Gå til innhold

Hvorfor har egentlig "alle" noe imot FrP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor "alle" kritiserer FrP og ikke minst de som faktisk stemmer på de. Alle partiene i Norge driver da politikk, og hvorfor er det så mye verre å stemme på ett parti enn et annet?

Det verste med alle valgkamper synes jeg er at partiene rakker ned på de andre partiene istedenfor å fremheve seg selv. Fokuset blir jo helt feil!! Alle partier har vel en eller flere saker man er "enig i" og en eller flere man er uenig i. Til syvende og sist velger man seg vel noen "hjertesaker", og stemmer på det partiet som har dette høyt på prioriteringslisten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da forrige stortingsvalg var ble jeg rett og slett forbannet på et par partier. Krf , Ap, SV... hva snakket de om?? JO, barnehage, kontantstøtte, barnefamilier, barn, barn barn..... Jeg spyyyr av de partiene. For jeg er etablert, men har ikke barn. Og hva kan disse partiene gi til meg som ikke har barn? Jeg fant INGENTING... spørte til og med på sånn nettprat, jeg.. og alle svar jeg fikk var hvordan de kjempet for barnehage etc... De min stemme for godt da....

Og Frp.. hva kunne de tilby MEG som velger?? Lavere bensinpris, kjempe for å fjerne bomringen, bedre eldreomsorg, bedre heletilbud, mer penger til sykehusene.. Og igjen svikter ikke dette partiet MEG som velger. Er også flere pungter jeg også liker hos dette partiet. Og det er ikke første gang jeg stemmer dette partiet... Og hvertfall ikke det siste..

Skrevet

Hei!

Er enig om at det er unødvendig å rakke ned på andre partier og spesielt deres velgere, men dette er blitt en dårlig spiral.

Man kommer knapt frem i media med et seriøst budskap og det er nesten bare "krangling" man når frem med...desverre.

Min personlige mening er at FrP er et parti som aldri har måttet stå til ansvar og de har alltid penger til alle "gode" formål. Uansett har FrP mye mer penger til disposisjon enn samtlige av de andre partiene. Politikk er prioritering, uansett hvordan man ser på det. Samtidig er jeg enig i mange saker, men synes det er trist når billig sprit og tobakk, matvarer og bensinpriser blir de viktigste politiske sakene.

De aller, aller fleste nordmenn er usedvanlig priviligerte og burde slutte å klage så mye!

Skrevet

Det er akkurat det jeg mener. Vi stemmer da alle på det partiet som passer best for oss selv og vår egen livssituasjon!

:)

Skrevet

jeg stemmer FrP.. Føler de tar seg av alle i samfunnet.. og ikke bare en enkel gruppe!

Jeg er lei av folk som hetser FrP.. De har aldri fått prøvd seg i regjering, så man vet jo ikke hva der er gode for?? Jeg kan heller sette meg ned å diskutere FrP etter en periode i regjering...

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg er mot bomring, lisens, lavere skatter og avgifter- og alt dette er jo FRP enig i. Jeg har ikke stemt FRP før da jeg kommer fra en FRP kommune, og likte ikke personen som styrte FRP der, men når jeg flyttet var det fritt frem.

SV dreit jo på draget med å love gratis skolemat, og ingenting skjedde. Men det viser jo bare at de bare er løgnere alle sammen.

Skrevet

hehe men er helt enig i at man stemmer jo seff det som er det beste for ens egen livssituasjon... :-)

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

"alle" har noe i mot frp fordi de rett og slett tror de er "rasister" og "fylliker". helt på trynet.

jeg tror helt oppriktig talt (er høyrevelger), at om frp faktisk fikk LOV til å prøve seg i regjering ville færre blitt skuffet, siden jeg tror de har et enormt behov nå etter så mange år for å få faktisk gjøre velgerene fornøyd.

barnehage meg her og barnehage meg der med alle andre partier.. jaja

Skrevet

Men mener du da ikke at det er på tide at FrP faktisk får prøve seg i "teten" slik at de kan prøve å stå til ansvar for det deres politikk går ut på?

FrP's politikk går jo faktisk ut på at staten bør bruke mer penger (og de mener at det bør brukes av de pengene som allerede er der), og det er ikke sikkert at det er mulig. Men bør de ikke få prøve seg før man "rakker ned" på deres politikk.

Siden vi fikk barn mens vi begge var studenter, og jeg fortsatt ikke er ferdig hadde det kommet godt med hvis både bensinpriser og matvarepriser gikk litt ned;) Til tross for at nordmenn er priviligerte og alt det der. ;)

Skrevet

Nå er jeg en av dem som IKKE stemmer FrP. Det er fordi jeg er fryktelig uenig i den politikken de fører i de aller fleste saker.

Dessverre mener jeg også derfor at det er en fryktelig tanke å skulle slippe FrP til i regjeringsposisjon "for å se hva de er gode for". Alle politiske partiers partiprogram burde gi oss en god pekepinn på "hva de er gode for", og hvilken retning de ville styrt landet i. FrPs partiprogram tyder på at de ville styrt oss i en retning jeg IKKE vil gå i!

Og til alle sammen, ikke bare de som er uenige med meg, lurer jeg på: Hvilke kriterier skal oppfylles for at dere skal føle at et politisk parti har "lykkes" i en regjeringsperiode? Hva skal et annet parti enn de som sitter i regjering nå gjennomføre for at de skal styre landet bedre?

Skrevet

Poenget mitt var ikke at vi skal slippe til FrP FORDI de ikke har vært der før. Dersom man ikke er enig i FrP's politikk skal man selvfølgelig ikke stemme dette partiet "bare for å se" hva de er gode for;) Poenget mitt var at dette ikke bør brukes som et argument mot partiet... At de ikke kommer til å klare det fordi blabla.... Dette er jo tross alt ikke noe man vet før de har prøvd seg.

Men når det er sagt mener jeg at hjertesaken til det ledende partiet (ofte er det ett spesielt valgløfte de har gitt) bør oppfylles for at jeg skal føle at partiet har "lykkes". :)

Skrevet

Bensin og mat er IKKE dyrt her til lands. Herregud, vi må se hva vi faktisk får i lønn, studielån og trygdeytelser og ta utgangspunkt i disse før vi sammenligner priser med andre land.... Man kan ikke glemme den famøse "gjennomsnitts"-lønnen når man skal beregne prisnivå. Å kjempe for lavere pris på mat, bensin, bil, tobakk og alkohol, er detsamme som å kjempe for lavere lønn til folket. Det er desverre sånn at lønninger er den kostnaden som er med på å dra prisene mest opp..

SÅ, hvem vil frivillige begynne å gå ned i lønn??? Hvem FORTJENER å begynne å gå ned i lønn først??? Slik at produksjon og andre mellomledd frem til varen/tjenesten når endelig forbruker blir billigere????

Skrevet

jeg stemmer FRP, men syns det blir for dumt i forh til den andre tråden her om at de med lav utdannelse stemmer FRP. Stemmer overhode ikke! Holder en ganske lav profil når det gjelder politikk i og med at det er mange som har mye imot FRP. Men det som irriterer meg er at flere sier "åhhh jeg er så uenig i det de sier" bla bla, emn de har ikke tatt seg tid til å lese parti programmet deres. Blir bare tåpelig at folk skal uttale seg om et pari når de ikke vet hva de står for.

Ellers stemmer jeg, sambo, mamma og pappa, begge beste foreldrene mine, og svigers på samme parti og dette er godt skolerte folk!

Skrevet

Frp har ikke bare alkohol, tobakk, bensin som saker... Hjertesakene er å få et bedre tilbud til eldre.. Bedre helsetilbud, bedre sykehus, bedre økonomi til sykehusene.. Og bomringen, den skulle vært fjernet den.. men diverse politikere som sitter på ræva har enda ikke gjort annet enn å forlenge hele dritten. Og det er faktiskt et løftebrudd.. Er ikke rett at de som har biler ska betale 3000 kr i året i veiavgift samt betale for alt som er av veiutbygging via diverse bommer. Og mye av disse inntektene som kommer inn via bom og bilavgiften, de blir faktisk brukt til trygd.. er øremerket.. Men jeg vil ha fjernet bomringen i oslo.. den har gjort jobben den ble satt opp for...

Og trygdede i norge har det faen ikke fett ska jeg si... Har desverre en i familien som er ufør grunnet en fyllekjører.. Hun er nå skilt, bor alene og får 8400 kr i mnd.. dette skal hun betale husleie, mat, strøm, tannlege, lege, frisør, klær etc for. Og det å få bostøtte ekke enkelt, og på sossn får hun 122 kr i mnd.. Så ikke kom å si at det er gode trygdeytelser for alle her i landet..

Gjest Odyssey og det nydelige nurket
Skrevet

Jeg er trygdet, egentlig skulle jeg ikke vært det men jeg fikk så juling av eksen min at jeg har fått en seriøs ryggskade som gjør at jeg ikke kan jobbe lenge av gangen. Har nå måttet gå over på rehabliteringspenger og det er faen ikke mye. 7500 i mnd +27kroner dagen for barnetillegg.. Det er ikke fett nemlig.

Skrevet

Tja.. JEG synes faktisk at bensin her til lands er veldig dyr. Med tanke på at bensinstasjonen i seg selv kun tjener en liten brøkdel av det bensinen koster skjønner jo alle at vi betaler mest i avgifter for den bensinen vi kjøper. Vi betaler også veiavgift for å få lov til å kjøre den og bompenger for å komme oss noe sted (en skulle jo tro at veiavgiften gikk med til noe av dette..?)

Selve matprisene klager jeg ikke på, men selvfølgelig skulle jeg ønske det var billigere. Siden jeg er student så får jeg 80 000,- inn på min konto i året, og mat ER dyrt. Dersom vi skal ha kjøtt (kjøttdeig, svin, kylling, +++) til middag hver dag blir det en del kr i mnden.

Det er det samme på maten... Avgiftene er "skyld" i en stor del av prisene på det meste som er å få kjøpt. Dersom avgiftene går ned vil fortsatt alle mellomledd tjene det samme.

Jada, jeg kan godt se på det jeg får i studielån...... Og det blir en del tusen som skal tilbakebetales når jeg er ferdig utdannet. Synes det er kjempeflott at jeg faktisk får det, men studielånet øker jo ikke på lik linje med lønnsnivået i Norge. Det har blitt utbetalt 80 000,- i mange år nå, og jeg tror ikke det er noen planer om å øke dette beløpet i nærmeste fremtid ihvertfall.

Det finnes alltid noen som har det verre.Men det betyr ikke at man ikke har lov til å ønske seg å få det bedre. Synes det både er rett og rimelig at jeg stemmer på et parti som vil gjøre MIN hverdag bedre (det være seg det ene eller det andre partiet).

:)

Skrevet

det morsomste jeg har sett i mitt politiske voksne liv, er når Kristin Halvorsen ble finansminister. Det var ett mareritt å innse det faktum. Kontantstøttens forkjemper og småbarnsmødrenes egen Mot Teresa..

Det første hun gjør i regjering som nyutnevt finansminister er å kutte i nettopp kontantstøtta.

Er dere fornøyde med lojaliteten, SV og AP velgere??

Skrevet

HELT enig med nunne her.... ;)

K.H som finansminister er en parodi på politisk føring... helt ute på bærtur....

*Riste på hodet*

Skrevet

FrP vil at vi skal betale mindre i skatt og at vi skal ha større "valgfrihet". Hva med halsestell, skole, veier osv - hvis vi ikke skal betale noe til fellesskapet, må vi beale for alle tjenester selv! Skattepengene er jo til for at vi skal kunne ha et samfunn der alle kan ta del i godene - velferdssamfunn. Men velferdssamfunn er ikke nødvendigvis det samme som velstands-samfunn!

Hva med de som IKKE kan jobbe ( de som er født funksjonshemmed eller som blir det eller alvorlig/kronsisk syke f.eks.) og tjene penger til det vi ser på som selvfølgelige offentlige goder (sykehus og opplæring f.eks.)? De vil aldri kunne få noen muligheter i et FrP-samfunn.

FrP ersom blad om høsten! De flagrer dit vinden bærer dem! Tenk dere om, jenter!

Skrevet

jeg har nettopp opplevd det du skremmer med nå.. Fått et alvorlig sykt barn. Og det er ikke FrP som sitter ved roret nå!

Og det er masse rot. Overfyllte sykehus osv...

Skrevet

Nei, heldigvis er det ikke de som sitter ved roret nå! Det tar en stund å endre lover og systemer, men hadde FrP fått bestemme, hadde du IKKE hatt krav på at det offentlige skulle gi deg en masse tjenester gratis!

