Gå til innhold

Jeg har så lyst til å starte ett oppdrett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte da på en eller annen rasekatt.

Er det noe særlig å tjene på slikt? Ser jo at Hellig Birma feks. selges for alt fra 5000-7000. Men det er sikkert mye kostnader underveis også?

Noen som har peiling på slikt her? Jeg er så glad i katter, har en blandingstosk nå som jeg er så vanvittig glad i:-)

Kan det være slik at dette kan bli en lønnsom hobby?

Eller blir det til at dette er en hobby som tar fullstendig overhånd med tanke på tidkrevende, og masete?

Man må jo stille ut kattene og greier... Kjøre land og strand for å delta på utstillinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok katter som trenger et hjem fra för.

Skrevet

Det samme kan vel sies om barn?

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Svarte deg på skravle..

Skrevet

Det er nok katter, punktum.

Og Sam, du har et poeng - unger vokser opp og bli *grøss* naboer.

Skrevet

Det var vel ikke barn du skulle ha oppdrett paa??

Skrevet

Hvorfor får folk barn, når det er nok i verden?

Det er faktisk nok lamaer i verden også:-)

Skrevet

Enig i at det er nok katter, men det er ikke min skyld at folk ikke tar vare på de. Når det gjelder naboer skjønner jeg hva du mener, jeg grøsser her jeg sitter selv.

Skrevet

Det blir en annen diskusjon, for de fleste faar noen faa barn som de tar vare paa. Det er ikke noe produksjon som man selger og gudene vet hvilket hjem de kommer til.

Jeg har ikke tenkt aa drive oppdrett paa lama.

Skrevet

Enig med deg egentlig - og de som evt kjøper rasekatt ville uansett ikke tatt inn hjemløse i stedet.

Når det gjelder naboer synes jeg omplasseringsordningene er utrolig dårlige, pluss at ganske mange av dem burde vært kastrert på et tidligere tidspunkt, evt fått en siste sprøyte.

Skrevet

Men du har jo planer om å anskaffe deg.

Ikke at jeg legger meg oppi det, men det blir jo akkurat det samme.

Det er jo ingen som har sagt at jeg hade tenkt å drive stor-produksjon, om jeg anskaffer meg en rasekatt som jeg lar få et kull i løpet av ett år?

De fleste får barn de tar vare på ja. Så er det millioner av de som ikke gjør det.

Skrevet

Den ene katten min var hjemløs. Vi fant henne ute, oppbanket og utmagret, rett og slett mishandlet. Og jeg har kjøpt rasekatt, så jeg stiller meg betvilende til påstanden din.

Skrevet

Kasterasjon hadde vel kanskje vært straff nok, det hadde jo vært deilig å vite at de ikke lengre kan formere seg:-)

Nei, jeg ville ikke tatt inn en hjemløs katt. Det gjorde jeg engang, noe som resulterte at min egen lille venn ble kjempesyk av katteinfluensa.

Skal man hjelpe villkatter, er det en kule som er løsninga.

Skrevet

Ja, men jeg tror de som driver seriøst med rasekatter gjerne vil ha katt de kan stille ut, ikke en fortausmix, så om de skal ha bare EN katt så vil nok flertallet ikke ta mixen. Fint at du er annerledes, selvsagt, flere skulle gjort sånt.

Skrevet

Sånn sett ja. Husker moren min ble ilsint da jeg tok inn katter fordi det kunne forstyrre hennes oppdrett. Men jeg er veldig ivrig etter å sterilisere og kastrere de så det ikke blir flere.

Orker bare ikke se på at dyr har det vondt, dårlig uvane, kan bli ganske mange dyr etterhvert nemlig

Skrevet

Forskjellen er at jeg tar til meg dyr og gir de et fantastisk liv. Jeg lar de ikke faa unger.

Skrevet

Så fantastisk du er:-) Jeg også har tatt til meg dyr ingen vil ha, om livet deres er fantastisk kan jeg ikke svare på. Men tror ikke de har det bedre andre steder enn her, for å si det sånn.

Kasterert de har jeg også, men om jeg kjøper en premiert rasekatt, hadde jeg selvfølgelig ville avlet på den.

Jeg betviler sterkt at noen kjøper en katt for 7000, for å gi faen i den.

De som kjøper slike katter er jo interessert i utstilling, og har katt som hobby.

Dessuten er det faktisk slik at man kan sile ut kjøpere, men trenger ikke selge til useriøse.

Skrevet

Jeg heller orker ikke at dyr har det vondt.

Derfor har jeg satt ut oterfeller, og fanget 11 villkatter som har gått rundt her, og fått de avlivd til dyrlegen.

Jeg kan ikke ta vare på alt som kryper å går, og det har vært ille med villkatter her jeg bor. Nå er det to stykker igjen, og de skal jeg også prøve å få fatt i.

Jeg synes ikke det er morsomt, men ser på det som nødvendig.

Det er ikke noe bra liv for de å være ville.

Skrevet

Det er akkurat hva jeg mener.

Skrevet

Hun her var ikke vill, bare forlatt i fellesferien fordi hun ikke var kattunge lenger, tam og snill katt, sånt provoserer meg.

Er en villkatt som soser rundt i nabolaget her, får ikke tak i den men det er fryktelig å se på den når den er her, den er ilsint og full av skitt.

Vil veldig gjerne at den skal få slippe for å si det sånn..

Til hun lenger opp her så betviler jeg sterkt atnoen betaler kanskje opp til 9000kroner tilogmed for en katt for så å vanskjøtte den.

Skrevet

Sånt er jo flott!

Det å ta til seg en hjemløs! (altså ikke vill)

Katten min er født av en tamkatt, og var i en stall til han var 7 uker.

Jeg var ikke i tvil når jeg hentet han heller:-)

Klart at katter som i utgangspunktet er tamme fortjener en sjanse!:-)

Men de ville ser jeg ingen fremtid for.

Skrevet

Uff jeg blir så sint, for hvert jævla år er det folk som bare hiver ut kattene sine fordi de skal på ferie. Dryygt..

Han tøffen din høres ut litt som min maine.. sånn kosepus :)

Det har ingen hensikt å ta inn en sint og skjør på sinnet ødelagt villkatt. Det er for ustabilt for både deg og katten.

Hvis man ikke kunne gå nær de da man så de og så prøver å gjøre de tamme så sier det seg selv at man ødelegger kattens natur. Det er bedre at de får slippe og at de ikke formerer seg i hytt og pine, syns jeg.

Skrevet

Ja, enig. Distriktsdyrlegen her jeg bor, kom hjem til meg med to oterfeller, så har vi samarbeidet med å få ned bestanden her.

Jeg synes jo synd på de når jeg har fanget de, men sannheten er jo at en villkatt som er redd er livsfarlig!

Katten min er kjempelanghåret, med tydelig perserpreg.

Kan er ikke flat i ansiktet, men veldig bred.

Så søøøt atte:-)

Skrevet

ååh så søt han høres ut.. hehehe, blir helt tullete!

Så bra at dere jobber for å få vekk villkattene. Det er altfor mange av de.. hadde hjulpet om flere også kastrerte de.. Og villkatter har det ikke bra og er som sagt livsfarlig. Tilogmed jeg tør ikke ta inn en villkatt - dog jeg har hatt en her inne men den snek seg inn og varl ike redd som jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...