Gå til innhold

Kan dere ikke skrive bedre norsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at det finnes mange former for dysleksi, og jeg har heller ikke nevnt hva som er typisk dysletiske feil. Men jeg vet hva som _ikke_ er det, for det eksisterer det også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da synes jeg virkelig at du skal nevene noen gode eksempler på hva som ikke er typiske dyslektiske tegn. Lurer veldig på hva slags relevant kompetanse du har? Jeg har også ganske relevant kompetanse og vet derfor at noe av det vi sliter med i forhold til dysleksi og barn/voksne er at vi faktisk ikke har kunnskaper nok i forhold til problem stillingen.

Enig at det antagelig er mange som ikke har dysleksi her, men minner om at dette er uformelt forum og derfor blir det nok så, som så med rettskrivning. I hvert fall er det en merkelig ting og henge seg opp i komma regler o.l. Jeg skriver mye saksdokumenter og andre rapporter i mitt yrke og kunne ikke drømme om og sende det fra meg uten og lese nøye igjennom og sjekke skrivefeil og andre grammatiske ugrums. Men på et forum som dette er det ikke bestandig jeg tar meg tid til det.

Skrevet

Overhørte noen her om dagen, de skulle ha skylling til middag, lurte på om de skulle tarmskylle seg.

Skrevet

Det er vel dialektene som ødlegger bokmål

Skrevet

*kremt*

Blant staves akkurat slik. Ikke "blandt", slik du skriver det. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...