*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Der sto det at det var personal møte den og den datoen. på kvelden. Og at det var MØTE PLIKT Det som er så dumt er at jeg skal ha munntlig eksamen dagen etterpå, og trenger virkelig å øve den dagen (har jo bare 48 t på meg) Dette kommer ikke hun til å skjønne! ååå, det passer bare ikke!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Det kommer vel helt an på hvilken eksamen det er, men i mange tilfeller har man vel krav på fri dagen før en eksamen???? Hun fatter vel uansett at du er nødt til og forberede deg?? Prøv og snakk med henne. Kanskje hun overrasker deg og viser mer forståelse enn du tror:o)
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 vet du hvor man kan skjekke opp om det stemmer? At man har krav på fri dagen før eksamen?
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 På jobben hos oss har vi flere som har tatt eksamen, og de har da krav på lesefri. Kanskje du kan spørre de på skolen??? De bør vel vite det??
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2007 Fikk melding tilbake nå. Jeg forklarte situasjonen min og at jeg trenger å lese. Fikk svar at jeg var nødt til å komme. Jeg kan bare ikke!!! Jeg trenger den tiden sååårt til å lese, denne eksamen er helt avgjørende for meg
Mamman til Mina og Sara Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 innkalling pr sms er ikke akkurat gyldig, det er ikke gyldig dersom man sender inn sykdomsfrvær på sms. hva skal hun gjøre om du ikke kommer da, og teit av ho og sende deg den 2 døgn før møtet skal stå...
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2007 Nei det er ikke to dager til møte skal være. Det er neste uke. Men dagen før eksamenen min. ååååååååååååååååå, det må da finnes regler på slikt ? Jeg har ikke sjangs til det
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 For en lite forståelsesfull sjef! At det går an!!! Jeg snakket litt med samboeren min nå, og han mener at man ikke har krav på fri, så da er det vel kun godvilje fra sjefen min som gir folk lesefri dagen før eksamen. Jeg trodde virkelig man hadde krav på det, men..... Jeg regner med at eksamen din ikke har noe med jobben og gjøre?? Du går ikke videreutdanning??
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2007 Ja, trodde virkelig hun skulle forstå! Nei dette er en butikk jobb, så eksamen har ikke noe med dette å gjøre. Dritt jobb! kunne ikke dette dritt møte vert 1 dag etter....eneste denne dagen som ikke passer for meg!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 da jeg jobbet i butikk fikk jeg samme beskjeden, men siden jeg skulle jobbe på den andre jobben min den kvelden sendte jeg melding og sa at jeg ikke hadde mulighet til å komme, og sjefen sa det var greit. bare si ifra at du ikke kan og si hvorfor, ikke spør om 'tillatelse'. hva skal hun gjøre da? gi deg sparken?
Jippi! Maibaby! Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Du har krav på en lesedag i forbindelse med eksamen.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Du kan ikke bare ta ut egenmelding da?? Jeg hadde gjort det....
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Det mener jeg også!!! Men hvor står det skrevet??
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2007 Ja jeg har sagt ifra at jeg ikke kan. Det hjelper ikke. Jeg er nødt til å komme sier hun. Ja frister å ta ut egenmelding, men huns kommer til å skjønne at det er derfor. Å det blir bare pinlig
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 Nei, det er ikke pinlig. Det er hun som er vanskelig. Du har sagt at du ikke kan komme, og hvorfor. Det er hun som tvinger deg til og gjøre det...
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. juni 2007 Er det frekt å spør om det er mulighet for å ha dette møte dagen etterpå ? Viss ikke får jeg bare gå Husker hun gjor det en annen dag da n av de andre ikke kunne komme. Hun hadde ikke noen god grunn til å ikke komme.
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 5. juni 2007 Nei det er ikke frekt ! Nå gjør jeg det...
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #18 Skrevet 5. juni 2007 sitter igjen med et par inntrykk etter å ha lest tråden din. 1.) at du er deltidsansatt siden du studerer og jobber ved siden av. 2.) at det har skjedd noe på denne jobben som gjør at det er viktig at ALLE kommer. å få innkalling på sms er blitt veldig vanlig pr idag. Så jeg ville ikke prøvd ut gyldigheten av denne. om det har skjedd noe ekstraordinært på jobben din kan det jo også være viktig for deg å være der, et personalmøte er jo ofte en mulighet for oss som ansatte både å bli sett og hørt om det er noe. Dersom du er deltidsansatt- ELLER fulltidsansatt, så vet jobben din at du studerer på si' og dermed kommer det jo for en dag dette med eksamen. Jobber du på provisjon i en feks salgsorganisasjon, har egentlig jobben "kjøpt" resultatene dine og ikke "tiden" din... Og èn dag må man jo ha denne avsluttende eksamen, Dersom arbeidsgiver er inneforstått med dette, er det rart de reagerer sånn midt under eksamen...
FruV Skrevet 5. juni 2007 #19 Skrevet 5. juni 2007 eh...hallo Det møte er vel ikke så viktig? du kan vel få et referat senere skulle man tro... Hvilken butikk jobb er det snakk om ?(hvis jeg kan spørre om det) Jeg jobber selv i butikk og vet at sjefen ser helst at man kommer på de møtene som er,men når det er det snakk om gyldig grunn så får man slippe). Vedder på at sjefen din bare skal gjøre seg vanskelig...
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #20 Skrevet 5. juni 2007 men jeg ville heller ikke VÆRT sjef om og godtatt en fraværsmelding uten videre. Man har en grunn til å ha personalmøter. Det virker som om eksamen er viktigere enn jobben. Og les den tiden du mister nå da vel? Er ikke jobben viktig, så si den opp om du ikke trenger den og møtene der.Så får du eksamenen din i fred, og en maktsyk sjef får det etterlengtede og viktige personalmøtet sitt..
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #21 Skrevet 5. juni 2007 Vet ikke om jeg tør å si butikken her... :/ Men det er en kjede som er i hele landet. Jaja...jeg får bare gå. Tror neppe det har skjedd noe spesielt som skjer siden alle må komme, hun er sånn alltid. Men jeg har aldri sagt jeg ikke kunne komme før. Jeg har alltid vert behjelpelig dersom de trenger hjelp på butikken og sier aldri nei når de spør om jeg kan jobbe. Uten om nå, har bytte 2 vakter den siste tiden på grunna av at jeg skal ha 4 eksamener nå i mai / juni. Nå er heldigvis 3 øverstått. Og denne siste står for tur. jaja, orker ikke komme i konlikt me hun nå, skal jobbe med hun hver dag fremover i sommer.... Får bare gå, å håpe på at jeg får lest nok før møte og at eksamen går ok Takk for hjelp Søte dere er!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #22 Skrevet 5. juni 2007 Lykke til med eksamen:o) PS! Jeg skal på jobb på onsdag, og da skal jeg jammen meg spørre om man ikke har krav på fri dagen før en eksamen!
*Urolig* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #23 Skrevet 5. juni 2007 Ja eksamen for meg er viktigere enn deltidsjobben min. Hadde jeg bare kunnet slutte så, men det er 1 mnd oppsigelse, så får nok ikke eksamenen min i fred uansett! Jeg skal slutte, for jeg skal flytte i august. Jeg kan dessverre ikke lese nå på den tiden jeg mister, for jeg vet ikke hva eksamen det kommer til å bli. Men leser selfølgelig på det meste allerede
gladbaby Skrevet 5. juni 2007 #24 Skrevet 5. juni 2007 Du kan jo møte opp og si når møtet begynner at du dessverre ikke kan være der mer enn en time fordi du er midt i eksamen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå