Gå til innhold

tror jeg vil slutte å amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

jentungen min på 5 uker. det for da kan jeg spise og drikke det jeg vil..hun reagere på så mye av det jeg spiserog drikker og det gidder jeg ikke mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ikke amme så slutt!! Ammingen skal være kos og ikke stress. Er det stress klarer du ikke å kose deg som mamma.

Mamming er viktigere enn amming!!!

Skrevet

Ring ammehjelpen, og få noen råd der da vel :)

Skrevet

Jeg vil råde deg til (ikke presse deg til) å avvente det litt. Det kan være det går veldig fort over. Kanskje er det ikke ting du spiser/drikker som er årsaken til at hun er urolig. Hun er jo så liten enda, og dere har ikke rukket å bli kjent. Kanskje går dette over av seg selv. Da hadde det vel vært lettvindt å bare slenge frem puppen når hun er sulten. Så slipper du styre med å koke vann og blande mat til henne hele tiden. Blir mye lettere å dra noen steder da.

Vil du ikke amme så trenger du ikke det, det er ikke det jeg mener. Men dersom årsaken er at hun reagerer på ting og blir urolig så ville jeg ventet og sett det litt ann ja. :-)

Skrevet

Hei du. Jeg følte det på akkurat samme måten. Nå er gutten min 3,5 måneder og alt er mye bedre. er veldig glad for at jeg slipper å måtte stå opp på natte å koke vann og lage erstatning. d blir mye styr. Samme når vi skal ut å farte litt. Slipper å måtte tenke på maten da. Men husker godt at jeg gråt sammen med lillegutt da han hadde magevondt da han var mindre. Dårlig samvittighet for at jeg hadde fått i meg noe han ikke tålte. Nå virket d som at han reagerte på alt jeg spiste da. Alt er mye bedre nå. Synes du har vært kjempeflink, jeg!

Skrevet

hannah reagerte også med mye magesmerter i starten..men dette gikk gradvis over ved 2-3 mnd alder.. Hadde gitt det litt mer tid jeg, gitt dte en sjanse med tanke på hvor "sunt" morsmelken er for babyen din..

men det er selvfølgelig bare et råd..;)

Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke for din egen del du ammer...? Og dette med hva du kan spise og drikke vil gå seg til. Småen reagerte på alt mellom himmel og jord de to-tre første mnd. Nå er han 4 mnd og jeg kan spise og drikke hva som helst uten at det blir trøbbel av det.

Jeg forstår fortvilelsen det er å hele tiden måtte ta runder før man spiser; er der løk, kål, tomatpure, kulsyre bla bla bla.. Veldig slitsomt. Men tro meg, holder du ut i 5 uker til vil forholdet mellom ammin og ditt eget matinntak være mye enklere, og mammingen vil bli super også :)

Lykke til!

Skrevet

Det er snakk om et litt redusert kosthold i 6 mnd i hele livet ditt, helst kanskje 1 år. Det vil si kanskje 80 andre år du kan spise hva du vil. Morsmelk er det absolutt beste for babyen din og jeg synes det høres litt egoistisk, teit og pysete ut å slutte å amme fordi du må utelate noen matvarer. Babyen min var likedan, men tiden flyr virkelig fort, pluttselig kan du spise hva du vil igjen og det er ofte bare i starten de sliter litt ekstra med ting.

Nå får jeg sikkert mye kjeft av alle som sier det er ammepress og bla bla bla, men mm er det beste og jeg synes man skal ha en litt god grunn for å "ikke gidde".

Skrevet

helt enig.. Når man er så heldig at man har muligheten til det, så syns jeg igrunn man bør være sjeleglad for det..er ingen selvfølge!

Skrevet

jeg hadde det akkurat som deg, synes amminga var bare stress å utrolig slitsomt, vi fikk det rett å slett ikke til , å jenta reagerte på alt, å jeg vurderte å kutt amminga,,,,

Men jeg fikk meg ikke til å gjøre d, vet ikke hvorfor, men vi prøvde fortsatt, tross tårer å myr frustrasjon...

Nå er hun litt over 2 mnd å amminga er bare kos...

Når jeg sitter i sofaen me jenta mi i armene å hun ligger til brystet å spiser så er d en utrolig herlig følelse nå når vi begge får d til,,, vi koser oss, å jeg ville ikke gitt bort disse stundene for noe,,, er glad jeg fortsatte amminga jeg,,,

Så jeg vil bare si at du tenker deg godt om før du gir opp, føles ganske trasig nå, men om kanskje 4-5 uker er det bare kos...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Nå sier jo HI at det er snakk om mye av det hun spiser, og ikke bare noen matvarer. Et redusert kosthold i 6 mnd-1 år kan faktisk ha mye å si, så det er ikke barebare!

Skrevet

Kan jo bruke det samme argumentet FOR mme,- her i Norge har vi muligheten til å benytte oss av mme, så jeg synes igrunn man bør være sjeleglad for det!

Skrevet

Kjære HI! Kanskje du skal slutte å bare tenke på deg selv, og ta den oppgaven du har fått som foreldre litt mer seriøst?

Bli voksen!

Skrevet

Kanskje det er på tide at du blir voksen, anonym!

Skrevet

Men det er heller ikke noe problem å gjennomføre det hvis man setter litt vilje til saken! Det er jo for babyen skyld at man ammer, ikke sin egen. Og når det gjelder å kutte ut matvarer så vet jeg hva jeg snakker om, for her lever vi uten mange typer frukt, nøtter, løk, krydder, melk og sjokolade.

Og om det er så mye at det utgjør stor kostnad i matvarer iløpet av en mnd, så kan man faktisk søke om grunnstønad.

Skrevet

Men da kan du heller spørre HI hva slags matvarer det er snakk om og komme med forslag til matvarer som ikke inneholder visse ingredienser...det hjelper ingen at du kaller henne egoist, teit og pyse (ja, du greide ikke engang begrense deg til ett negativt ord om henne...her måtte du pøse på!). Tror du hun velger å høre på råda til en som kommer med sånne kommentarer?

Du kunne i stedet sagt det her:

Heihei! Her i huset lever vi uten mange typer frukt, nøtter, løk, krydder, melk og sjokolade. Med litt vilje så er dette faktisk ikke så vanskelig,- hvilke varer er det minien reagerer på da? Finnes jo f.eks. mange gode alternativer til melk viss det er et av problemingrediensene.

MM er bra for babyer ja, men det er faktisk enda viktigere for dem at mamma har det bra! Så da er det kanskje bedre å fokusere på at det finnes et håp for HIs problem annet enn å slutte å amme enn å rakke ned på henne.

Skrevet

Det er jo ingen garanti for at småen vil tåle mme heller. Ble du klok av innleggene HI, eller skrev du det bare for å starte en karangel? Bare lurer sånn siden du ikke har gitt respons på svarene..

Skrevet

har ikke hvert her inne på en stund..han tåler nesten ikke no er de skrike toktene om natta etter jeg har spist..spiser ting for det men meg det går utover senere..syns ikke jeg er ego for det jeg se på de som ikke vil amme for de vil ut å fetse når de vil...

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å stille et slikt spørsmål her? Trenger du "godkjenning" av ukjente folk på nettet?

Avgjørelsen om å amme eller ikke er din avgjørelse. Informasjonen om helsefordelene for babyen av å få morsmelk er lett tilgjengelig.

Når det er sagt, så er det mange som tror av en eller annen grunn at de må unngå både det ene og det andre. Holder man seg borte fra alkohol, nikotin og andre rusemidler, tåler de alle fleste babyer alt annet som moren får i seg.

Lykke til med avgjørelsen!

Skrevet

Skjønte ikke helt det du skrev, HI, for det var litt skrivefeil, men slutter du å amme fordi du vil ut å feste?

Skrevet

Jeg skjønner hovedinnlegger veldig godt jeg!!

Jenta mi hadde kolikk i starten, og ikke ble det bedre av det jeg spiste..til slutt turte jeg ikke annet enn å spise kneipbrød med bittelitt jordbærsyltetøy (nesten så det ikke vistes) uten smør og vann til drikke...!

man skal ikke amme for en hver pis, man må kunne kose seg litt selv også. Så uansett hvor egoistisk enkelte synes det er så får dattra mi mme!! Greit at man kan kutte ut enkelte ting, men når det går så langt at man ikke synes det er noe kos lenger med ammingen fordi man ikke kan spise det man vil ha...så kutt det ut, å begynn med flaske!

Men et tips kan være at du først prøver å gir noe mme, og ammer litt, f.eks 2.hvert måltid?? Da kan du spise nesten det du vil ha rett etter du har ammet, også vil det antaglig gå bra til neste mm måltid, hvis du gir mme i mellom..til noen går det iallefall...

Skrevet

nei jeg vil ikke på byen,alt jeg spiser stort sett får hun vont i magen av...jeg kan ikke spise salat i det hele tatt blant annet..

Skrevet

Du kan spise salat, men ikke kinakål og kål. Det blir de oppblåst i magen av.

Skrevet

Ikke alle unger reagerer like mye på det du spiser og drikker hele ammeperioden.

Selv reagerte gutten min til han var ca 1-2 mnd og da han var ca 3-4 mnd så spiste jeg alt selv om jeg fortsatt fullammet.

Den perioden du er inne i nå er den mest slitsomme, men det går snart over.

Trenger du å snakke med noen anbefaler jeg deg å ringe ammehjelpen. De kan gi deg masse gode råd.

Skrevet

Er det sikkert at det er maten du spiser han reagerer på da? Kanskje han kommer til å fortsette også etter at du evt slutter og amme. Tror kanskje jeg ville forsøkt litt til jeg, selv om jeg skjønner at du er sliten. Tror du vil angre om du slutter å amme om det ikke hjelper.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...