Gå til innhold

kunne dere forlatt barnet deres for en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på en film i går. (Fikk ikke med meg hva den heter.) Der var det en dame som forlot barnet sitt for en mann hun akkurat hadde møtt.

Får helt frysninger når jeg ser sånt jeg, selv om det bare var film. Skjer sikkert i virkeligheten også. Skjønner ikke hvordan noen kan gå fra barnet sitt. hun er det viktigste i mitt liv i hvert fall!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn! Sjarmøren betyr ALT for meg!

Skrevet

NEI! Men moren min gjorde faktisk det... Nå var ikke jeg og broren min små barn da, men vi ble kastet ut hjemmefra som 18 og 16 åringer. Jeg fikk ingen utdannelse, broren min fikk masse økonomiske problemer, depresjoner osv. Han fikk utdannelse da, mens jeg jobbet.

Ja, i rettferdighetens navn får jeg nevne at vi kunne blitt boende i leiligheten da, men vi måtte betale en leie vi ikke hadde råd til.

Skrevet

Absolutt ikke!!!Kan ikke skjønne de som gjør det,hvordan de klarer det???

Skrevet

huff, det hørtes fælt ut. Var en hard start på voksenlivet!

Skrevet

Vel......

Ser ikke på det som å frlate barnet, men heller kommer seg ut av en relasjon med barnefaren som kanskje ikke fungerer. Hva om man f.eks ble mishandlet - fysisk eller psykisk?, hvis alt man gjorde var å krangle?

Neon ganger er det absolutt til det betse for både barna og for foreldrene at man skiller lag. Og i en sånn situasjon er det jo ikke mor som "eier barna". I mine øyne har begge foreldrene like mye rett på samvær (forutsatt at de er kompetente til å ta seg av barna da!).

Dersom jeg noen gang skulle ønske med ut av ekteskapet synes jeg ikke at jeg har en umiddelbar rett til å ta med meg barna!

Mener du at du ville blitt i et forhold for enhver pris for barna sin skyld?

Skrevet

Om man tar ut skilsmisse og får ordnede besøksforhold hos begge foreldrene, feks 50/50 deling, er det da heller ingen som har forlatt barnet.....! Tror ikke jeg helt forsto problemstillingen din!

Skrevet

nei, da stiller ting seg litt annerledes. Men her var det snakk om ett vanlig ekteskap. Så treffer damen en mann og rømmer til ham. (Ikke noe vold eller andre problemer i ekteskapet.) Det synes jeg ikke er greit!!!

Skrevet

Joa, men så er vi blitt noen jævlige hardhauser av noen voksene også da :DDD

Skrevet

Jeg har en stefar og han har to døtre. Hans tidligere kone forlot først han,tok ungene og fant en ny mann. Da forlot hun ungene. De har det bedre hos mamma og stefarn min. Men hun moren demmes er IKKE god i hode altså!!!!

Skrevet

hun brøt kontakten med barnet sitt for å få være sammen med en mann hun akkurat hadde møtt.

Skrevet

Men hvis man blir mishandlet fysisk og/eller psykisk så har man vel litt bedre sjanser for å få omsorgen for barnet...

Skrevet

Nei, aldri i verden. Men vet faktisk om ei som forlot 3 barn til fordel for ny mann. Nå har hun 2 barn til med den nye mannen. De tre andre bor fortsatt hos sin far. De 3 eldste er snart voksne og ikke særlig glad i sin mor.

Skrevet

Jeg synes selvfølgelig heller ikke at det er greit at noen bare stikker av fra partner og barn - uansett om det er kona eller mannen!

Nå har ikke jegs ett den aktuelle filmen du refererer til da.....:)

Vil bare ha frem at det finnes nyanser. Tenker på i virkeligheten.......Vi kan sitte å fordømme de som "stikker av" fra mann og barn, men det kan ligge mye mer under enn det vi vet. Får ofte følelsen av at vi dømmer veldig lett - spesielt dømmer vi andre kvinner som går fra mann (og kanskje flytter fra barn). En kvinne som flytter blir sett på som en som FORLATER den stakkars forsmådde mannen og barna. Hvis det er mannen som flytter, folater han "kun" kona. Ingen synes det er rart at han ikke tar med seg barna når han flytter.....

Skrevet

Alle vil vel si at det kunne jeg ALDRI gjort, men det skjer faktisk. Jeg kjenner en selv som gjorde nettopp det. Var lykkelig gift og hadde et barn på 8-10 år, møtte en mann og ble så hodestups forelsket at hun var villig til å ofre hele livet sitt for den mannen, og gjorde det. Barnet ble igjen hos faren, og moren og den nye mannen fortsatte livet sitt og har det fortsatt bra sammen i dag 20 år etter. Barnet fikk jo den gang tilbud om å bli med moren men ville ikke, og da dro moren. Hun hadde også trodd at hun ALDRI kunne gjøre noe sånn.

Skrevet

Joa, enig i det, MEN det er alikevell for meg helt uforståelig at noen kan gjøre slik! Hvis det er vold det skyldes, hvordan har barna det da? Alene med en gal far? Jeg hadde ikke fått fred hadde jeg gjort noe sånt!

Skrevet

Vet om flere som har gjort det. Noen med bedre grunne enn andre da. Ex-svigermora mi lot faren "få" ungene for hun ikke hadde økonomi til å klare å forsørge seg og ungene. Og naboen til mamma,hun lot pappaen få ungene for den nye mannen hennes hadde ikke plass til hennes unger,bare sine egne....

Min egen mor kasta meg og storesøstra mi ut. Kasta ut søstra mi da hun var 13 pga at kjæresten hennes hadde sagt hun måtte flytte !!! Flyttet til pappaen vår. Og da jeg var 12, måtte jeg også flytte til pappa (som jeg knapt nok hadde sett før,men som jeg er utrolig glad for at tok meg inn) pga samme fyren til mamma (han var psykopat)

Skrevet

skjønner at det kan være ulike grunner for å gjøre det. Å ja, det er sant at mannen ikke får høre at han har forlatt barna sine på samme måten som en kvinne. Men likevel. Filmen var ekstrem da, håper ikke sånt skjer særlig ofte i virkeligheten. Stakkars barn!

Skrevet

Jeg kunne aldri forlatt min sønn for en mann, ikke for hvilken som helst mann i gata, ikke for en fotballspiller, ikke for en vanlig kjendis, IKKE engang for Johnny Depp (siklesikle):P Nei, seriøst, jeg kunne aldri forlatt gutten min.. Om en mann ikke vil ha oss begge er han ikke mann nok for meg!

Skrevet

Aldri i verden.

Var gift med en før å ha ville helst at vi skulle være alene, og uten jenta mi... Nei var nok han som fikk pakke sekken å komme seg ut gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...