nickoline og supermann Skrevet 2. juni 2007 #26 Skrevet 2. juni 2007 Synes omskjærte gutter er sexy jeg. hygienisk er det også......... gjør absolutt ingen ting........jenter derimot = lemlestelse.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. juni 2007 #27 Skrevet 2. juni 2007 Den forhuden de skærer av ungene er faktisk med å redder liv. Den har helt spesielle egenskaper og er utmerket til å bruke til hudtranspantasjoner ved brannskader. Den kan dyrkes opp til mange ganger sin egen størrelse. Dessuten er omskjært pikk estetisk vakkert.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #28 Skrevet 2. juni 2007 Enig. Mannen min er omskjært og det var eksen min også. Jeg hadde en kjæreste som ikke var det, og jeg synes det var så uhygenisk samt lite lekkert! Selvfølgelig fordi jeg var vant til det med eksen. Eksen min var amerikansk, mens min mann ble omskjært fordi forhuden var trang. Begge disse er fornøyde med å være omskjært.
lilja70 Skrevet 2. juni 2007 #29 Skrevet 2. juni 2007 Jeg ville ikke fått guttene mine omskåret om de ikke hadde fysiske problemer med forhuden, men jeg ser likevel ikke på omskjæring av gutter som problematisk. Faktisk viser det seg at damer hvis menn er omskåret har lavere forekomst av celleforandringer i livmorhalsen, en målestokk på hygienefordeler(?). -Omskjæring av gutter er svært vanlig, både i vesten (spesielt i USA) og i jødiske og muslimske miljøer, både i Nord-Afrika og i Midt-Østen. Jeg ville heller ikke fått ungenes mandler fjernet, men min far og alle hans søsken fikk dem fjernet som barn, fordi det var mange i slekta som hadde problemer med mandler/halsinfeksjoner. Flere jeg har gått i klasse med har fått ørene operert, mange(!!!) brukte tannregulering, temmelig mange av disse før de var gamle nok til selv å uttale seg om saken. -Dette er vanlig i VÅR "kultur". -Det viktigste for meg er at foreldrene gjør dette fordi de virkelig mener at de gjør det til barnas beste, og at ungene ikke lider, objektivt sett, overlast. -Det finnes atskillig sykere mennesker som gjør atskillig sykere ting mot barna sine, ikke alle i beste mening heller. -Uten at dette i seg selv skal være noen målestokk for hva som er greit å gjøre mot barn... Jeg gjør det ikke mot mine, jeg gjør bare så godt jeg kan, jeg også.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #30 Skrevet 2. juni 2007 Det er jeg som har en sønn som er omskåret. Vi er praktiserende muslimer og vi gjør det som er Sunnah, følger Profetens(pbuh) eksempel. Det er et veldig lite inngrep med mye mindre fare for infeksjoner enn f.eks å ta hull i ørene på små barn. Jeg tok det valget da jeg fikk sønnen min og fikk det lovlig utført på norsk sykehus etter fødsel. Det er et mye mindre inngrep enn om han skulle bli lagt i narkose senere i livet for å få det gjort av eget valg. Det er et valg vi har tatt for sønnen vår som bunner i vår religion, jeg vil tro at de fleste ville gjort det om de hadde tilhørt Islam eller Jødedommen. Men når det kommer til noe om religion, da særlig Islam, så er jo alt plutselig så negativt! Den bunner i uvitenhet om religionen, og man skiller ikke på hva muslimer gjør, og hva Islam faktisk er! Ja, vi tok et valg for han for livet. Men tenk på at faren hans er omskåret han og. Jeg vil tro at sønnen min ville yttret ønske om å bli omskåret når han blir eldre og forhåpentligvis en troende muslim. Dette er ikke noe han får varige skader av senere i livet eller noe sånt. Et enkelt og reit inngrep som tok noen få min, ikke ble det noe tull med det etterpå og ikke hadde han mye vondt. Jeg forstår at det høres fælt ut for de som ikke vet nok om omskjæring, og jeg respekterer det. Men jeg respekterer ikke de av dere som er usakelige og som kaller meg stygge ting for det jeg har gjort. Det ville ikke vært lov i Norge om det er så fælt som mange av dere skal ha det til!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #31 Skrevet 2. juni 2007 Alle foreldre tar valg for livet på vegne av barnet sitt. Enten det nå er valg som påvirker dere fysiske eller psykiske selv.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #32 Skrevet 2. juni 2007 Lillejonas, poenget er at forhud er normalt! Du sammenligner dette med å fjerne skavanker, men gutter blir født med forhud! Noen har fått det for seg at den skal fjernes, og de kan ikke en gang forklare hvorfor. Det med hygienen er et skikkelig dårlig argument. Menn kan fint vaske seg under forhuden.
nickoline og supermann Skrevet 2. juni 2007 #33 Skrevet 2. juni 2007 jo da, de kan vaske seg....................men fy f......så mye grisete mannfolk da!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #34 Skrevet 2. juni 2007 Mye er normalt, men det betyr ikke at det er sunt. Det er feks normalt å ikke pusse tennene også. Steinkasting på ting og personer man ikke liker er forresten også normalt.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #35 Skrevet 2. juni 2007 Det er snakk om kroppen nå, og hvordan den er skapt. Det er ikke snakk om atferd.
nickoline og supermann Skrevet 2. juni 2007 #36 Skrevet 2. juni 2007 så lenge det ikke er snakk om lemlestelse må det jo være greit. Aldri hørt en mann klage over at han er omskjært jeg...........de jeg kjenner og har kjent er stolt av det...............
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #37 Skrevet 2. juni 2007 Er det to tingene strengts adskilt. Hvis vi ikke liker adferden til noen, putter vi i dem masse piller for å påvirke adferden på et rent fysiologisk plan. Permanent påvirkning er permanent påvirkning, uansett hvor den rammer personen.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #38 Skrevet 2. juni 2007 Hjelpe meg.... En gutts forhud skader ham ikke. Den skader heller ingen andre. Hvorfor fjerne den? En atferd kan skade personen som har den, og andre rundt ham. Det er naturlig å ønske å endre på den.
nickoline og supermann Skrevet 2. juni 2007 #39 Skrevet 2. juni 2007 enig med prinsessa............. jobber i hjemmesykepleien og dere vil ikke tro hvor mye psyko folk vi har............. de er så medisinert at man blir helt redd. enda blir de til tider innlagt på psykiatrisk når de begynner å se demoner og høre stemmer................ en litne forhud er vel ganske uskyldig i den forbindelse.......
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 2. juni 2007 #40 Skrevet 2. juni 2007 Jobber på sykehjem og har jobbet i hjemmetjenesten så vet litt om det ja.
nickoline og supermann Skrevet 2. juni 2007 #41 Skrevet 2. juni 2007 ....................... om man tenker på det burde man nesten ikke gå ut..........er så mye syke folk!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2007 #43 Skrevet 3. juni 2007 Kan noen svare meg på HVORFOR de fjerner forhuden pga religionen? Hva skal liksom skje med gutten hvis den ikke fjernes?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 3. juni 2007 #44 Skrevet 3. juni 2007 Tror jeg sa noe om det i innlegget mitt over her. I Islam er det Sunnah. Sunnah = Profetens(pbuh) praksis; det han sa, gjorde og godkjente Vanskelig for folk som ikke tror å forstå dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå