Gå til innhold

Hva gjør man når ungene blir eldre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsto den jeg :-) Reiseseng er genialt, med den dyna og alt det han pleier å ligge oppi.. Såå går det som en drøm, nyt det så lenge dere lam så lenge minsten har det bra :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, jeg er nesten alltid hjemme til leggetid for minsten, blir lite sosialt liv, er i tillegg alene med han så jeg ser på tv, rydder litt, sitter på nettet og surrer om kveldene. Legger mini rundt halv åtte /åtte. Han er 9.5mnd. Det blir mer ensomt å få barn, iallefall de første årene, men det er nå sånn det er. Jeg har ingen venner igjen her jeg bor, alle "forlot" meg da mini ble født. Så fra en alenemors synspunkt ser jeg ikke problemet ditt, dere kan jo bytte på å gå ut?? Evt få barnevakt å gå ut sammen innimellom? Er tryggest for de små å sovne hjemme/våkne hjemme. De sanser ganske mye selv om de sover også..

Kanskje dere kan finne dere en hobby å driver med om kveldene? scrapping? lære dere noe dere har lyst til (språk, historie o.l), tegne/male, lese bøker og diskutere innholdet etterpå:P Spille spill, kose dere med god middag, film og vin? eller andre ting. Er mye man kan gjøre sammen som plutselig gjør kveldene mer spennende om man går inn for det:)

lykke til:)

Skrevet

Med et spedbarn går jo dette kjempefint, som dere har erfart! Etter hvert vil jeg tro at det kan bli litt mer vanskelig å få til på en måte som er greit for både barnet og dere, men alle barn er ulike, og noen er mye mer fleksible og tilpasningsdyktige enn andre.

Alle mine tre barn har vært med meg overalt de første 8-9 mnd på kveldstid, pga amming. (Ikke får jeg til å pumpe, og ikke har noen av dem brukt flaske.) Men da vi kom til et punkt der de ikke lenge var så avhengig av mamma ved leggetid, har de vært hjemme med pappaen om kvelden. Dersom begge to skal ut om kvelden, blir det nok etter hvert enklest å ha barnevakt, vil jeg tro? Vi er sant å si sjelden ute begge to samtidig, pluss at med tre barn så er livet litt annerledes enn med bare ett.

Jeg synes du har fått noen noe pripne svar på spørsmålet ditt!

Det viktigste er at barnet har det trygt og godt, ikke om det legges på samme sted til samme tid hver eneste kveld. Jeg regner med at om/når dere legger merke til at barnet ikke trives med å bli tatt med rundt omkring lenge, så legger dere om vanene i takt med barnets endrede behov.

PS Lykke til med dansopplæringen!

Skrevet

Takk takk moo. Dansingen går bedre og bedre, men jeg syns ikke vi er helt i boks enda. Knappe to uker til bryllupet, så vi har ikke så innmari god tid nå. Blir spennende.

Vi kommer selvsagt til å slutte å ta snuppa med rundt omkring dersom hun virker utilpass på noen måte. Så langt går det veldig bra da. Hun sover akkurat like godt borte som hjemme. Hun våkner ikke når vi drar hjem engang (ikke med bil heller, vi legger den lille softbagen oppi boksette i bilen, trenger altså ikke vekke henne), så for henne spiller det liten rolle hvor hun sover henn. Hun er jo vant med dette helt fra starten av. Hun har bagen hun er vant med å sove i, teppe sitt og sovebamsen. Og hun er fornøyd med det.

Det er jo ikke noe problem å bare være hjemme oss to, men i lengden blir det litt ensformig. Og jeg vil jo helst at vi skal kunne dra ut sammen når vi drar ut. Vi er ikke typen til å gå ut på byen å drikke osv, så vi samles noen vennepar hjemme hos noen og spiller brettspill og slikt. Da er det jo morsomst å ha med gubben.

Han er jo bestevennen min. :-) Så lenge vi kan kommer vi til å ta med snuppa. Og jeg håper hun er komfortabel med det lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...