Men jeg er enig med deg i at mye kan bli veldig mye bedre i gjennomføringen av lover og forskrifter. De er nemlig temmelig gode! Det er menneskene som skal forvalte dem som ofte ikke gjør jobben sin. (Har jobbet en del i forhold til barn med ulike spesielle behov.)

Skrevet

Nei, folk på uføretrygd /sosialstønad o.l har det ikke nødvendigvis fett, men i mange andre land vi kan sammenligne oss med så har de ikke dette tilbudet i det hele tatt (iallfall ikke de land vi ofte tar mat- og bensinpriser fra), og studielån liksom. Hallo, hva er det?

Så noen hadde 7400 i måneden i uføretrygd ( husker ikke). Vel, jeg jobbet 100% i Spania (9 timer fre-lør og 7 timer lørdag....), tjente bra til å være butikkjobb (daglig leder faktisk) og fikk 6.000 utbetalt i måneden..... Nå er dette 6-7 år siden, men husleia tok 3500 og da ble det ikke mye igjen å leve for. Bare glemme å gå til lege og tannlege for min del iallfall. Da måtte det stå om livet.For 100% måtte betales av egen lomme....

Og hvilke goder skal alle sammen ha rett til??? Skal alle ha mulighet til en sydentur i året?? Skal alle ha mulighet til å eie hus/leilighet. Skal man ha rett til mange turer på kino/restaurant i måneden. Er det nødvendig med frisør? Hvor skal man sette sette grensen for "nødvendig" livsopphold??? En person som er så uheldig at h*n aldri får gitt noe tilbake til samfunnet økonomisk (i form av lønnsskatt og andre avgifter), skal jo ha et visst minimum å leve på, men hva er det dette minimumet skal beregnes ut fra??? Noen får så absolutt for lite, men desverre er det de som vet å sno seg og som sitter med bra utbetalinger uten å aldri ha løftet en finger... Og på grunn av disse så vil de som VIRKELIG har behov for støtte lide...

Alle her inne vet sikkert om noen som aldri har gjort et ærlig dagsverk, men som har bedre råd en de fleste andre, og hvordan får de det til liksom?. Ofte så skjuler de heller ikke at de "lever på staten"..altså oss som faktisk bidrar økonomisk til samfunnet.. Og disse ødelegge virkelig for de som faktisk har behov for statlig støtte og som velger å gjøre det "rett" og som kanskje ikke har krefter til å krangle seg frem i byråkratiet (da hadde de kanskje brukt disse kreftene til å jobbe istedet, og vært sjeleglad for å greie det...) Norske trygdeordninger er veldig bra, men noen få ødelegger for alle andre, og skaper desverre disse stereotypene vi har av "sosilaklienter" og "uføretrygdede"....Skulle ikke vært negativt ladede ord i det hele tatt dette, men pr dags dato så tror jeg at det er det for mange av oss...

Skrevet

Jeg er en av de som dessverre er blitt alvorlig syk og får lide under systemet.. jeg har kreft i hjernen, og har nå i juli vært sykemeldt i ett år.. dermed går jeg over på attføring, noe som fører til at jeg mister 40% av inntekten min. mannen min er uføretrygdet etter en trafikkulykke, og det sier seg selv at pengene ikke kommer til å strekke til.. veldig trist å måtte selge huset nå som vi har nummer to på vei, bare pga at jeg skal "straffes" for å være syk..

Skrevet

Stakkar dere! Dette var veldig triste greier! Vi får håpe at du blir frsk og at ting ordner seg for dere!

Men når det gjelder hvordan det hadde vært hvis FrP hadde bestemt, hadde nok situasjonen din vært enda verre økonomisk for da måtte du/dere selv ha betalt det meste av hva behandling etc koster og trygdeordningene osv. hadde vært mye dårligere.

De lever jo etter slagordet "enhver er sin egen lykkes smed".

Skrevet

Ja, det er jeg enig i.. men jeg jeg syns ikke det er riktig sånn som det er nå heller! Okay, jeg har kostet sammfunnet MASSE penger, men at min sykdom skal gå utover mine barn og min mann syns jeg er ille.. det er faktisk dyrt å være syk i norge, jeg skal ha spesiell mat, kremer av div slag, jeg vil gjerne ha m mennen min på kontroller, ekstra barnepass+++ Alt dette må vi dekke selv og i tillegg kutter de inntekten min!!!! MAKAN!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...