durdom1 Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 I dag kjørte jeg fra hamar på vei mot Nord-Odal, glemte meg litt og på E6 i 80km/t-sone har jeg passert en fotoboks med hastighet under 100km/t, jeg tror det jeg kjørte var ca 95km/t. Og den boksen knipset! det vil si tok bildet av meg! betyr det da at jeg sikkert får bot i posten eller??? Er så nervøs pga det. Men biler før meg og etter meg kjørte like fort, men det er jeg som ble tatt bildet av, mener jeg. Bilen tilhører ikke meg personlig, men jeg er i slekt med den som eier den. Går det an å ungå å betale boten i tilfelle den kommer i posten?
Kjærlighet <3 Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Kjører du for fort og blir tatt i fotoboks, må du nok betale boten. Hvorfor skulle du slippe?
Twig Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Du må nok betale for dine fartsbøter, som alle andre, som ikke holder grensen
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Det som skjer er at eier av bilen får et brev der det står at bilen er observert i så og så høy fart der og der den og den dagen. Så må eieren sende inn et skjema hvor h*n enten aksepterer eller bestrider at h*n kjørte bilen. Mener det er et sted hvor du kan skrive under på at det var du, men vet ikke. Går veldig dårlig å unngå å betale boten, gitt!
lena1983 Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 den som eier bilen vil motta boten.. .. Å med så pass for mye fart får du vel et par prikker i fører kortet, Så den som eiger bilen vil sikkert ikkje betale bota + få prikkene. Så da kan de kontakte politiet å få bilde av personen som kjørte bilen så en kan få avklart hvem det var.. Å så klart MÅ du betale bota, Eller ta fengsels straff for den.. Veit dette da sambo fikk farts bot på foto boks en gang i bilen som sto i mitt navn. Han ha vel omtrent samme farta å var ei rimelig stor bot den gangen (2 år siden) Sure penger men sann går det om en ikke klarer holde farta
durdom1 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2007 Men hva hvis at den dagen eieren av bilen får melding om det i posten, husker h*n ikke hvem som lånte bilen dendagen? Fordi han låner bort bilen sin veldig ofte og til forskjellige mennesker?
nickoline og supermann Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Oj- kommer nok en pen bot i posten om en stund. Kan ta litt tid. Det gjorde min.... Får nok et par tusen i bot ihvertfall. sambo fikk 2000 sist uke...... kjørte ikke veldig for fort. Tror de trekker fra 5 km i timen........
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Er du seriøs, eller? Du mener at du skal la en som er så grei at du får låne bilen betale for din bot? Dessuten ble du jo tatt bilde av, så det går fint an å finne ut hvem det er som kjørte! Skjerp deg.
Fire småtroll Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Det kan faktisk ta litt tid, men bota kommer i posten den ja, ingen tvil om det! Han som eier bilen kan bare ta kontakt med politiet så får han se bildet som ble tatt, og da husker han nok hvem han lånte bilen til.. Du slipper ikke unna bota, men har du problemer med å betale den kan du få delt den opp i ganske mange avdrag, rentefritt også tror jeg.
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Nope, er slett ikke sikkert du får boten, ble blinket på for 2 år siden og fortsatt ikke fått noen bot.
It's all about me Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Ha ha, du vet vel hva det vil si å ta bilde? Da blir pErsonen foran kameraet foreviget på en liten papirbit. Så om han husker hvem som hadde bilen aldri så lite så slipper du nok ikke unna. Er bare begyunne å spare. Bot er surt, men å tro at man slipper boten fordi det er en annen sin bil eller at h*n bare vil betale den er vel litt naivt.
durdom1 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2007 Les dette: http://www.webcar2000.com/countries/norway/forum/index.phtml?library=car&fid=134&action=view&tid=2131
durdom1 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. juni 2007 Les dette: http://www.webcar2000.com/countries/norway/forum/index.phtml?library=car&fid=134&action=view&tid=2131
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Oi, det viste jeg ikke, sikkert derfor jeg aldri fikk boten, bilen er registrert på min mann nemlig.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 6. juni 2007 #15 Skrevet 6. juni 2007 Jeg synes at å kjøre for fort er helt uakseptabelt, og at du burde skamme deg hvis du ikke betaler boten. Det er min mening. Den linken provoserer meg faktisk ganske mye, for jeg mener at det er holdninger som at "jeg kjørte ikke så veldig for fort" og "alle de som kjører fortere enn meg er mye mer kriminelle enn meg" og lignende er med på å rettferdiggjøre det å kjøre for fort også for de såkalte verstingene. Vi er alle opptatt av å sikre ungene i bil, men å sikre dem mot idioter som "ikke synes det er så farlig" kan vi ikke.
dumme mamma Skrevet 6. juni 2007 #16 Skrevet 6. juni 2007 den som eier bilen som får boten. Men du må nok betale ja. Men husk at alle fotobokser slår av 10 km/t, Så boten blir ikke stor
Libido- Skrevet 6. juni 2007 #18 Skrevet 6. juni 2007 95 er ikke mye over da. 1600 i bot og null prikker det.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Boten blir på 1600kr. Også får de delt den opp hvis du vil d Men på det du srkiver så tror jeg dette må vøre ett kødde innlegg. Men hvis ikke Så må du være bra idiot. Helt seriøst??? Har du tenkt og la en anne betale din bot?? Fordi DU kjørte for fort?? Bildene som er tatt har tatt bilde av deg og d er helt sikkert ikke noe problem og indentifisere deg. For regner jo med at du ikke har gjemt deg. Du burde være skikkelig flau over deg selv hvis du har tenkt og la en snill fyr som lånte deg bilen stå med en regning på 1600kr.... Herregud er det mulig sier jeg bare. Du kan jo umulig bry deg om andre folk...
durdom1 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 6. juni 2007 Du har tydeligvis ikke fått med deg hele saken. Den som eier bilen ikke vil betale boten og den som kjørte ikke vil betale boten. De to personene er enig seg imellom. Hvis eieren av bilen vil beskytte dem som kjørte bilen, så er det ingen snakk om hvem som ikke bryr seg om andre mennesker! Det er snakk om at mannen vil ikke angi sin kone som kjørte litt for fort! Hallo-o-o!..
durdom1 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #21 Skrevet 6. juni 2007 95km/t -ca 10km/t = 85km/t 85km/t er ikke så mye over 80km/t Pluss at kanskje bildet av den personen som kjørte bile utydelig... Pluss at den som kjørte bilen er ikke den samme personen som eier bilen... Sjansen å få bot er liten egentlig.
~sjiraff~ Skrevet 6. juni 2007 #22 Skrevet 6. juni 2007 1600 i bot.. er det lenge siden du kjørte for fort eller? Er vel litt mer enn som så. Og til HI det er nok ingen måte å unnslippe annet enn å håpe at saken henlegges pga ressursmangel.
durdom1 Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #23 Skrevet 6. juni 2007 Hvis den personen som eier bilen ikke kjenner igjen personen på bildet da?.. Hvem skal betale boten da?
~sjiraff~ Skrevet 6. juni 2007 #24 Skrevet 6. juni 2007 Politet gir da blanke F.. i hvorvidt det er bilde av en annen person enn densom eier bilen. Eieren kan blie rettslig stevnet til å oppgi hvem som kjører bilen. Nekter han kan han dømmes selv. Ikke lenge siden det var en sånn ska oppe i oslo, og bileier ble dømt (selv om han ikke kjørte bilen)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. juni 2007 #25 Skrevet 6. juni 2007 Kanskje holde fartsgrensa heretter da, siden du er så nervøs for bot??!! *hate folk som kjører for fort*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå