Labbetøs Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Er dere alltid hjemme til leggetid???? Ungenes leggetid altså. Vi er ofte borte hos venner på kveldene. Da tar vi bare med den store bærebaggen, og legger henne i den. Vi bare trenger låne et rom å legge henne på. Hun er 5 mnd nå. Vi er også å danser med venner osv på kveldene. Da legger vi henne på bakrommet. Hun sovner like greit som hjemme. Kanskje fordi hun er vant med det. Vi har tatt henne med over alt hele tiden. Men hva når hun vokser ut av baggen? Hva gjør man da? Med leggetid kl 19 så er det jo litt begrenset hvor mye man kan gjøre etter arbeidstid. Blir liksom så bundet til hjemmet, men mindre man bruker barnevakt. Hva gjør dere???
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Legge henne i vogna. Det pleier vi å gjøre.
~sjiraff~ Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Jeg har hatt med vogn som hun har sovet i frem til i høst da hun var to år. Etter det har hun som regel vært opp til 23-00 og vi skal hjem. Hvordan det blir nå om vi skal være borte uteover kl 23 aner jeg ikke.. tror det blir vanskelig, hun er ikke særlig glad for å sove i fremmede senger..
sjettejuli Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 ehhh..ja - det er igrunn slik det er å få barn. De trenger jo rutiner og litt trygge rammer. Så kan man jo evt venne dem til å sovne borte, og tas med hjem om natta en gang i blant.
MintCondition Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Jepp, da må man ha barnevakt, eller evnt ta med reiseseng og legge ned ungen der dere er, og flytte over i vogn/bil når dere skal hjem...
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Det er da man benytter seg av barnevakt når det trengs. Ellers må jeg jo bare si at det er sånn det er og få barn det da. Men kan desverre ikke leve det samme livet som man har gjort. Man må bare rette seg etter barnet. =)
Labbetøs Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2007 Dere som tar med vogna. Tar dere med sportsvogna da? Spørsmålet mitt gjaldt når vognbagen ble for liten. Vet at "det er slik" når man får unger, men dersom det finnes noen måta å forlenge denne herlige mobiliteten på så er jo det kjempekjekt å vite om liksom.
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 tja,.. mine har hatt leggerutiner fra ca 6 mnd.. i senga og ikke i baggen lenger.. så etter det har vi vært hjemme til leggetid og/eller fått barnevakt når vi skal noe. men det ble automatisk mye mindre ut til folk.. vi ber heller folka til oss.. har ingen venner med barn enda.. så lettere for dem.
dama Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 eeh? man gir barna tryggheten i et hjem, der de kan slappe av og føle seg nettopp trygge.. de veit at der de sovner der kommer de til å våkne opp dagen etter....
Labbetøs Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2007 Mhm. Nesten alle vennene våre (jaja, de fleste og nærmeste i hvertfall)er i samme situasjon som oss. Endten venter de nr 1 nå, eller så har de baby nå. Ser for meg at det sosiale livet må reduseres mye ja, men er det noe man kan gjøre så vil jeg gjerne vite om det liksom. :-)
~sjiraff~ Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 Sportsvogn med voksipose funker utmekret ned mot 5 grader på høsten ) Da sover de såååå godt atte )
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #13 Skrevet 3. juni 2007 eh... man blir vel hjemme da. syns det er merkelig at foreldre ikke klarer å forandre på livsstilen når de får barn. dere må jo ha skjønt det når dere fikk barn?? er jo greit å farte med en liten baby, men etterhvert er det jo super viktig med rutiner. det er så viktig for tryggheten dems at de har faste rutiner nesten hver kveld. det er ihverfall jeg både erfart, lest og fått høre på hs.. syns bare det skulle mangle at man klarer å holde seg hjemme på kveldene på ungene er små, får vondt av de små som blir drasset hit og dit fordi foreldrene ikke klarer å være hjemme.....! dette mener jeg selvfølgelig om foreldre som gjør dette ofte og ikke av og til!
Babyfacepsycho Skrevet 3. juni 2007 #14 Skrevet 3. juni 2007 En ting til forresten. Du skriver: Vi er også å danser med venner osv på kveldene. Setter dere dansen høyere enn og la barnet sove hjemme i sin egen seng men trygge omgivelser? Hvis dere er så mye borte på kveldene så er det kanske ikke så rart at dere har søvn problemer? (ikke ment ille alltså. Bare ment som noe du kanske burde tenke over) =)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. juni 2007 #15 Skrevet 3. juni 2007 Hva i all verden mener du med at dere er ute og danser når hun sover på bakrommet?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. juni 2007 #16 Skrevet 3. juni 2007 Vi har brukt/bruker reiseseng vi...
Labbetøs Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 3. juni 2007 Jeg mener det at vi danser mens hun sover på bakrommet. Akkurat nå lærer forloverne våre oss engelsk wals f.eks. Vi er ikke på diskotek nei, det er bare oss fire pluss to unger (vi har en og de har en). Ungene sover på bakrommet med babycall mens vi danser.
Blomsterpiken med jentefrø Skrevet 3. juni 2007 #18 Skrevet 3. juni 2007 jeg synes kanskje dere burde legge dansingen på hylla å lage ordentlige leggerutiner for jenta deres. har man fått barn ,så er det dessverres lik at man kan ikke lengre unne seg alt man kunne før. så får dere heller dra ut å danse litt i helgene. jentungen blir jo urolig i kroppen av dette vil jeg tro. mitt syn , men dere kjenner jo deres egen unge best. men synes du ikke selv hun skulle bli vant til å sovne hjemme i egen seng , å ikke fly rundt på kveldstid. å HVA mener du med bakrommet. ikke meningen å være krass , men reagerte litt på innlegget ditt.
Labbetøs Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #19 Skrevet 3. juni 2007 Har dere foresten reiseseng som bare klappes sammen og legges i bagasjerommet?
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #20 Skrevet 3. juni 2007 Da lager man fest hjemme hos seg selv Man kan ta med sportsvogn Man kan bruke reiseseng Lar barna få være oppe en time el to lenger enn vanlig, tilslutt sovner de i fanget el i en seng hos de man er på besøk hos Barnevakt
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 3. juni 2007 #21 Skrevet 3. juni 2007 Som I know best bruker vi reise seng. Det er jo sikkert ikke snakk om hver kveld for HI, men en gang iblant. Vi er ikke ofte borte, men er vi borte på ettermiddagen/kvelden, har vi en gutt på litt over 2 år - og jeg vil si at han er kjempe trygg hvor enn han legger seg ned, om det er på overnatting hos min foreldre eller hos svigers eller om det er når vi er borte hos venner.. Har med kosebamsen, og hans dyne og pute. Det har aldri vært noe problem å legge han, uansett hvor vi ha vært.. ja, legge tiden til vanlig er 20.00, og det er liksom den legge regelen vi har - men noen ganger er regler til for å brytes..
Labbetøs Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #23 Skrevet 3. juni 2007 i know best og detvakresteiverden: Missforstå meg riktig her. Akkurat nå lærer forloverne våre oss engelsk wals (vi gifter oss om to uker). Vi er ikke på diskotek nei, det er bare oss fire pluss to unger (vi har en og de har en). Vi tar kveldsstell hjemme og gir grøt osv, og legger henne i en lettbag som vi legger nedi vognbagen (hun sover i samme lettbagen oppi senga si hjemme også). Så går vi ned til dansesalen, og setter vogna på bakrommet (samme gjør forloverne våre) med babycall mens vi danser. Ungene merker jo ikke at vi har vært borte engang.
ZamZam Skrevet 3. juni 2007 #25 Skrevet 3. juni 2007 Da tar man med ungene og lar de kose seg også Eller så bruker man reiseseng, vogn osv. Regner med at dere ikke farter hele tiden, men mest i helgene som alle andre. Det kan jo også være ide å ha senere leggetid eks klokken 20.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå