Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har bodd på Røa og jeg syns ikke dette kvalifiserer til Oslo. Greit, det ligger i Oslo men det er ikke Oslo. Er dere med?
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Sier ikke dette for å være "soss" ellernoe men da jeg bodde på Røa tok det to minutter fra huset vårt til Fossum - som er i Bærum. Eiksmarka er ikke så langt unna Røa og det er bærum. Røa er Bærum. Helt klart. Ikke oslo.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Hehe ... jeg er ikke oslo-boer (var det en periode) og jeg har alltid tenkt på Røa som en del av Oslo. (Så vet dere hvordan en "utenforstående" tenker) (På sosse-skalaen kvalifiserer det vel på lik linje med bærum etter det jeg har forstått...)
Serial mom Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Har bodd i Oslo,og bodde da midt i sentrum. Jeg kommer utenbys fra,og dersom jeg hadde bodd på Røa hadde jeg definert det som Oslo om noen spurte hvor jeg bodde(siden folk hjemmefra stortsett kaller hele sentrale østlandet for Oslo,he-he) Men det er jo ikke akkurat sentrum da...
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Dette er veldig farlig, hvis Røa er Oslo så kan plutselig Akershus komme å ta fra Oslo Holmlia også. Det blir veldig dårlig grenseoppmerkninger om Røa skal gå for lut og kaldt vann til Oslo. Forøvrig er Røa et grusomt sted men det ligger ikke i Oslo. Selv om skiltet sier det.
1+1=2+1+x Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Røa ligger i Oslo. Er jo lysakereleven som skiller oslo og bærum. Oslo er mer en oslo sentrum. Størsteparten av Oslo er jo nordmarka! (2/3/?) dermed basta
gladbaby Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Hva? Er ikke Røa i Oslo? Jeg er fra et helt annet sted, jeg, men har alltid tenkt at Røa, Homenkollen, Nordstrand osv. ligger i Oslo selv om det ikke er i sentrum.
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Nei dette blir helt feil. Eiksmarka er jo Bærum og ligger veldig kort fra Røa snartblirjegmamma. Forøvrig får jo ALLE på Røa Budstikka og dette er Asker og Bærums lokalavis. Her kan dere se hvor bissart det er at Røa er "Oslo": http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=7&companies=&imgt=MAP&id=a_10000046600&n=59.9689719557831&s=59.9296844442169&e=10.7026512509028&w=10.5835567490972&zoom=3&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0
Serial mom Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Er vel noe som heter stor-Oslo da,er det ikke? Oslo er vel ikke bare selve "gryta"? Har aldri brydd meg så hardt om hva som er hva,men det er kanskje viktigere for de som faktisk kommer fra Oslo enn oss tilflyttere... Folk fra andre steder i landet har ikke peil på hvor Røa,Nordstrand,Ullern osv osv egentlig ligger,for dem(oss) er hele suppa "Oslo!"
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Røa er jo i Oslo.. har bodd i Oslo hele mitt liv (inntil for 2 år siden) og røa har alltid vært Oslo vest...
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Det er dette jeg og memememedguttimagen kjemper i mot. Jeg er vokst opp på oslo vest og jeg syns ikke Røa er oslo vest. Det er bærum. Forøvrig er voksenåsen o.l oslo, bare Røa er IKKE OSLO!! det er veldig FARLIG om Røa plutselig blir oslo. (
gladbaby Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 HVorfor er det FARLIG hvis Røa blir betegnet som Oslo? Hva kommer til å skje? En stor eksplosjon? Tyfus? Svartedauen? Farlig ......
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 Jeg vet ikke, jeg får vondt i hjertet av det. Hvorfor kommer budstikka ut på røa????
Serial mom Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 Er du redd for at folk på Røa ufortjent skal kalle seg vestkantfolk eller? At du skal ha dem over til "utkanten"? Skjønner ikke helt problemet her!
Serial mom Skrevet 5. juni 2007 #16 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har flytta ut til Røyken i Buskerud,og her får vi også Budstikka,samt lokalt-tv for Asker/Bærum,selv om det er i et annet fylke og kommune.
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #17 Skrevet 5. juni 2007 Neinei, Røa Er VEST, men det er liksom Bærum. Syns det er for gale at stakkars Røa skal bli ekskludert fra Bærum. For all del må jo gjerne kalle det Vestkanten, ingen problemer med det, er jo mange på Eiksmarka som sier de kommer fra Oslo Vest og jeg blir ikke sint for det liksom, jeg har jo selv bodd på Røa og oppi de traktene der, sjeldent i Bærum, men men. Er bare det at Røa ikke er Oslo. Budstikka kommer ut til de fleste på Røa+det tar 1 min å gå fra Røa til Fossum. Litt vemmelig å kalle det Oslo da, liksom.
gladbaby Skrevet 5. juni 2007 #18 Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor kommer Hamar-avisen ut på Ringsaker? Spiller vel ingen rolle, det vel? Nå synes jeg det blåser voldsomt i dette vannglasset!
Sommerfugl78 Skrevet 5. juni 2007 #19 Skrevet 5. juni 2007 Ja-ja....hehehe. Sist jeg bodde i Oslo bodde jeg på Røa....
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #20 Skrevet 5. juni 2007 Syns du ikke det er skummelt? At Budstikka kommer ut på Røyken? Er det noen her som bor på Dønski som IKKE får budstikka? Kjenner jeg blitt litt trist.
gladbaby Skrevet 5. juni 2007 #21 Skrevet 5. juni 2007 Det tar kortere tid fra Tasta til Randaberg enn til Stavanger sentrum, også, men du sier vel at det er i Stavanger for det?? (Så at du var fra Stavanger på profilen din.)
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #22 Skrevet 5. juni 2007 Husker ikke, jeg var veldig liten da jeg bodde i Stavanger. Nå blir det litt mye for meg her.. Kan dere ikke bare se på kartet da.
Serial mom Skrevet 5. juni 2007 #23 Skrevet 5. juni 2007 Tror du skal ta deg en kikk på kartet sjøl,jeg! ;-)) Det eneste skumle med at vi får Budstikka i Røyken er at vi ikke engang har betalt for den! DET er skummelt! For øvrig tar det bare 10 minutter å gå til grensa mot Asker kommune,kanskje jeg skulle kjempe for å bli Asker-beboer...!?!?
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #24 Skrevet 5. juni 2007 Jeg syns i alle fall det er urovekkende, i blant når jeg legger meg om kvelden får jeg helt spasser av å tenke på at Røa ufortjent blir kalt Oslo. Selv bor jeg på Nedre romerike nå, da. Så det er ikke sånn at jeg nå bor på vestkanten og er veldig sint for hverken det ene eller andre, det bare skremmer meg litt. Stakkars Røa. Syns du skal ringe Budstikka og si at det er litt vemmelig at de sender den rundt til alle og enhver som ikke bor i Bærum:((
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 5. juni 2007 #25 Skrevet 5. juni 2007 Min mor bor på på fossum terasse (Bærum) hun har postnr. 1359 Eiksmarka.. en av mine venner bor på røa og har postnr. 0383 Oslo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå