Gå til innhold

Fikk melding av sjefen min...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Der sto det at det var personal møte den og den datoen. på kvelden. Og at det var MØTE PLIKT

Det som er så dumt er at jeg skal ha munntlig eksamen dagen etterpå, og trenger virkelig å øve den dagen (har jo bare 48 t på meg) Dette kommer ikke hun til å skjønne!

 

ååå, det passer bare ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvilken eksamen det er, men i mange tilfeller har man vel krav på fri dagen før en eksamen????

Hun fatter vel uansett at du er nødt til og forberede deg?? Prøv og snakk med henne. Kanskje hun overrasker deg og viser mer forståelse enn du tror:o)

Skrevet

vet du hvor man kan skjekke opp om det stemmer? At man har krav på fri dagen før eksamen?

Skrevet

På jobben hos oss har vi flere som har tatt eksamen, og de har da krav på lesefri. Kanskje du kan spørre de på skolen??? De bør vel vite det??

Skrevet

Fikk melding tilbake nå. Jeg forklarte situasjonen min og at jeg trenger å lese. Fikk svar at jeg var nødt til å komme.

 

Jeg kan bare ikke!!! Jeg trenger den tiden sååårt til å lese, denne eksamen er helt avgjørende for meg :(

Skrevet

innkalling pr sms er ikke akkurat gyldig, det er ikke gyldig dersom man sender inn sykdomsfrvær på sms. hva skal hun gjøre om du ikke kommer da, og teit av ho og sende deg den 2 døgn før møtet skal stå...

Skrevet

Nei det er ikke to dager til møte skal være. Det er neste uke. Men dagen før eksamenen min.

 

:(

ååååååååååååååååå, det må da finnes regler på slikt ?

 

Jeg har ikke sjangs til det :(

 

 

Skrevet

For en lite forståelsesfull sjef! At det går an!!!

Jeg snakket litt med samboeren min nå, og han mener at man ikke har krav på fri, så da er det vel kun godvilje fra sjefen min som gir folk lesefri dagen før eksamen. Jeg trodde virkelig man hadde krav på det, men..... Jeg regner med at eksamen din ikke har noe med jobben og gjøre?? Du går ikke videreutdanning??

 

Skrevet

Ja, trodde virkelig hun skulle forstå!

 

Nei dette er en butikk jobb, så eksamen har ikke noe med dette å gjøre. :(

 

Dritt jobb! kunne ikke dette dritt møte vert 1 dag etter....eneste denne dagen som ikke passer for meg!

Skrevet

da jeg jobbet i butikk fikk jeg samme beskjeden, men siden jeg skulle jobbe på den andre jobben min den kvelden sendte jeg melding og sa at jeg ikke hadde mulighet til å komme, og sjefen sa det var greit.

 

bare si ifra at du ikke kan og si hvorfor, ikke spør om 'tillatelse'. hva skal hun gjøre da? gi deg sparken?

Skrevet

Du har krav på en lesedag i forbindelse med eksamen.

Skrevet

Du kan ikke bare ta ut egenmelding da?? Jeg hadde gjort det....

Skrevet

Det mener jeg også!!! Men hvor står det skrevet??

Skrevet

Ja jeg har sagt ifra at jeg ikke kan. Det hjelper ikke. Jeg er nødt til å komme sier hun.

 

Ja frister å ta ut egenmelding, men huns kommer til å skjønne at det er derfor. Å det blir bare pinlig :(

 

 

Skrevet

Nei, det er ikke pinlig. Det er hun som er vanskelig. Du har sagt at du ikke kan komme, og hvorfor. Det er hun som tvinger deg til og gjøre det...

Skrevet

Er det frekt å spør om det er mulighet for å ha dette møte dagen etterpå ?

Viss ikke får jeg bare gå :(

 

 

Husker hun gjor det en annen dag da n av de andre ikke kunne komme. Hun hadde ikke noen god grunn til å ikke komme.

Skrevet

Nei det er ikke frekt ! Nå gjør jeg det...

Skrevet

sitter igjen med et par inntrykk etter å ha lest tråden din.

 

1.) at du er deltidsansatt siden du studerer og jobber ved siden av.

2.) at det har skjedd noe på denne jobben som gjør at det er viktig at ALLE kommer.

 

å få innkalling på sms er blitt veldig vanlig pr idag. Så jeg ville ikke prøvd ut gyldigheten av denne. om det har skjedd noe ekstraordinært på jobben din kan det jo også være viktig for deg å være der, et personalmøte er jo ofte en mulighet for oss som ansatte både å bli sett og hørt om det er noe. Dersom du er deltidsansatt- ELLER fulltidsansatt, så vet jobben din at du studerer på si' og dermed kommer det jo for en dag dette med eksamen. Jobber du på provisjon i en feks salgsorganisasjon, har egentlig jobben "kjøpt" resultatene dine og ikke "tiden" din... Og èn dag må man jo ha denne avsluttende eksamen, Dersom arbeidsgiver er inneforstått med dette, er det rart de reagerer sånn midt under eksamen...

Skrevet

eh...hallo

Det møte er vel ikke så viktig? du kan vel få et referat senere skulle man tro...

Hvilken butikk jobb er det snakk om ?(hvis jeg kan spørre om det)

 

Jeg jobber selv i butikk og vet at sjefen ser helst at man kommer på de møtene som er,men når det er det snakk om gyldig grunn så får man slippe).

 

Vedder på at sjefen din bare skal gjøre seg vanskelig...

Skrevet

men jeg ville heller ikke VÆRT sjef om og godtatt en fraværsmelding uten videre. Man har en grunn til å ha personalmøter. Det virker som om eksamen er viktigere enn jobben. Og les den tiden du mister nå da vel?

 

Er ikke jobben viktig, så si den opp om du ikke trenger den og møtene der.Så får du eksamenen din i fred, og en maktsyk sjef får det etterlengtede og viktige personalmøtet sitt..

 

 

Skrevet

Vet ikke om jeg tør å si butikken her... :/ Men det er en kjede som er i hele landet.

 

Jaja...jeg får bare gå.

 

Tror neppe det har skjedd noe spesielt som skjer siden alle må komme, hun er sånn alltid. Men jeg har aldri sagt jeg ikke kunne komme før. Jeg har alltid vert behjelpelig dersom de trenger hjelp på butikken og sier aldri nei når de spør om jeg kan jobbe. Uten om nå, har bytte 2 vakter den siste tiden på grunna av at jeg skal ha 4 eksamener nå i mai / juni. Nå er heldigvis 3 øverstått. Og denne siste står for tur.

 

jaja, orker ikke komme i konlikt me hun nå, skal jobbe med hun hver dag fremover i sommer....

 

Får bare gå, å håpe på at jeg får lest nok før møte og at eksamen går ok :)

 

Takk for hjelp :) Søte dere er!

Skrevet

Lykke til med eksamen:o)

 

PS! Jeg skal på jobb på onsdag, og da skal jeg jammen meg spørre om man ikke har krav på fri dagen før en eksamen!

Skrevet

Ja eksamen for meg er viktigere enn deltidsjobben min. Hadde jeg bare kunnet slutte så, men det er 1 mnd oppsigelse, så får nok ikke eksamenen min i fred uansett!

 

Jeg skal slutte, for jeg skal flytte i august.

 

Jeg kan dessverre ikke lese nå på den tiden jeg mister, for jeg vet ikke hva eksamen det kommer til å bli. Men leser selfølgelig på det meste allerede :)

Skrevet

Du kan jo møte opp og si når møtet begynner at du dessverre ikke kan være der mer enn en time fordi du er midt i eksamen.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for det Frøya ! :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...