Gå til innhold

Ekkelt med nakne, store barn !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å la jr gå minst mulig naken - egentlig bare når vi er aleine i bakhagen og han skal bade etc.

Det koster så lite å ta på en liten badebukse når det er andre i nærheten.

En 5 åring jeg kjenner løper naken rundt rett som det er, og står og snurrer tissen rundt fingeren helt uanfektet. Etter kveldsstell, sitter han gjerne naken i sofaen når foreldrene har besøk før han gidder å kle på seg (blir kledt på) Dette synes jeg faktisk er litt ekkelt, både fordi han er naken - og med tanke på at en 5 åring ikke alltid er sååå flink til å tørke seg ordentlig bak etter do besøk.

Er det jeg som er prippen, eller er det flere som hadde reagert på dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er litt prippen ;-)

Nakenhet er jo bare naturlig det!

Skrevet

Jeg er enig med deg jeg, HI. Spes i forhold til det hygieniske...

Skrevet

Enig med deg i at han er litt for stor til å springe rundt naken med fremmende/ folk på besøk.

Men syns ikke akkurat det er ekkelt... ;-)

Skrevet

Det er ikke nakenheten i seg selv, men det kommer litt av hvert ut rumpa - og da er det ekkelt når denne blir knikket ned i sofaen synes jeg.

Det er av den grunnen jeg kler på jr når vi har besøk også, for det er ikke alle som synes en barnerumpe er så delikat...

Skrevet

Hun sa jo ETTER kveldsstellet. Da regner jeg med at han er vasket godt både her og der.

Skrevet

At unger er nakne og har et naturlig forhold til det er vel og bra. MEN som foreldre bør man tenke ovet at det ikke alltid er passende at unga flyr rundt kliss nakne.

Skrevet

er i grunnen enig med HI...pluss at det er litt skummelt i våre dager. Du vet jo aldri hva slags folk som bor rundt deg :/

Skrevet

Du skrev selv ETTER kveldsstell, ikke for å gjenta meg selv altså. Men man blir da rein etter kveldsstellet!!

Skrevet

Jeg syns ikke du er prippen, isåfall er jeg det også.

Syns gjerne små barn også kan ha på seg en liten bukse når man er på stranden eller på andre badesteder jeg da. Så jeg er kanjse enda særere enn deg, hehe.

Mini her får også springe naken hvis vi er hjemme eller på hytta eller liknende steder hvor det bare er oss eller familie. Men er det ander til stedet har hun på seg en liten badetruse. Hun er to år:)

Syns også det er bedre hvis hun skulle bæsje på seg at hun har noe som tar litt i mot enn at hun sitter på stranden å gjør det. Også syns ikke hun heller det er så behagelig å få sand i alle kroker og kriker der nede heller.)

Skrevet

Er stort sett de samme folkene som bodde rund dere når dere var små :P

Skrevet

Ville ikke latt våres to gutter på 2,5 og 4,5 år bade naken om det var mange folk tilstede nei. Greit nok på terassen våres eller hos mine besteforeldre dersom vi ikke har med badetøy (de bor veldig skjermet til), men ellers har jeg alltid på dem badeshorts (eller badebleie til minsten). Ingen nakne unger rett i møblene nei! Så jeg synes nå ikke du er prippen. Reagerer selv på at ene svigerinnen min lar 3 åringen sin løpe rundt naken hele tiden om sommeren nedentil (men har gjerne på seg t-shorte) og hun klaterer i møbler og sitter seg gjerne ned med bena laaaangt fra hverandre, plukker litt der nede osv, synes liksom en liten truse hadde gjort seg jeg da...

Skrevet

jeg synes det er grusomt grovt å si at et nakent barn er ekkelt.....

det er ingenting i veien med kroppen til et barn-det er vakkert, det er naturlig, og rent...

med den innstillingen, selvom du ikke sier det ordrett til barnet, lærer du barnet at nakenhet er noe som er ekkelt og ikke bra-og dermed har du lagt lista for hva slags forhold barnet skal ha til seg selv og sin egen kropp og seksuallitet når den tid kommer.....

målet er jo ay barna skal ha et avslappet forhold til det..

ikke at de skal skamme seg over seg selv....

grenseløst grusomt er det....

Skrevet

he he, sant det, men det skjedde jo forferdelige ting da jeg var liten også :/

Skrevet

Men barn må jo også lære at det fins grenser i samfunnet, og at det er greit å være naken noen steder, men ikke alle?

Eller..?

Skrevet

Jo, men å si at det er ekkelt?

Jeg tviler på at mødre lar ungene gå nakne på kjøpesentre o.l.

men i hagen og inne må jo det være lov?

Skrevet

Noen flytter på seg vet du. Fikk vite for litt over et år siden at en hyggelig mann som bor like i nærheten av oss (og har gjort det i over 4 år) har missbrukt en venninne da hun var barn, og jeg synes plutselig ikke han er noe hyggelig mer og holder ungeen mine laaaaaangt unna for å si det slik. Man vet ALDRI!

Skrevet

selvfølgelig...

og når dattern la seg ned midt i gågata i går og flasha rumpa og det som var, sa jeg at hun skulle reise seg opp....

selvfølgelig er det en tid og et sted for alt..

og med alle pedofile som lusker rundt....

det jeg reagerte på er at damen synes det er ekkelt....

det for h****te ikke ekkelt med nakne barn!

Skrevet

synes dere er veldig pripne.... Er det ikke litt rart at dere synes det er ekkelt med nakne barn, mens vi ser nakne voksne på TV hele tiden uten at noen synes det er merkelig eller ekkelt. For en samfunnsutvikling.. vi kler mer og mer på barna mens de voksne har mindre og mindre klær på seg.. Unger som løper nakne rundt på stranden eller i stuen etter kveldsstellet og som nyter nakenheten sin - det er herlig det :-)

Skrevet

i alle dager så du mener at siden jeg syns barnet mitt kan ha på seg en liten truse når hun er på stede hvor det er andre mennesker så gjør det til at hun kommer til å få et dårlig bildet av sin egn kropp og seksualitet?????!!!!!!??????

Det må jeg vikrkelig si.......

Verken for meg eller for min mann er det vanlig å sprade nakene rundt om kring, men vil ikke si at jeg har noe problemer med verken seksualiteten min eller med kroppen min......

Datteren min får løpe masse naken hun, men bare ikke akkurat når man har besøk eller vi er på steder hvor det er fremmende folk.

Vi snakker masse om kroppen vår hjemme vi, men man trenger ikke akkurat sprade nakene overalt.

Hva er det som er så galt md å ha på seg en liten truse da?????

Skrevet

Er forøverig enig med dere å si at det er ekkelt med nakne barn er drøyt, for jeg synes da virkelig ikke at verken 4 åringen min eller andre barn er ekle fordi om de er nakne! Men jeg synes de er for store til å løpe rundt naken hel tiden og ønsker ikke at de skal være naken oppe i møbler osv og forsøker å lære i det minste mine unger at plukking på kjønnsorganer er helt i orden, men noe man gjør kun når man er alene, selv om det er naturlig så synes jeg ikke så veldig om det dersom barn åpenlyst går og plukker på seg selv, i hvertfall ikke når de er over 3-4 år...

Skrevet

Neida, slapp av..

Jeg sa selv i mitt første innlegg at jeg ikke syns det var ekkelt.

Skrevet

Det er foreldrenes ansvar å lære ungene hva som er ok og ikke. Å sitte naen i sofaen sammen med middagsgjestene, og snurre tissen rundt fingeren når man er 5 år er IKKE ok i mitt hode. Min sønn kommer ihvertfall ikke til å få lov til det.

Det er ikke snakk om å krenke eller være grusom - bare å lære ungene hva som er greit å ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...