Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #26 Skrevet 7. juni 2007 Pro-abort og anti-dødsstraff er da mye mer motstridende enn anti-abort og pro-dødsstraff. Dette bygger på at det ufødte barnet er syndfritt og at mennesker som henrettes faktisk er i den situasjonen pga egne valg. Når det er sagt er jeg mot dødsstraff fordi det er bevist gang på gang at vårt rettssystem er langt fra ufeilbarlig, og mange uskyldige har mistet livet pga dette. Har heller ikke tro på at en grusomhet kan oppveie en annen.
lilja70 Skrevet 7. juni 2007 #27 Skrevet 7. juni 2007 -Og ens definisjon av et menneske... Jeg heller mer mot avlivning for pedofile massemordere med fellende dna-bevis... Tror jeg. -Men vill ikke gå med på at det er straff. Det jeg ser for meg, er human, rask avlivning, ikke årevis på death row, ikke tilskuere eller styr. -Og utelukkende for no-hopers. -Tror jeg. -Det er kun faren for justismord som plager meg.
Anonym_her_inne Skrevet 7. juni 2007 #28 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er ikke mot abort og andre former for henrettelser(veldig provoserende uttalelse!) pga. noe syndspørsmål! Jeg er imot å ta menneskeliv, enten mennesket er født eller ufødt, lovlydig eller kriminell!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 7. juni 2007 #29 Skrevet 7. juni 2007 Ja til selvbestemt abort og ja til et nakkeskudd på pedofile!
Lepje Skrevet 7. juni 2007 #31 Skrevet 7. juni 2007 Det jeg lurer på er; når mener dere abortforkjempere at et foster blir et menneske? Hvilken måned, uke, dag, time, minutt eller sekund er det den magiske forvandlingen til menneske skjer? Når barnet, fosteret, "det potensielle mennesket" er levedyktig utenfor livmoren? Hvis det er tilfelle er det jo bare å heve abortgrensen opp til ca tjaa.. uke 23-24? For før det er det jo bare et foster, et potensielt menneske, eller? Dette "potensielle mennesket" eksisterer. Menneskets liv begynner ved zygoten, og utvikler seg derfra og livet ut. Den som er uenig, fortell meg så når det begynner? De som tar abort har bestemt over dette livet. De har gradert livsverdien til dette "potensielle mennesket" som "ikke verdig". De har tatt det mest overstyrende og fatale valget over et annet liv, til sitt eget "potensielle barn", som det overhode er mulig å ta.
Lepje Skrevet 7. juni 2007 #32 Skrevet 7. juni 2007 Det jeg lurer på er; når mener dere abortforkjempere at et foster blir et menneske? Hvilken måned, uke, dag, time, minutt eller sekund er det den magiske forvandlingen til menneske skjer? Når barnet, fosteret, "det potensielle mennesket" er levedyktig utenfor livmoren? Hvis det er tilfelle er det jo bare å heve abortgrensen opp til ca tjaa.. uke 23-24? For før det er det jo bare et foster, et potensielt menneske, eller? Dette "potensielle mennesket" eksisterer. Menneskets liv begynner ved zygoten, og utvikler seg derfra og livet ut. Den som er uenig, fortell meg så når det begynner? De som tar abort har bestemt over dette livet. De har gradert livsverdien til dette "potensielle mennesket" som "ikke verdig". De har tatt det mest overstyrende og fatale valget over et annet liv, til sitt eget "potensielle barn", som det overhode er mulig å ta.
Anonym_her_inne Skrevet 8. juni 2007 #33 Skrevet 8. juni 2007 Dette har jeg også lurt på! Når mener egentlig folk som synes abort er greit at menneskelivet starter. Det er ihvertfall ingenting spesielt som skjer ved uke 12 i svangerskapet som skulle gjøre en så voldsom forskjell!!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #34 Skrevet 8. juni 2007 Tenker ingen vil svare på dette, fordi de ikke KAN. Alle skal jo være så liberale, eller så er de bare egoistiske.
Gjest MMJ Skrevet 8. juni 2007 #35 Skrevet 8. juni 2007 Beste innlegget på leeenge!! Har tenkt tanken mange ganger. Jeg er i mot abort, det er drap... men jeg er for døds-straff til personer som fortjener det! Det lille fosteret i mammas mage fortjener ikke å dø.
Mikaelle7 Skrevet 10. juni 2007 #36 Skrevet 10. juni 2007 TigerLily og alle dere andre som har vært gjennom en abort. Jeg sier ikke at dere har hatt det lett eller tatt lettvinte valg. Jeg sier ikke at dere skulle valgt anderledes eller at jeg kan sette meg inn i deres situasjon. Men dere kan da ikke mene helt alvorlig at det å fjerne noe som er levende inne i dere ikke er å ta livet av et menneske? Og dermed å drepe? Og at dere da selvfølgelig blir drapskvinner? Jeg dømmer dere ikke, og gjentar; jeg påstår ikke at dere har gjort dette uten kvaler eller følt at dere hadde noe valg. Men det er jo fullstendig ulogisk ikke å innse at det å drepe et menneske som lever er å drepe? Hjelper da ikke at millioner av andre kvinner gjør det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå