Gå til innhold

Hvorfor har egentlig "alle" noe imot FrP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er jeg enig at er ille! (Men det hadde vært enda verre hvis du ikke hadde fått NOE og i tillegg måtte ha betalt sykehusregningen.) Har du søkt om grunnstønad til dekning av ekstrautgiftene dine? Du kan ha krav på det hvis du kan dokumenter merutgifter pga sykdommen. Sjekk med NAV trygd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men FrP sier da ikke at alle skal betale for alt selv?

Trygdeordningene i dag er ikke optimale, men jeg lurer på hvor i frp's valgprogram det står at alle trygderettigheter skal kuttes?

Gjest Når Kommer Egentlig LynVingen?
Skrevet

Jeg satte meg ned med et par partiprogrammer et år, for å se hva partiene virkelig står for - ikke bare hva som kommer fram i media, men må si det er tungt lesestoff i .pdf format ;)

...uansett, grunnen til at jeg nevner dette, er at jeg ser mange sier "hadde FRP styrt, hadde du ikke fått noenting!" - hvor hentes det ifra da egentlig? For jeg så aldri at det sto noensteder at "frp har til intensjon å kutte alle trygdeytelser m.m." Hadde vært så utrolig flott om noen, i disse diskusjonene faktisk sjekket opp hva partiprogrammet sa før de kastet ut påstander om hva de står for eller ikke?

Alle velger det partiet som passer dem best, og har man svært liten inntekt og er barnløse, er selvfølgelig ikke billig barnehage og KS det som opptar folk mest - fx.

Skrevet

Må bare rette opp i noe som står lenger oppe.

Kirstin Halvorsen og SV har ingenting med kontantstøtte og gjøre. De har heller aldri kjempet for den.

Kontantstøtten er KRFs ektefødte barn! Den ble til i en regjering av KRF, Høyre og Venstre. Disse tre partiene er for valgfrihet - og at ikke bare de rike skal ha anledning til å oppdra sine egne barn.

SV derimor mener at siden barnehagen er et godt tilbud - er det det beste for alle. Mener du noe annet - bør du ha penger til å betale for det selv.

Det samme gjelder skolepolitikk. Synes du skolen til barna dine fører en litt rar pedagogisk profil - må du selv betale for at barna dine skal gå et annet sted. (Enhetskolen har et STORT handlingsrom, og dette er utnyttet enkelte steder) Noen steder deler de inn elevene etter nivåer, eller behov som de kaller det så fint, mens andre steder går alle i samme klasse eksempelvis.

Og jeg trodde det var foreldrene som hadde ansvar for oppdragelsen av barna? Trodde dette var nedfelt i norsk lov? Men det er vel bare de rike som skal få lov å velge for barna sine i følge SV, Arbeiderpartiet og andre røde parti.

Skrevet

Jeg er livredd for at FRP skal komme til makten! (Og har lest masse på deres hjemmesider, så kjenner deres politikk..)

Flere som sier her at siden de ikke har prøvd før, så må de få en sjangse. De fører den samme politikken som i USA, der lever vel de få som er veldig velstående godt, men de som ikke har mye å rutte med må ta minst to jobber for å betale for seg. De pengene de sparer på å ikke betale så høy skatt som oss, må de betale i f.eks. sykeforsikring. De har kun noen få mnd med fødselspermisjon, usikker på om de får penger i denne perioden.

Om man blir syk så hjelper ikke staten. Det sier seg selv at de som er fattige blir mer fattig, og kommer veldig dårlig ut av dette. Samfunnsklasser kommer frem i stor grad med all privatiseringen FRP vil ha, dette er ikke bra!

Norge er det beste landet i verden, med en super velferdspolitikk som er til det beste for alle, hvorfor ødelegge det?

Vi ville også blitt sett på som svarteper av hele verden når det gjelder klimapolitikk om FRP styrte den..

FRP får velgere som vil ha bedre vei, billigere sprit, bruke mye av oljefondet (som kan bli tomt) ol. Jeg vil ha et godt land for mine barn og barnebarn, ikke et U-land med pene veier.. (Kan jo forsåvidt forstå at Siv Jensen vil ha det slik, hun har jo ingen barn å tenke på).

Kunne lagt ut i lange baner om hvor mye jeg har imot FRP, men kjenner jeg blir så sinna inni meg når jeg tenker på det, at jeg må slutte nå!.. =)

Uansett, synes regjeringen vår gjør en super jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...