ikke enige om etternavnet en gang! jeg vil ha begge,men sambo vil bare ha ett og det er hans eget. Skjønner ikke vitsen med å ha to etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi har bestemt oss for navn vi :)

 

jente: Alva Desiree

gutt: Alv Dorian

 

begge har veldig spesiell betydning for oss, så nå bare gleder vi oss til å finne ut hva som kommerut <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Har for tiden to favorittnavn: jente er Ragnhild, alternativt Hanne, og gutt er Henning. Når det gjelder navn er jeg meget bevisst på at det skal være et tostavelsesnavn. Til etternavn blir det farens fornavn + -sønn eller -datter + mitt etternavn. Det har dattera vår, og ho er godt fornøyd med å presentere seg med det - selv om det er noe langt. Barnas far heter Hansen, og det lå ikke øverst på min ønskeliste til å bringe videre, så derfor tar vi denne kombinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå ja da.. har tenkt på det siden jeg fant ut at jeg var gravid..

 

Guttenavn: Alessandro Andre

 

Sliter mellom

Jentenavn: Amalie, Alicia, Alejandra eller Alessandra

 

Min første på 5 år heter Andrea Esperanza(Håp på spansk)

 

Jeg prøver å følge etter min svigermor.. hun har alle 6 barn på J

 

Jeg liker A :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anniken er et NYDELIG jentenavn;-) Jeg heter det selv og har alltid vært kjemprfornøyd med navnet mitt. Alle vennene mine var misfornøyd med at de het Marte, Mona, Anne, Kristine, mens jeg har vært SÅ fornøyd. Så jeg tror datteren din blir veldig fornøyd med navnet sitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bestemt oss for å vite om det ligger en gutt eller jente inne i magen min, men babyne hadde bestemt seg at det skulle forbli en hemmelighet inntil videre;-) Vi har en datter fra før og hun er oppkalt etter min oldemor, nå vil vi gjerne ha et godt gammelt norsk navn på vår neste også, så hvis det bli jente står det inntil videre mellom Ingrid, Sara, Solveig, men egentlig står det på Ingrid da...

Hvis det viser seg at det er en gutt som ligger inne i magen min så vet vi jammen ikke, kanskje Trygve, Sverre, Ivar, Sander eller Magnus. Hva synes dere er det peneste guttenavnet?

PS; har jo hørt en del historier om de som har bestemt seg for navn helt til bebyen har kommet ut og da har de ikke synes at navnet passet til babyen...VANSKELIG er det iallefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...