Gjest Skrevet 7. juni 2007 #1 Skrevet 7. juni 2007 Synes så mange her ønsker seg igangsetting og nesten prøver å pønske ut måter å tigge seg til det. Altså, jeg prøver jo alle ufarlige kjerringråd for å sette igang fødselen selv, som sex, knael, annanas osv, men å bli satt i gang på sykehuset er det siste jeg vil! Da går jeg heller 2-3 uker over... Er det bare meg?
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #2 Skrevet 7. juni 2007 nei jeg vil at fødselen skal starte av seg selv. men helst med en gang. hehe. men jeg må nok bare vente. men nei jeg vil heller ikke igangsettes.
PintSizedDictator Skrevet 7. juni 2007 #3 Skrevet 7. juni 2007 Vil verken settes i gang eller ha ks.... Ble satt i gang sist og denne gangen vil eg oppleve det å starte naturlig:)
meg med den lille i magen:) Skrevet 7. juni 2007 #4 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er lei og har lyst til å hilse på babyen min, prøver det meste av kjerringråd, men for all del håper virkelig at jeg slipper å bli satt i gang på sykehuset. Det har jeg absolutt ikke lyst til..... Da vil jeg heller gå over
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #5 Skrevet 7. juni 2007 Bra det er flere da. Føler "alle" maser sånn om denen igangsetting, men etter å ha prøvd begge deler (altså både bli satt igang og startet naturlig) tror jeg at ved siden av keisersnitt må igangsetting være min store skrekk, håper inderlig jeg aldri må igangsettes igjen!
*Milla74* Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Nei, igangsetting er ikke noe alternaitv for meg heller. Etter en heller dårlig og dramatisk opplevelse med det sist. Jeg vil helst ha en vanlig fødsel, men det ser dårlig ut for meg denne gangen og. Får fastsatt dag for KS i morgen. Men det blir litt fram i tid (max en uke), i håp om at det skal ordne seg av seg selv.
PintSizedDictator Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Har samme synet på det som deg hehe...Det e VONDT å bli satt i gang...man smeller jo rett på de hardeste riene og e ikke litt forberedt. Hva ks angår så har eg vært igjennom utallige operasjoner i magen før og frykter vel mest tiden etter...når såret skal gro og sånn...
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Jeg vil ikke gå for lenge over terminen fordi førstemann var over fem kilo, og jeg gikk 9 dager over termin. De hadde tippet han til 3,5 kilo. Får ekstra oppfølging denne gangen, og denne karen ligger også godt over gjennomsnittet. Derfor ser jeg helst at jeg slipper å gå særlig mye over. Han skal tross alt ut Dessuten så vil jeg nok ikke tørre gå mer enn to uker over terminen. Dette er grunnen........: http://www.sykepleien.no/article.php?articleID=13274
Forskeren Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er enig med Pusi... bekymrer meg for hva 2 uker etter termin kan gjøre med babyen... De må kunne garantere meg at babyen har det bedre inni enn utenfor magen! Men vil helst ikke igangsettes, men tror kanskje jeg må det, for jeg har ingen fødekropp...!
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Ja altså, må man så må man, og starter ikke fødselen snart av seg selv er jeg stygt redd for at jeg må igangsettes pga svk.forgiftning eller stor baby uansett, men håper i det lengste å slippe. Jeg vil ikke igangsettes, men gjør det så klart om det er det tryggeste og beste for babyen, men de skal ha GOD grunn først!
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 7. juni 2007 #11 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ønsker heller ikke å bli satt igang men der jeg skal føde så har de som rutine og sette igang 2 uker over uansett. Så jeg håper selvfølgelig at det skjer noe før den tid...Vil føde i dag!!!
LoveInMyTummy Skrevet 7. juni 2007 #12 Skrevet 7. juni 2007 Nei, jeg vil ikke verken settes i gang eller få keisersnitt. Håper at alt går bra uten komplikasjoner:)
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #13 Skrevet 7. juni 2007 Signerer denne! Ikke vil jeg settes igang, ikke vil jeg ha KS. Jeg vil føde naturlig!!! Nå ser d ikke ut til at jeg får d da, pga seteleie og angst for setefødsel, så det ender vel med KS. Skulle gjerne byttet med noen. Skjønner jeg overhodet ikke på dem som ønsker KS istedet for fødsel jeg altså... Huff... Men men, man rår ikke over alt her i verde desverre. Ingen kommer til å juble mer enn meg dersom den lille rakkerungen plutselig dykker hodet sitt ned i bekkenet.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 7. juni 2007 #14 Skrevet 7. juni 2007 Nei, jeg vil heller ikke settes igang, syns det høres veldig skummelt ut. Men selfølgelig, dersom jeg går langt over tiden og ting ikke vil starte av seg selv, vil jeg nok settes igang ja! Men redd vil jeg være uansett
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #15 Skrevet 7. juni 2007 Takk for lykkeønskninger i går forresten:-))) Som du sikkert skjønte på innlegget mitt da, så er igangsetting mitt mareritt etter forrige gang også, men har nå ikke noe valg lenger. Dessverre blir det denne gangen også:-((( Hadde faktisk foretrukket KS nå, selv om det ikke har vært et alternativ og jeg kommer ikke til å ta det opp heller, selv om KS er skremmende nok i seg selv og tanken på formen etterpå ikke frister. Jeg håper bare at det faktum at jeg har født før, vil gjøre denne fødselen letter enn den forrige. Selv om det nå ser ut til åbli igangsetting for meg (kroppen min har jo fortsatt noen timer på å sette i gang av seg selv *håpe håpe*) så må jeg si at jeg synes det ville være veldig leit hvis det ender der for deg nå! Slik som du har kjempet mot gryende svangerskapsforgiftning og ditt ønske om Storken. Nei Alva, skal sende deg alt jeg har av fødestøv når jeg ikke trenger det selv lenger:-))) Men akkurat nå er vi så mange som blir satt i gang her inne at den kvoten av fødseler må da være brukt opp for en stund?:-))))
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 7. juni 2007 #16 Skrevet 7. juni 2007 Jeg vil heller ikke igangsettes eller ta keisersnitt!! Syns det var utrolig spennende å kjenne at vannet gikk og at det bygde seg opp forrige gang. Er jo halve gleden:) Men er det sånn at jeg går 14 dager over er det jo klart at det blir anderledes.
Marolla Skrevet 7. juni 2007 #17 Skrevet 7. juni 2007 Jeg vil heller ikke settes igang. Både mamma og søstra mi måtte settes igang i deres svangerskap, så jeg håper jeg ikke har arvet det fra de. (Familiesvaket, kroppen klarer ikke å gå i fødsel av seg selv)
Regnbuemor til 2 Skrevet 7. juni 2007 #18 Skrevet 7. juni 2007 Hmmm..... Jeg er en av de som har mast veeeldig om å få igang denne fødselen. Det har noe å gjøre med at JM antydet for fire uker siden at nå var jeg klar som et egg, og alt kunne skje nå. Da ble jeg brått veeeldig fødeklar kjente jeg! Gikk tolv dager sist, og øynet et håp om at jeg ville slippe det nå. Sist jeg var hos JM, to dager før termin syntes hun jeg så meget sliten ut. Da jeg fødte sist slet jeg med en depresjon. Hun var redd den skulle blusse opp nå, og sendte meg til poliklinikken for vurdering. Der oppdaget de imidlertid lite forstervann, og igangsetting er et faktum. Jeg må si at dette IKKE er noe jeg ser frem i mot. Jeg har jobbet masse med frykt for fødsel denne gangen. Har bearbeidet frykten etter beste evne, og vært klar for å ta det som skulle komme. Nå må jeg brått omstille meg helt! Fra å skulle føde på fødestue, blir det nå på en type "medisinsk" avdelig. Jeg felte en tåre når jeg var der i sta, for det er så klinisk og skummelt, men jeg har faktisk ikke noe valg. Det ble langt dette her. Du traff bare spikern på hodet, for å si det sånn, og jeg føler absolutt ikke at jeg har tigget meg til dette. Mast her om ønske om fødsel før eller på termin, ja. Men noe ønske om igangsetting, nei. Jeg er pissredd jeg nå. Settes igang i morgen klokken 08:00. Uff..
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #19 Skrevet 7. juni 2007 Uff føler utrolig med deg! Har også vært klar som et egg i flere uker men nei, ikke noe skjer, fikk jo før tiden sist og alt... Nå er blodtrykket høyt og har proteiner i urinen, så går det ikke tilbake eller fødselen starter av seg selv må jeg igangsettes jeg også og det ser jeg ikke akkurat frem til i så fall. Det er jo til å overleve da og du vet jo litt hva du går til uansett. Mitt tips er at du forlanger å få noe mot smertene med en gang dersom riene kommer tett selv om du ikke har "nok" åpning, for det kan plutselig gå fort, for fort. Uansett, i morgen blir nok tobarnsmor Regnbuemor og da er det overstått. Tenk at for hver rie du får har du en mindre igjen og er ett skritt nærmere ferdig! :-) Masse, masse lykke til!!!!!
Regnbuemor til 2 Skrevet 7. juni 2007 #20 Skrevet 7. juni 2007 Takk skal du ha. Håper virkelig ting starter av seg selv hos deg ganske snart. Jeg skal spørre om/ kreve dop ja, det er heeelt sikkert. Er veldig redd for dette her netop pga hastigheten. Sitter her nå og lurer på om jeg skal lage en tråd hvor jeg spør om andres erfaring, eller om jeg bare burde la det som skjer skje. Og møte opp med åpent sinn og blanke ark. hmmm... Masse lykke til til deg også. Klem
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #21 Skrevet 7. juni 2007 Det som er med igangsetting er at ofte begynner riene veldig "pang" på og kan komme veldig tett helt fra starten av og i verste fall er man ikke helt smertefri i pasuene heller. Med epidural vil jeg jo tro den kan hjelpe. Jeg rakk det aldri, skulle ha pga svk.forgiftning, men jordmor trodde ikke på meg når jeg sa det gikk fort. Det måtte hun jo bite i seg, gikk fra 2-10 cm på litt over en time, og da var jeg førstegangs... Er akkurat dette jeg hører andre opplever også, altså rett på vonde rier som kommer tett, noen går det veldig fort med, andre lenger tid, MEN jeg har lest en og annen historie her inne om flotte igangsatte fødsler hvor jordmor er flink til å følge med og gi rett bedøvelse til rett tid. Så det er kjempeviktig at du står på ditt! Desuten tror jeg en fødsel uansett er lettere når det er andre fødselen, du vet jo hvordan rier kjennes ut tross alt og er forberedt! :-) Og bare se, om noen dager sitter du her og skriver om din knallflotte fødsel som gikk over all forventing og alt er bare solskinn! Lykke til igjen!
Vorin med nr 3 Skrevet 7. juni 2007 #22 Skrevet 7. juni 2007 Jeg ble satt i gang med andremann, og det syns jeg var helt grusomt. Jeg håper jeg slipper det igjen. Hadde en naturlig fødsel med nr 1, og det er å foretrekke!!! Jeg er veldig redd for å bli satt i gang denne gangen også, ble det sist fordi gutten i magen var så liten, bekymring for morkakesvikt. Heldigvis vokser babyen godt denne gangen, for jeg vil ikke gjennom en slik fødsel en gang til...
Gjest Skrevet 7. juni 2007 #23 Skrevet 7. juni 2007 Off nei jeg er litt redd for det jeg. Det og keisersnitt vil jeg IKKE ha! her håper jeg det vil gå så naturlig som mulig:)
Regnbuemor til 2 Skrevet 7. juni 2007 #24 Skrevet 7. juni 2007 Ahhh..Nå ble jeg jo mindre nervøs...... iiiiiiik.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 7. juni 2007 #25 Skrevet 7. juni 2007 Hadde i gangsetting forrige gang, 14 dager overtid, ikkje faen om æ vil prøve det en gang te..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå