Gjest Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Nå er jeg skikkelig krass her, men har inntrykk av at mange av de yngste soon -to-be mammaene med lav utdannelse stemmer FRP? Kan jo väre at dette ikke stemmer? Så derfor; 1. hvilket parti stemmer du? 2. hvor gammel er du? 3. hvilken utdannelse har du? Selv stemmer jeg AP, er 31 år og er utdannet sosionom!
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 1. høyre 2. 20 3. mangler 6mnd i lære som kokk, utdanner meg på nytt nå til gudene vet hva.. orker ikke være kokk mer i alle fall.
AnnCoglillepinky=) Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 1. RV (har stemt det til nå, men har også vært borti tanken på å stemme AP, men foreløpig holder jeg meg til RV) 2. 21 3. Grunnfag i samfunnsfag og KRL, begynner på førskolelærer til høsten.
line_n & sara Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 jeg har også samme inntrykk som deg, men jeg beviser det motsatte selv, faktisk! jeg er ung, snart 25..trofast raddis, stemmer RV og skal på privatskole neste år for å ta studiekomp! så jeg er ung, og (foreløpig) lavt utdanna! og det ville aldri falt meg inn å stemme eller melde meg inn i frp!!! aaaldriiii!
Teltpluggen Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Huh.. Nå kommer jeg til å høres dum ut i alle fall.. ANER ikke hva jeg skal stemme! Har egentlig ikke satt meg så inn i politikken men tror ikke jeg kommer til å stemme frp..
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 1. Høyre 2. 25år 3. Midt i utdannelse innen realfag
vic_89 med prinsen Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 nå har ikke jeg stemmerett før om noen måneder riktig nok:P men jeg er ungo g lavutdannet, går fremdeles på vgs:P og kunne aaaldri tenkt meg å stemme frp. de og demokratene er absolutt de jeg ALDRI ville ha stemt på uansett.. "Men for nordmenn så betyr det mye. Norge er vårt fedreland og vi er en nasjon av nordmenn, selv om både pakistanere og somaliere prøver å innbille oss at de er like gode nordmenn, og kan vifte med et norsk pass." fra demokratene.. trenger jeg si mer?=)
Hera83 Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 1. Arbeiderpartiet 2. Snart 24 3. Snart vernepleier
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 har stemt sv, men kommer nok ikke til å gjøre det igjen :-p 1. ap 2. 22 3. jobber i telenor :-) utdannet litt her og der
Musa *4 perfekte gutter* Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 1. jeg stemmer ikke 2.24 år 3.hudpleier og hjelpepleier
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Får vel ingen unge og lavtutdannede til å skrive her at de stemmer FRP.. Er jo litt "negativt" ladet dette innleggetm slik jeg oppfatter det.. Men tror ikke man må være ung og ha lite utdannelse for å stemme FRP. Selv om endel av politikken dems er litt "out there" så har de også veldig mye bra å komme med. Jeg har faktisk vurdert å stemme FRP (har ikke stemt på de tidligere) , er 26 år gammel og har 6 årig høyskoleutdannelse innen økonomi og ledelse.
Tufsa:) Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 1. Ap 2. 19 år, (20 i år) 3. Fullført første år av sosionomstudiet. (tar et år med fødselspermisjon fra sommeren av,har termin i juni). Tror ikke helt det stemmer med at mange stemmer Frp, men man vet jo aldri:P
ny_spire_i_magen:)_fødeklar_ Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 1: Høyre 2: 24 (25 i oktober) 3: Utdannet sykepleier i 2005
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Mitt inntrykk er nå at det er de med penger nok fra før som stemmer Frp (og høyre). Gamle gubber og frøkner fra velstående familier. Og enkelte med såkalt høy utdannelse....De som har penger nok fra før og som ikke vil dele med andre. Jeg er sykepleier og jeg stemmer ikke, og kommer ikke til å stemme FRP.
Solskinnsjenta Skrevet 4. juni 2007 #15 Skrevet 4. juni 2007 Stemmer KrF, er 26 og holder på med lærerskolen.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Dette minner meg forresten om den heftige lav/høy utdannelse debatten, som gikk over stokk og stein på krangle, sist vinter.
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Det er store forskjeller om det er kommunevalg eller stortingsvalg for min del. Stemmer Høyre ved kommunevalg fordi de har de beste løsningnen for min hjemme kommune, men sentralt FRP. Alder:25 Utdanning: 5 år på universitet og nå ett år på PPU så er faglærer i naturfag
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #19 Skrevet 4. juni 2007 1. Har vært pinlig sløv med å bruke stemmeretten min, men sympatiserer mest med AP 2. er 31 og et halvt år 3. Førskolelærerutdannet
frodig Skrevet 4. juni 2007 #20 Skrevet 4. juni 2007 Utdannelse har lite med det å ta "riktige" avgjørelser. En med lav utdannelse kan være meget klok og være reflektert i.f.t. en som har høy utdannelse. Det behøver ikke være noen sammenheng mellom utdannelsesnivå og fornuftsnivå. (ps: 29 år gml. foreløpig ikke høyskoleutdannet, stemmer SV...)
3+et lite nurk Skrevet 5. juni 2007 #21 Skrevet 5. juni 2007 Unnskyld meg, men dette er det latterligste innlegget jeg har lest på veldig lenge. Til din informasjon så er FRP det partiet på Stortinget med flest høyt utdannede mennesker. Du burde skamme deg over slike uttalelser på nett. Ingen god reklame for det partiet du stemmer på hvertfall. Kanskje det bare er arrogante, generaliserende sutrehøner som stemmer arbeiderpartiet. Det er vel deg og Valla i spissen?
fairy Skrevet 5. juni 2007 #22 Skrevet 5. juni 2007 Hva en som stemmer AP sier på et nettforum kan da ikke kobles til Ap på den måten, Askepott*! Men er enig i at innlegget er latterlig.
3+et lite nurk Skrevet 5. juni 2007 #23 Skrevet 5. juni 2007 Det var ikke det jeg mente heller, unnskyld hvis jeg ordla meg litt dumt. Jeg mente bare å vise at slike måter å generalisere på er helt på tryne. Hvis hun er interressert i å finne svaret, så er det bare å ringe tv2 eller noe. Der har de masse statistikker på hvem som stemmer på hvilke partier. Selv stemmer jeg ikke Frp, og har kun 1 års utdanning etter vgs.
3+et lite nurk Skrevet 5. juni 2007 #24 Skrevet 5. juni 2007 Kanskje Pusi skal lese litt partiprogrammer først? Jeg tror nemlig du sitter litt fast i den eldgamle tankegangen om at det bare er rike som stemmer Høyre og Frp. (til info har Frp flest velgere blandt sosialklienter, så der raser vel den teorien) Tar gjerne debatten dersom du kan komme med ett eller to politiske argumenter fra Høyre og Frp, som viser at de kun er for de rike.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 5. juni 2007 #25 Skrevet 5. juni 2007 1. FRP 2. 28 3. Privat høyskole innen IT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå