Gå til innhold

Alkohol i dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kommer fra en familie hvor det alltid er tilbud om øl eller vin til maten. Ingen som drikker mye, mest fordi "slikt er brukelig hvis man skal ha middagsselskap".

Vi har bestemt oss for å kun ha alkoholfritt øl i barndåpen. Men jeg er redd noen skal reagere på dette. Det er sjanser for at det kan bli varmt (uti juli) og da vil de nok egentlig ha skikkelig øl. Vi skal ha spekemat.

Er jeg prippen eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke alkohol og dåp passer sammen...

Skrevet

nei det synes jeg ikke, synes ikke barnedåp og alkohol hører sammen i det hele tatt..

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som har alkohol i en dåp... jeg ville ikke hatt det!

Skrevet

Jeg syns ikke alkohol er naturlig i barnedåp.... derfor synes jeg heller ikke du er prippen:)

Skrevet

Enig her, alkohol og dåp hører ikke sammen!

Skrevet

Nei det syns jeg ikke! Trenger jo ikke på død å liv ha alkohol til enhver tid. Og i en dåp er det jo babyen sin dag, og alkohol og babyer passer ikke sammen. syns jeg:)

Skrevet

Kommer ikke til å bli servert en dråpe alkohol her, tanken har ikke falt meg inn en gang. Maten blir jo servert midt på dagen og de fleste kommer i bil, nei det blir alkoholfritt i dåpen. Så får vi heller sprette en ordentlig flaske i neste familieselskap...

Skrevet

Drikke kan man gjøre i andre sammenhenger. Når det står en baby i fokus, så synes jeg ikke det passer. Vi hadde kun Claustaler i barnedåpen i tillegg til mineralvann, og det var det ingen som reagerte negativt på.

Hvorfor skal man på død og liv ha alkohol? Har det med selve alkoholen å gjøre (for å bli full) eller har det med smaken å gjøre? Like god smak på Claustaler, spør du meg..

Skrevet

Er enige med de ovenfor...

Har hatt to dåper selv. Ble ikke vurdert alkohol. Synes det ikke hører sammen. Synes du absolutt ikke er prippen...

Skrevet

Herregud, finnes det idioter som drikker alkohol i en barnedåp????

Skrevet

Enig med de over

Skrevet

Selv drikker jeg nesten ikke...og hvertfall ikke øl, så jeg vet ikke om det er forskjell på vanlig eller alkoholfritt. Det blir ikke alkohol her, men ser for meg at det blir kommentarer på det. Men, men....de for bare synes jeg er dum da.

Skrevet

Jeg har vel litt det samme synet som folk over, men det er nok et "typisk norsk" syn. Har en dansk side i familien og når vi har vært i dåp, konfirmasjoner ol er det ALLTID alkohol til maten. Det har godt veldig greit. Er jo mest nordmenn, men du merker ikke at folk har hatt et glass vin til maten. Har når jeg har vært i selskap måttet tenket på utsiden av boksen og funnet ut at folk må få lov å ha sin mening. Og at min måte er ikke alltid den rette........ Så jeg syns faktisk at dere skal bli enig dere i mellom om et kompremiss jeg da.....:)

Skrevet

herregud, litt alkohol er jo bare godt til maten. vi hadde det, var ikke noen diskusjon å la vær egentlig.

Skrevet

Da synes jeg "typisk norsk" er bedre enn "typisk dansk" i denne sammenhengen. Vi trenger da ikke ta etter ALT våre naboer gjør (:

Skrevet

nei, jeg synes heller ikke at alkohol og dåp passer sammen.

Skrevet

Vi hadde litt øl og hvitvin i tillegg til brus og farris i dåpen til jr. kommer til å ha det i neste også.

Jeg er ikke så glad i alkoholholdige drikker selv (liker rett og slett ikke smaken) - men jeg synes det er helt ok at folk tar seg en øl til maten.

Jeg mener at dette er et sunt syn på alkohol, og jr kommer til å bli vant til at det går an å ta se en øl til maten - uten at det blir noe mer utav det.

Ser faktisk ingen betenkeligheter med å tilby litt til maten.

Skrevet

jeg synes ikke det er feil med alkohol i dåp og vi har alltid hatt det. Men jeg synes heller ikke at noen skal bli fornærmet da det tross alt ikke er en selvfølge. Er like forfriskende med alkoholfritt øl som med alkohol.

Skrevet

med fare for å bli meeeeget upop her inne..

hva er problemet om noen vil drikke vin til maten, eller en øl?? er det ikke mengden som kan bli et problem.. ikke at det er alkohol.. nå er jo ikke jeg norsk, og har aldri skjønt det alkoholforbruket i norge.. åpnes ei flaske, så skal den tømmes.. går man ut, skal man krype hjem... og helst spy, og ikke huske noen ting fra kvelden før.. det er kult det.. o gdet er heeelt ok. men å fy da.. drikke et glass vin eller to til maten det er farlig det...

Skrevet

Du gjør som du føler for. Enkelt og greit. Flesteparten av svarene du får i denne tråden er nøyaktig som ventet. Folk er sjokkerte, omtaler de med andre valg som idioter osv. Sier vel mer om dem og deres alkoholvaner, enn de som enkelt klarer å ta en øl eller ett glass vin, uten å la det utarte seg. Lykke til.

Skrevet

Syns ikke du er prippen i det hele tatt. Jeg ser ikke sammenhengen mellom dåp og alkohol. Og hadde aldri servert det i mine barns dåp.

Skrevet

Alkohol og barnadåp hører IKKE sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...