nestemann Skrevet 8. juni 2007 #26 Skrevet 8. juni 2007 Enig med deg. Har blitt satt igang med drypp en gang og det er ikke noe jeg vil anbefale eller gjenta!!! Håper på at det begynner av seg selv..
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #27 Skrevet 8. juni 2007 naturen får ordne det selv er mitt motto. bedre fødsler finnes ikke. sist tok jeg klyx etter avtale med lege for jeg var helt forstoppet og poff der kom ungen dagen etter. uten samråd med fagpersonell så gjør jeg ingen ting, med førstemann så ble jeg satt igang for kroppen nektet å gjøre noe selv etter at de hadde stoppet fødselen 3ganger på drypp. og det vil jeg aldri aldri oppleve igjen.
minime<3 in belly Skrevet 8. juni 2007 #28 Skrevet 8. juni 2007 Jeg vil heller ikke settes i gang, men jeg nekter å gå over det som er forsvarlig... Men det er flere her som snakker om at de vil føde NÅ, også har de en mnd igjen... Det syns jeg er teit... Barnet kommer jo når det er klart..
m0n|ca me 2 små Skrevet 8. juni 2007 #29 Skrevet 8. juni 2007 sjønna egentli at jentene her inne syte litt i dinne varmen:p men de e no so du seie h*n kjem når den kjem.. eg vil heller ikkje bli satt i gang.. eg vart de sist å syns ikkje de va noke for meg.. har veldilyst å prøve å føde normalt. å om eg skulle gå over tida so e eg redd for eg går ei veke lenger enn de som e bra.. stola mest på mens termin.. då vi va på ultralyd i veke 19 kunne ikkje jordmor en gang sjå ka kjønn de va, e so redde ho skulla ha målt feil.. kan enn kreve ny UL for å skjekke terminane en gang te?
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 8. juni 2007 #30 Skrevet 8. juni 2007 Bare en liten trøst til den som er redd for å bli satt igang: Jeg ble satt igang med gel i livmorhalsen med min andre, fordi jeg hadde gått tre uker over ultralydtermin. (To uker over menstermin) Denne fødselen gikk helt som normalt, og utviklet seg slik som de andre fødslene mine. Så det kan godt gå fint også, særlig om mormunnen er moden allerede. Det spørs sikkert også på metoden de bruker for igangsetting. Jeg ville også velge naturlig om jeg fikk velge, og får vel heller tåle å gå litt over. Og bruke noen naturmetoder, om de virker eller ikke, er de ihvertfall ikke skadelige.
Miamamma Skrevet 8. juni 2007 #31 Skrevet 8. juni 2007 Slett ikke. Er nå gravid i 12. uke med andremann, og vil gjerne slippe opplevelsen av å bli satt igang igjen... De ventet jo faktisk til jeg var 2 uker over tida med å sette igang, men gutten ville slettes ikke ut. Håper jo at det skal gå av seg selv denne gangen. Visste dere forresten at en indusert (igangsatt) fødsel defineres som en risikofødsel?
m0n|ca me 2 små Skrevet 8. juni 2007 #32 Skrevet 8. juni 2007 dei prøvde først me gel men de funka ikkje på meg.. dei satt 2 stk.. hadde berre veldi sterke kynnera.. men de e vel sann som me alt anna.. ikkje alt som fungera på alle..
Gjest Skrevet 8. juni 2007 #33 Skrevet 8. juni 2007 Ja, jeg er veldig klar over det, og min endte litt slik også fordi den gikk så utrolig fort. Lillegutt i magen ble superstresset av det, de mistet hjertelyden flere ganger på slutten og rpote til meg at jeg måtte presse alt jeg hadde, etterpå måtte han i kuvøs og han var kvalm og kastet opp de første dagene etterpå. Fikk vite at dette slett ikke var uvanlig med igangsatte fødsler. Er vist også større risiko for tang, vakum og KS.
natemor til 2 Skrevet 8. juni 2007 #34 Skrevet 8. juni 2007 nei,.. jeg vil ikke settes i gang,.. Vil helst at det skal skje av seg selv. HELST NÅ!!! Forgje gang ble jeg satt på drypp da det hele stoppet opp,.. det var helt jævlig,... mye vondere enn riene jeg hadde uten drypp..... så jeg vil IKKE ha hjelp til å settes i gang
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 8. juni 2007 #35 Skrevet 8. juni 2007 Selv om det gikk kjempe bra å bli satt i gang sist sv. pga svangerskapsf. Så vil jeg ikke bli satt i gang denne gangen. Synes at alt kan starte av seg selv. så du er ikke den eneste. men å prøve å få i gang fødselen er noe helt annet! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå