Mom2Two Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 når jeg ser voksne mennesker kaster ispapiret sitt rett på bakken som den mest selvfølgelige ting i verden.... Det provoserer meg vanvittig!!! Noe så stygt!!! Gggrr.... De burde skamme seg.. Hvordan skal man lære barna sine å ta vare på miljøet når de ser voksne mennesker gjøre slikt?!?!?
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Ja det er helt utrolig faktisk...sykt mange som gjør det også !
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Jaaaa!! Det irriterer meg noe voldsomt også.. Klarer ikke la være å stirrrrre jeg da...!!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Så så... Finnes verre ting å gjøre vel?
nati, knotten & lille karamell Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Det er rett å slett frekt! En skulle tro at voksne mennesker hadde litt mer mellom øra en som så.
Anne-B. Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Ja, utrolig dumt! Her en dag gikk vi forbi noen unge folk, hvor den ene kasta en sjokolademelkkartong på gressplenen og sa "oi, heh, der forsvant den gitt.." dumme oss snakka bare litt høyt om hvor dumt det var å slite ut alle søplekassene som står ganske så synlig til i området, det vi skulle ha gjort, var å si at "unnskyld, men du mista noe på plenen" eller noe sånt. Er så utrolig tåpelig når vi driver og lærer snuppa at vi må kaste søpla i dunkene og ikke på bakken, også går andre voksne og griser til :/
Mom2Two Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2007 Er det noen unnskyldning at det finnes verre ting å gjøre?!?!?!? Jeg greier ikke la være å stirre måpende, jeg, når voksne mennesker gjør sånt...
Blomsterenglene Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Jeg slutta med å kaste papir på bakken da jeg ble gravid jeg.. For da følte jeg meg mer voksen lissom!
piano♫ Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Det er litt gøy å gå direkte bort og plukke opp papiret, slik at vedkommende ser det. Gjerne med en kommentar til mini på 4 år om at "Se, så fint det blir når vi kaster ispapiret i søpla!". Det er faktisk noen som har vett til å bli flaue da, ja ;-)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Det er jo så unødvendig!! Har en samboer som VAR slik, men nå kaster han bosset i boss, og går foran gutten vår som et godt forbilde ;o)
Hera Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 Hva med alle de som lærer ungene sine at det er helt greit å kaste søppel ut igjennom bilvinduet da?? Jeg er av de "heldige" som hvert eneste år får lov til å være med på dugnad langs E6. Vi plukker da søppel for å gjøre det fint til 17. mai og sommer. Det er faktisk folk som kaster søppel omtrent i hodet på oss når vi plukker. Så at folk ikke klarer å finne søplekassa, og heller ikke lærer barna sine å finne den, det overrasker ikke voldsomt!!
blond Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 De største forbildene til barn er deres foreldre/nærmeste omsorgspersoner. Hva andre gjør må du forklare barnet om de spør. Klart man skal bruke søppelkassa, men å bli vanvittig provosert av dette... da har du lite å bry deg om, vil jeg påstå!
Mom2Two Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. juni 2007 En annen ting som jeg ser gang på gang og som aldri slutter å overraske meg, er hvordan det ser ut etter at en kinoforestilling er over... Dette gjelder voksne mennesker altså, som bare går fra alt søppelet....brusflasker, popcorn, snopeposer osv. For noen holdninger folk har, når de tydeligvis mener at de som jobber i kinoen skal plukke søppelet etter dem..... Blir sjokkert, jeg..
bente69;) Skrevet 4. juni 2007 #16 Skrevet 4. juni 2007 Helt enig med deg:) I dag når jeg gikk på jobben fant jeg et ispapir i grøfta. Så jeg bøyde meg ned å plukket det opp. Sånn ca 30 meter bort i gata kom det en godt voksen dame(80 kanskje) gående i mot meg. Når hun passerte meg sa hun; så godt å se at ungdommen tar med seg søppel de finner langs veien. De orda kommer jeg til å leve lenge på, at jeg er ungdom:))))) Hilsen en "ungdom" som snart er 38....heheh
sprængpupp Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 hehe da må dere gjøre som gutten min på 6 år gjør når han ser noen kaste rask på bakken . kaster det for de mens han sier til de , her ska det kastes, det e ikke lov å kaste rask på bakken ,du kan få bot om politiet ser dæ hehe,,,, han HATER at det ligger rask på gata, syns det e så stygt,,
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Eller når folk kaster burger king posen rett ut av vinduet! BLÆH, da blir jeg illsint! Skikkelig egoistiske og rett og slett dumme mennesker!
Mom2Two Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. juni 2007 he-he, må nesten le, slutta du ikke før du ble gravid??!?! Jeg tror aldri jeg begynte å kaste papir på bakken, jeg... Heldigvis godt opplært hjemmefra når det gjelder slike ting..
Mom2Two Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 4. juni 2007 Det er jo nettopp likegyldige folk som deg som er et problem.... ...som synes dette ikker er noe å bry seg om... Jo, jeg blir provosert, jeg, for jeg tenker: Hva gir folk rett til å behandle den felles jordkloda vi lever på på denne måten?!?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. juni 2007 #21 Skrevet 4. juni 2007 Ikke si det en gang, får helt avsmak av folk, hehe. Gubben sa til ei som heiv snopepapir i nabogata vår "ey, du mista noe" hvorpå hun da repliserer "nei, jeg mista det ikke, jeg gjorde det med vilje" og går surt videre. Gubben mista litt munn og mæle kan du si... Jobber i butikk også, og det er helt UTROLIG hva folk får seg til å sette midt i hyllene blant puter og gardiner - brukte softisbeger MED is, halvspist slush og epler. Jeg mener - vi har da søppelbøtte og kaster gjerne for kundene bak disken også hvis det var det om å gjøre. Og så blir jeg så forbanna for alle sneipene som ligger på lekeplassen. Der av alle steder burde vel folk klare å kaste dem bak noen busker i det minste????
piano♫ Skrevet 4. juni 2007 #22 Skrevet 4. juni 2007 ...og disse holdningene vokser ungene opp med. I tenårene, når alt forsterkes, mener de at "vaskedamene" (deres ord) skal ordne opp alt etter dem. F.eks. hvis de griser eller noe i den dur... Det kreves ganske mye for å snu disse holdningene.
Stratos med 3 barn Skrevet 4. juni 2007 #23 Skrevet 4. juni 2007 Aldri sett! Men hadde jeg sett det tror jeg at jeg hadde snakket til vedkommende gitt. Fikk forøvrig nesten juling selv engang fordi jeg kastet en epleskrott i noe buskas langs veien utpå landet. At ikke det skal være lov synes jeg er å gå aaaaaltfor langt. Sant?
blond Skrevet 4. juni 2007 #24 Skrevet 4. juni 2007 At jeg er likegyldig er noe du tror. Jeg har ikke sagt at det ikke er noe å bry seg om, men jeg synes det er en smule hysterisk og morsomt/tragisk at dette er noe å bli "vanvittig provosert" av. Mener at det finnes viktigere ting å bry seg om. Men noen lar seg provosere av det meste.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. juni 2007 #25 Skrevet 4. juni 2007 Det er jo brunt boss så det forsvinner jo med tiden, men om det er søppelbøtter i nærheten så syns jeg man bør dra det med seg. Og jeg har iingen problemer med å bruke folks søppelkasser når jeg er ute på trilletur (er jo ikke en pose, snakk om bananskall eller ispapir som regel).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå