Gå til innhold

Ekkelt med nakne, store barn !

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg mener selvfølgelig ikke at det ikke er greit etter kveldstell eller i hagen og sånt. Mener mer i det offentlige jeg da.

Syns heller ikke det er ekkelt, syns det er kjempe kos når datteren min er nybadet og løper rundt naken og koser seg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nakenheten i seg selv som er ekkel - men hvir de ferdes og hvor de har hendene FØR de putter fingrene i godteskåla....

Skrevet

At det ikke er passende er en ting, men å si at et nakent barn er ekkelt???

Skrevet

så enig.. vakkert er det... og lykkelig

Skrevet

Ingen vits å banne.

Du kan da respektere at folk har ulik oppfatning, uten å skjelle dem ut for det.

Ja, store, nakne barn som leker med tissen sin når de sitter sammen med andre i møblementet er ekkelt ! Det må jeg få lov å mene, uten at jeg sier det til dem for det.

Dama : Logg av og gå ut i sola. Men pass på å ikke bli kokt da...

Skrevet

Er vel ikke det at folk mener at nakene bar i seg selv er ekkelt. Heller det at barn nakene i møbler og som driver å piller på seg selv når de er store ikke passer seg.

Jeg syns ihvertfall ikke det er ekkelt, men syns det er upassende at mitt barn flyr rundt overalt naken.

Skrevet

Jeg har en liten badebukse på barna mine jeg ihvertfall.De er snart 4 og 6,5 år. Men er vi alene på hytta eller der ingen andre sjeneres av det,kan de gå naken.De må ha truse i sofan osv pga hygiene. Men sånn er nå jeg da..

Skrevet

Ja du er prippen.... (siden du spurte)

Å si at nakne barn er ekle, er å dra det VEL LANGT....

Og er han ikke ren etter kveldsstellet (rumpen, tissefant) er vel det neppe barnets feil?

Han trenger jo strengt tatt ikke å løpe naken rundt når de har gjester, men.... å si at det er ekkelt vil jo være det samme som å lære barna våre at nakenhet er skittent, ekkelt og skal liksom ikke høre hjemme.

Har selv en gutt som elsker å ha på minst mulig klær. Han løper ikke akkuratt naken rundt når vi har besøk, men om han får kun ha på en boxer/truse etter badet, er han helt i hundre!!

Synes det er flott at barna får et fint og godt forhold til egen kropp jeg!!

Skrevet

Ekkelt eller ikke ekkelt det er hver sin smak.......

Men dette syntes jeg var utrolig ekkelt, når lille jenta vår ble født for snart 5 år siden fikk bi besøk av none som vi ikke kjente så veldig godt da, og de kom på besøk rett fra stranda med en naken gutt på 5 år som fikk lov til å gå naken inne hos oss av foreldrene og han satt i sofaen og overalt naken... jeg ble så paff og snuppa var 3 uker og jeg fikk ikke sagt en ting.... dette synes jeg ikke hører hjemme noen steder. Naken på stranda og hjemme og i sine egene mølber ja vel men ikke gå på besøk naken også... de hadde med seg en baby på 2-3 mnd også og den la de ned uten bleie på snuppa sine tepper... frekke folk!

Kom på dette nå når jeg lest alle innleggene her...

Skrevet

Jeg syns verden blir sykere og sykere hvis voksne folk som til og med er mødre, synes at en liten gutt på 5 år er ekkel når han er naken.

Skrevet

En 5 åring går normalt ikke rundt splitter naken rundt folk som kommer på besøk,da...

Jeg har aldri opplevd at mine har vært uten bluferdighet rundt egen kropp etter at de fylte 3-4. Og jeg har aldri lært dem at kropp er stygt. For det er det ikke.

Men litt hensyn må man vise.

At fks 9 åringen min går rundt i bare trusa på morgenen er en ting, men splitter naken er en annen historie. Hadde ikke falt han inn...

Jeg blir nok aldri noen naturist ;o)

Skrevet

I overskriften sier faktisk HI at store nakne barn er ekkelt!

Det som evt er ekkelt her, er de meningene folk fronter rundt dette med nakne barn......

Jeg syns at unger kan få gå nakne på stranda, i hagen og hjemme så lenge de selv syns det er greit. Å argumentere med at det fins masse syke folk der ute, synes jeg er litt søkt - dere får det til å høres ut som om annenhver nabo er en pedofil...

Å ha den innstillingen til alle rundt seg er synd, syns jeg.

Mulig jeg er den mammaen dere alle sammen ville blitt støtt av å møte på stranda, for mine barn får gå nakne hvis de vil - men jeg syns virkelig det er ganske snerpete å si at nakne barn er ekkelt, og det høres ut som om dere seksualiserer barns nakenhet under dekke av alle de pedofile som fins der ute.

Skrevet

Jeg er helt enig med HI jeg:)

Mine barn får selvfølgelig også lov til å være nakne hjemme etter dusjen eller løpe nakne i hagen om sommeren.

Men av hygieniske årsaker vil jeg ikke ha de nakne i møblene. Selv om de er rene etter kveldsdusjen, er det jo ofte de må på do rett etterpå! Eller det kommer noen drypp fordi di ikke klarer å holde seg helt:)

Og jeg synes også det er lite hygienisk med barn som klør seg i rompa og piller jeg på tissen for så å ta et kakestykke eller spise kveldtmat!

Jeg lar heller ikke mine barn gå nakne på stranden. Ikke fordi jeg er så redd pedofile og andre vederstyggeligheter, men pga hygiene. Jeg synes ikke det er greit med småbarn som både bæsjer og tisser i sanden. Veninna mi lar sønnen sin løpe naken på stranda. Tviler på at som satt ved siden av oss synes det var greit med en unge som tissa oppi bøtte til barnet deres eller som satt seg naken oppi gummibåten deres.....

Og hva med alt ungene setter seg i? Synes dere det ville vært behagelig med sand i tissen? Eller hva med gamle sneiper, ølkorker, matrester, fuglebæsj etc?

Skrevet

Barn kan dekke til kjønnsorganet sitt akkurat som voksne mennesker! Skulle jeg sittet å skræva i sofaen når vi har besøk da eller? Bare fordi nakenhet er naturlig??

Jeg fikk beskjed om å ha på meg truse fra jeg var en neve stor og har da så absolutt ingen problem med kroppen min!!

Jeg synes ikke nakne barn er ekkelt, men at unger piller seg i/på tissen synes jeg derimot er litt ekkelt (akkurat som hvis voksne mennesker gjør det), naturlig eller ikke.

Skrevet

Er egentlig litt enig med HI..

Er helt greit at det er naturlig med nakenhet osv. men hvor mange av dere går nakne når dere har besøk og sitter mennene deres og fikler med utstyret sitt ved kaffebordet når dere har gjester?

Syntes det må kunne finnes en balansegang her.

Er ok å sprade litt rundt når man har dusjet på morgenen og det kun er oss som bor her som er hjemme.. men om vi har besøk har vi klær på.

Syntes også det kan være litt skummelt (om man tenker på alt som har vært i media siste tiden) at ungene skal tenke at det er naturlig å være naken foran fremmede voksne.

Nei.. ok hjemme "alene" men ikke ok når men er på eller har besøk.

Skrevet

ha ha, dette er som tatt rett ut av enhver familietilstelning hos oss.Min svigerinnes eldste gutt skreller alltid av seg klærne og piller seg i tissen, klør seg i rumpa, nærmest onanerer til og med av og til, og ingen ser det bortsett fra meg som plages ganske mye av det. Jeg syns det ikke hører hjemme noe sted å la ham gjøre dette, og man kan fint sette grenser for et barn på en grei måte uten at han tar skade på sjela av den grunn. I mine øyne er foreldrene litt slaskete som ikke ser det selv. Helt enig med deg, En liten på vei+ en stor gutt!

Skrevet

Jeg synes også dette er ekkelt...

Rett og slett uhygienisk!!

Skrevet

Tja... Tror ikke jeg hadde brydd meg så mye.. Men 5 år var kanskje litt drøyt..... Hadde aldri latt mitt barn gå rundt naken så gammel... Men jeg er litt sær når det kommer til nakenhet;)

Skrevet

Synes absolutt ikke det er ekkelt med nakne, store barn. Barn blir som regel fort nok flaue eller sjenerte i forhold til egen kropp. Så hvia ungene vil gå nakne rundt på sommeren, synes jeg det helt ok, både inne og ute. Nakenhet er helt naturlig i vårt hjem, jeg går også naken rundt av og til for eks på morgenen. Jenta vår på 20 mnd elsker også å gå rundt naken og det skal hun få lov til så lenge hun vil (men hun må ha på bleie i sofaen altså, orker ikke urin i sofaen). Jeg synes det er viktig med et sunt og naturlig forhold til nakenhet og kropp! Veldig rart at så mange synes det så ekkelt med nakenhet. Da har kanskje samfunnsutviklinga gått litt i feil retning, noe som er veldig synd!

Skrevet

Du skriver: "men hvor de ferdes og hvor de har hendene FØR de putter fingrene i godteskåla..." Har du på ungene dine hansker da eller? For selv om man ikke er naken, så har man vel som oftest bare hender? Og det er mange steder man kan ta på som ikke gjør det særlig delikat å putte hendene ned i godteskålen etterpå...

Skrevet

Har egentlig ingenting med kropp å gjøre, bare folkeskikk.

Synes foreldre har et ansvar å lære barna sine når det er OK å være naken og fikle med tissen.

Stakkars barn som kke har noen til å lære dem alminnelig folkeskikk, det er jo ungene folk misliker. Selv om det er foreldrene man burde mislike.

Skrevet

Er enig med HI jeg.. Synes det er unoedvendig med nakne store barn.. Greit at det er naturlig men synes naar man har gjester saa kan man ta paa de en liten bukse.

Skrevet

Nakne barn er ikke ekkelt i mine øyne.

Men jeg reagerer når jeg ser barn løper rundt nakne på badestrender. Siden det tross alt finnes pedofile..

Skrevet

Jeg reagerte på at en gutt i 5-6års alderen gikk helt naken på starnda i fjor. Jeg syntes ikke dete r ekkelt, men man vet aldir hvem som står og ser på heller da!

Men så tok faren på han en t-skjorte, hadde kosta han noen få kalorier til å ta på en liten badebukse/truse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...