Gå til innhold

Why me??? :'''( (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen,

da har jeg vært på sykehuset og prøvd å få vende lille tulla mi.

Men det var ikke så enkelt nei. Siden hun har ligget med hodet opp i lengre tider nå så er jeg veldig øm i magen - spesielt øverst ved ribbebeina. Så med en gang legen startet vendiga så var det skikkelig vondt og ubehagelig - tårene kom fort ja. Heldigvis hadde jeg med meg min mann som trøstet og kunne snakke for meg. Så endte opp med at overlegen gav opp snuinga. Fikk ikke noe sprøyte eller medikamenter. Så etter mye info, et forsøk på å overtale meg til å føde vaginalt seteleie - så endte vi opp med å få time til keisersnitt dagen før termin - 27/6. Hun overlegen glorifiserte seteleie så det holdt og snakket kun negativt om keisersnitt. Men jeg hadde allerede bestemt meg på forhånd og visste at jeg måtte være hard for å få gjennom mine ønsker.

Men selvfølgelig - snur hun seg innen 27. så skal jeg selvfølgelig prøve å føde normalt. Det er jo det jeg aller helst vil -slik som du.

Jaja - vi får se hva som skjer fremover. Det er jo tre uker til uansett så skulle det skje noe før - så får vi ta det som det kommer.

Lykke til med dine beslutninger iallefall!

Det går nok bra uansett hva du velger :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

Huffda, like bestemt som min da... I dag har den selvsagt flyttet seg rundt inni der, overalt liksom... Men havner alltid tilbake der den var. Med hodet under høyre ribbein.

Rart at du ikke fikk muskleavslappende... Har inntrykk av at det er ren rutine for å unngå å sette igang rier... *hm*

KS dagen før termin??? Hva gjør dem hvis fødselen starter tidligere da??? Ikke for å stresse deg opp men...

Ja, d er godt å ha mannen med seg når følelsene tar overhånd, d så jeg i går. Han var veldig klar og tydelig mens jeg bare lå der og snufsa og grein :'(

Uansett hva den overlegen sier, så kan jo en setefødsel ende i et hastesnitt, og da føler i hvertfall jeg at et planlagt KS er tryggere både for meg og bebisen.

Skal inn og avtale tid i morgen jeg, men d blir i neste uke engang. Begge mine første kom lenge før termin, så jeg tør ikke gå og vente helt til uka før termin nei. *grøss*

Skrevet

Hmmmmm......... jeg har vært i samme situasjon selv, og fikk da noen tips inne på seteleiedebatten om den såkalte

"vaskekjerringstillingen" : på alle fire med rumpa høyest - som kunne hjelpe til med å få snudd barnet?!?!?

Jeg gjorde det mye hver gang når barnet var aktivt - om det var det som hjalp -vites ikke :0)) Men bebissen min har snudd seg HURRA!!!

I tillegg pleide jeg å snu meg rundt i badekaret med magen ned -- det er en pussig følelse etter så mange mndr med bare rygg og nå sideleie! Kanskje det var det som gjorde susen?? Ikke vet jeg!

Håper det går bra med deg moniccen!! Jeg føler med deg - hadde mange nervøse og fortvilede tanker selv i den tiden bebissen min lå feil veg!!

Planlagt KS er jo stort ett bedre enn haste KS defor kom jeg for egen regning fram til at jeg ville ha ønsket det - dersom ikke barnet snudde seg i tide - noe det heldigvis gjorde!

Lykke til skal du ha uansett hva det blir til!! Mye vaskekjerring framover nå - så skal du se det ordner seg :0)))))))))

Klem

Skrevet

Hehe... Vaskekjerringstillinga skal prøves ja :)

Kjempebra at bebisen din har tatt til vett uansett! Det er jo tross alt det aller beste alternativet, slik jeg ser det :)

Går bedre i dag. Blir greit å komme inn i morgen, og få lagt en plan, da vet jeg hva som skal skje og blir sikkert roligere inni meg.

Skrevet

Kan bare raskt føye til at jeg var i samme situasjon som deg sist. Ville ikke ha verken setefødsel el ks, men ut måtte ungen, så noe valg har man jo ikke i det henseende. Overlegen sa faktisk til meg at det viktigste var å akseptere at ting ble litt annerledes i innspurten med et barn i sete, og det hadde han jo helt rett i...Det var viktig, men også veldig vanskelig å føle seg "snytt" for fødselen jeg hadde forberedt meg på så lenge. Men det går jo over da.

Trøsten var at ks var langt fra så ille som jeg hadde trodd, alt gikk veldig greit hele tiden. Og opplølgingen fra sykehuset var super. Så neste uke trenger du ikke tenke mer på denne problemstillingen, men kun kose deg med babyen din!

Lykke til!

Skrevet

Ja ikke sant :)

Ungen må jo ut... One way or the other liksom :)))

Men høres veldig positivt ut med din KS erfaring da. Får håpe d ender slik med meg også...

Har bare en stygg følelse av at d ikke er lenge igjen til den tenker seg ut selv gitt, så håper jeg rekker... Hvis ikke stanser de vel riene, og tar KS nårjeg kommer fykende inn regner jeg med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...