Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Huff..Har skrevet innlegg om det tidligere.. der jeg har spurdt om noen visste hva smertene mine kunne være.. Det begynnte igår, med at jeg sto i dusjen.. fikk plutselig akutt vondt i mage og rygg,.. spesielt den høyre siden.. måtte bare gå utav dusjen og legge meg ned.. Fikk ikke puste.. Etter en liten stund.. klarte jeg få et håndkle rundt meg, komme meg inn i senga å få ringt føden.. De mente jeg skulle komme inn til en sjekk.. Så vi kjørte inn.. smertene dabbet av på turen, men jeg ville uansett sjekke at alt var ok. Jeg hadde heller ikke merket noe til babyen hele dagen... så var ganske så nervøs. Da vi kom frem, ble vi mottatt av VERDENS hyggeligste jordmor.. Jeg ble lagt på en benk, med sånn ctg? aner ikke hva det heter.. men sånn apperat for å måle hjertelyd og om jeg evt hadde rier.. Jeg visste jo at jeg ikke hadde rier lenger, for da vi ankom sykehuset var smertene borte.. typisk!! =) Jordmor stresset med å finne hjertelyden.. da kjente både jeg og samboeren at hjertet stoppet opp litt.. dette hadde ALDRI vert et problem før.. men endelig fant hun den... guuud hvor lettet jeg ble..=) Jeg låg der en god stund, og du kan trooo babyen våkna.. skulle jo trykke for hvert spark.. hehe.. kan si det ble en del ja=) Hele selen rundt magen og det hoppet Hun fant naturligvis ikke noe tegn til rier, dette visste jeg jo.. men jeg er glad jeg fikk sjekket at alt var ok med den lille.. Og jeg måtte bare komme tilbake om jeg opplevde smerter igjen! Disse smertene som jeg fikk, har jeg fått to ganger før.. men ikke så kraftige og langvarig.. de har liksom gått over etter en stund... Smertene kom faktisk igjen utover kvelden, og varte LENGE.. men var ikke fullt så vonde.. så jeg valgte å ikke ringe føden igjen.. Jeg har enda ikke fått svar på hva disse er.. men jeg er BOMBESIKKER på at om jeg hadde vært på føden, idet smertene var der,så ville det vist på det skjemaet .... Vet forsatt ikke hva jeg skal gjøre om disse smertene inntrer.. det er helt grusomt når de kommer.. verste smerten jeg har kjent EVER! Det kommer takvis i ryggen og i magen.. Bygger seg opp.. og de kommer med litt mellomrom.. Jeg har problemer med å puste når de kommer... Det som også er rart, er at det kommer spesielt i høyre side.. En gang strålte det ned i lårene.. Føler liksom at jeg ikke kan ringe hver gang disse inntrer.. for jeg føler meg jo hysterisk.. og så tar det iallefall 20 min kjøring til sykehuset.. HUff.. men liker ikke disse smertene.. Babyen har forresten blitt siiiiinnsykt rolig de siste dagene... Har alltid vært full rulle hele dagen så å si.. Nå di to siste.. kjente jeg babyen kun en gang daglig.. med noen spark... har aldri skjedd før.. Den har også hatt faste tidspunkt den har våknet på.. men det skjer heller ikke lenger... Blir så urolig jeg:( Har jo endret sparkemønster HELT! og denne har hatt det samme i MANGEN uker...
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Fortallte du dette til jordmor?Håper du gjorde det?Kunne ikke hun fortelle deg hva det kunne være?Har aldri opplevd det..men det at babyen skifter sparkemønster har jeg opplevd..det er jo ikke lenge igjen..eller?det bynner kanskje å bli litt trangt..det var sånn med meg hvertfall...men det andre vet jeg ikke men håper du sa dette til jordmora...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2007 Jeg sa jeg ikke hadde kjent noe før jeg kom innpå føden igår.. Men etter at den tok helt av inni der, tok jeg det med ro.. men mer kjente jeg ikke i løpet av hele dagen.. kun et lite dult.. Noe som er SVÆRT uvanlig..den er aktiv nesten hele dagen.. Og har sine faste tidspunkter.. nå prøvde jeg å dytte masse i den.. drikke masse kald saft.. spise.. ja:( ikke noe reaksjon... Babyen pleier også å våkne hver gang jeg er å tisser på natta... Det har nå ikke skjedd.. pleier å våkne når jeg skal legge meg.. det skjedde ikke.. våkner tidlig på morningen i 6-7 tida.. nei.. har kjent en liten bevegelse idag.. thats it.. Syns det er skummelt... =( er 28+3 idag..
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2007 Nei jordmor kunne ikke fortelle hva det var
@nne p@ l@nne Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har også hatt mye vont i magen i det siste og likner litt på rier men ikke så kraftige og ikke noe system heller. Det er faktisk mulig at det er luft smerter fordi det er jo mye som ligger å klemmer på tarmene!! Og luft smerter kan være skikkelig, skikkelig vondt. Babyen min har også blitt litt roligere i det siste, men jeg kjenner den. Og det er helt normalt at den ikke spreller så mye som før. Men du skal jo selvsagt kjenne den hver dag da:-)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2007 ja jeg forstår at det kan bli mindre plass og slikt.. men her har det gått fra FULL PROPELL til.. så å si.. et dult eller to.. .?? det er jo helt rart..
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Hmmm...håper det går bra...skjønner du er kjempe bekymret..men er det en dag du ikke kjenner spark så ring med engang...ville dem ikke følge deg litt opp?syntes dette hørtes så rart ut...
@nne p@ l@nne Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Det kan også ha snudd seg slik at du ikke kjenner sparkene så veldig godt som tidligere. Fordi den sparker på et annet sted en før!! Men hvis du er veldig bekymret så ring føden der du var i går, JM eller legen din og spør om hvorfor de tror babyen din sparker mindre. Kan jo hende at du blir litt mer beroliget hvis de har et godt svar på det:-) De kan jo svare pr telefon også så hvis de og du ikke synes det er nødvendig trenger du jo ikke å komme inn igjen. Lykke til i hvert fall!!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2007 Hørte ikke noe om det... jeg sa jeg skulle til jordmor på onsdag, så da sa dem ikke noe mer... =/ Føler meg litt småhysterisk jeg nå.. men har jo så å si ikke kjent noe fra den lille siden jeg var der i går?? og dette var jo i går i 11 tiden.. har kun kjent et eller to små dult...
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2007 Jepp har også tenkt på at den kan ha snudd seg.. men er liksom sååå vanskelig å bare slå seg til ro med det.. aargh... =( Tenker bare "tenk hvis" hele veien.. tenk viss det skjer noe galt, og jeg ikke ringte eller noe... huff.. =(
Piipii Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 De smertene du har høres litt ut som kynnerer. Jeg er fryktelig plaget med dette. Kommer sånne kjempe "kramper" som bygger seg opp og sånn kan det holde på en stund, og så gir det seg igjen.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Jeg ville ha ringt føden...ikke får å skremme deg...men det er bedre å ringe!!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2007 Huff... skrev nettopp mld til samboeren om at jeg kansje ringer føden.. er så urolig.. sitter å gråter nå, så må vente litt:( orker ikke gråte i tlf til føden..
@nne p@ l@nne Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Det er lov og være småhysterisk da, kjære deg du har jo en liten dyrebar baby i magen :-) Og hvis du er redd så ikke vær redd for å plage noen på føden! De er der for deg!! Og føl deg heller ikke dum hvis det viser seg at alt er bra og du har dratt ditt unødvendig! Det er mye bedre for deg og babyen hvis du ikke går rundt og er engstelig!! Og hvis du drar en gang til!! Skriv en liste på veien om alt du lurer på så du får skikkelig svar:-)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. juni 2007 Takk for støtte.. jeg prøver å ringe da jeg..
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. juni 2007 Jeg skulle komme inn med engang.. huff ble redd jeg nå.. =( kryss fingrene for meg..
Piipii Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Hmm ikke noe gøy å være så urolig. Bra du skal dit nå da så får du jo sjekket alt:) Kommer sikkert til å gå kjempe bra. Lykke til, skal krysse fingrene masse jeg ihvertfall:)
@nne p@ l@nne Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Lykke til ja:-) Fint å få sjekket skikkelig!!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. juni 2007 Takk ..sitter å venter på samboeren nå.. han kommer hjem for å kjøre meg! Huff.. ble urolig han også nå!
kaur *har født!* Skrevet 4. juni 2007 #20 Skrevet 4. juni 2007 Det KAN jo være at du har gallestein... Det kommer gjerne i tak, og du kjenner smerte rett under/nedenfor ribbeina på høyre side. Ta det opp med legen din. Kanskje de kan ta ultralyd på gallen for å sjekke?
@ngel Skrevet 4. juni 2007 #22 Skrevet 4. juni 2007 Hei. Jeg skriver for jeg opplevde noe lignende da jeg var gravid. Jeg fikk kraftig smerter i høyre siden, og de kom og gikk, men med alt for store mellomrom til at det kunne være rier. Jeg dro på sykehuset og en lege fant ut at det var babyen som lå på tvers og trykket på lederen fra nyren til urinblæren. Nyren blir ikke tømt og det blir press på nyrebekkenet. Det er vondt! Men helt ufarlig. Da babyen ble større og la seg på langs igjen forsvant problemet helt. Jeg hadde gallesten også, og gravide er utsatt for å få det. Men da er det så vondt at du ikke er i tvil om å kontakte lege Lykke til.
Joda, jeg vet best! Skrevet 4. juni 2007 #24 Skrevet 4. juni 2007 Det første jeg tenkte på var gllestein. Jeg hadde det da jeg gikk gravid første gangen. Det er ufattelig vondt,og gikk over da jeg kom på sykehuset. Du kan ta UL av galleblæra di for å se om det er det, men er usikker på om den synes så godt nå som du er gravid og så langt på vei.
mamsen å lillegutt Skrevet 4. juni 2007 #25 Skrevet 4. juni 2007 hei hvis jeg var deg ville jeg ha kontaktet jordmor/lege å bedt om å fått tatt prøver av gjennomstrømningen av morkaken,.. der ser di om det er noe galt med eringstilførselen.. og hvis alt er ok der blir du sikker mye roligere selv... du kan og undersøke om det kan være gallesten... haper alt ordner seg.. og at resten av svangerskapet ordner seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå