Lilly 79 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #26 Skrevet 11. juni 2007 Er nok ingen fare:-) Katten mine er renslig, og vet at do er ute:-)
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #27 Skrevet 11. juni 2007 Ang. rasekatt opplegget da, des bedre premiert de er, des lettere blir det å selge kullet..men krever mye tid da, hvis du skal begynner seriøst å tjene grunker på det...
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #28 Skrevet 11. juni 2007 Ikke så veldig lønnsomt akkurat, men det gir meg mye på andre måter. Jeg elsker katter og i tillegg til mine egne så tar jeg inn omplasseringskatter som venter på et permanent hjem. En katt her og en katt der blir egentlig bare en dråpe i havet, men jeg gjør da det jeg kan for å hjelpe til. Håper den dagen vi får hus at vi kan øke "omsetningen"... hehe... altså, ta inn flere enn bare en katt omgangen.
Askepått Skrevet 11. juni 2007 #29 Skrevet 11. juni 2007 I stedet for å starte et oppdrett burde du heller ha meldt deg inn i dyrebeskyttelsen og tatt deg av omplasseringer. Du skrev at du ville ha en hobby, men jeg synes det skinner gjennom økonomisk vinning også. Det er så himla mange katter som trenger et godt hjem, og vil du stille ut, så stiller de faktisk blandingskatter også. Og hvor i alle dager ser du parallellen mellom barnehjemsbarn og hjemløse katter? Det er vel på kanten.
englegull Skrevet 12. juni 2007 #30 Skrevet 12. juni 2007 Jeg har veldig lyst på rasekatt! Ikke fordi jeg har så veldig lyst til å fly på utstilling i tide og utide, men fordi jeg vil ha en katt som passer inn i vårt hjem og vår livsstil. Det er nemlig like store forskjeller på gemyttene til rasekatter, som det er på hunderaser. Hvis det er galt å skaffe seg rasekatt, så må det da være galt å skaffe seg rasehund også? Det finnes nok av hjemløse hunder også - blandingsraser. Jeg synes oppriktig synd på de kattene som sitter i bur på dyrebeskyttelsen - DET synes jeg er dyremishandling! Katter som kanskje har hatt et glimrende liv fra før, som har levd ute, jaktet og ikke vært avhengig av mennesker. Så kommer det noen mennesker og liksom skal "temme" disse kattene, plasserer dem i et lite bur og tvinger dem til å bli vant til mennesker. Det er ikke så mange som vil ha villkatter nei, som kanskje aldri blir helt tamme. Ergo blir disse kattene som oftest sittende i bur resten av livet! Nei- gi dem heller en veterinærbehandlig og slipp dem fri igjen - eller gi dem en siste sprøyte!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #31 Skrevet 12. juni 2007 Ja, så lett er det å være politisk korrekt på andres vegne; "Du burde isteden meldt deg inn i dyrebeskyttelsen osv..." Hva faen er problemet egentlig? Har jeg lyst på en knall rød Dodge Ram, så har jeg lyst på en knall rød Dodge Ram, og IKKE en grønn el-bil!!! OK?!!! Mener dere også at med så mange foreldreløse unger her i verden, burde dere kanskje adoptere i steden for å lage egne, eller?! Uansett hvor politisk ukorrekt, lite miljøvennlig og samfunnstjenlig det måtte være, så må vi da for faen få yttre våre ønsker, uten at noen på død og liv skal fortelle oss hva vi BURDE ønske oss! Bortsett fra det så driter jeg i katter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå