Anonym bruker Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 FY FAEN!! Ble helt kvalm jeg nå, leste i et innlegg på skravle at en liten gutt var omskjært. Hvorfor i helvete skal man skjære i et lite uskyldig barn?? Kjente jeg fikk helt vondt inni meg her. Hvorfor bestemme noe slikt overfor en liten gutt?? De ble født med forhud for en grunn. Syke syke mennesker!! tråkker sikert noen på tærne nå, men det gir jeg fullstendig f i
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Har generelt liten peiling på omskjæring av gutter, men jeg har hørt at de begrunner det med hygiene, kultur og religiøs lovgivning (det sistnevnte gjelder hvertfall jøder).
pustpes Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Enig med deg HI!!!!! Grusomme saker og unødvendig.
Eat sardines and die Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Sammenlignet med andre stupide valg foreldre får lov til å ta for barna sine, vil jeg vel kåre skjæring i kjønnsorganer som den verste.................
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Det pleier som regel å bli gjort under full bedøvelse. Hva risikoene er vet jeg ikke? Hva er det som gjør det grusomt?
Eat sardines and die Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Jeg synes ikke det er grusomt/horribelt/forferdelig, men jeg synes skjæring i kjønnsorganer er noe man kan få velde selv når man har blitt voksen. Det er ingen vei tilbake ...............jeg ville også syntes det var horribelt hvis foreldre melde barna inn i en organisasjon og det var et medlemsskap for livet, som ikke kunne endres uansett.......................................fatter du poenget her, eller må jeg bruke hele kvelden på å forklare meg slik at vanlige mennesker kan forstå meg?
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Jeg ser at du tenker sånn, men prøv å sette deg inn i hodet på noen som er vokst opp med feks jødedom. De ser saken ut fra et annet perspektiv. Det er bestemt av Gud, og Gud vil det som er best for menneskene. Derfor kan det umulig skade barnet å bli omskåret, men det vil være til dets beste.
Eat sardines and die Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Jeg har ikke noe problem med å forstå at de ser det på den måten, men for meg blir det helt feil at foreldre skal kunne velge slikt for barna sine og jeg mener uansett religion eller tro. Men......man er vel prisitt de dumme foreldrene sine uansett..........man blir ikke kvitt oppdragelsens bør så lett heller...........................foreldre bør fratas myndighet tvert!!!!!!!!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 Først som sist bare for å være på trygg grunn? :-D
Eat sardines and die Skrevet 2. juni 2007 #10 Skrevet 2. juni 2007 Jepp............det gikk op for meg nå at foreldre har for mye makt over individer som ikke har medbestemmelse.. Jeg har nevnt det før.........................det burde sitte en representant på fødestua og foreta en skikkelig analyse/undersølkelse av de snart nybakte. Her avgjorde man hvem som var skikket/ikke skikket. Dommen faller ved fødsel.............................hehe
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #11 Skrevet 2. juni 2007 Alle foreldre har sine syke ideer. Drit i analyse. Det beste ville nok antagelig vært å samlet alle sammen på en institusjon hvor de kunne fått prikk lik oppdragelse og verdigrunnlag, sånn at ingen av noensinne måtte risikere å bli mobbet.
Brava Skrevet 2. juni 2007 #12 Skrevet 2. juni 2007 Er ikke enig i at det er så grusomt. Omskjæring av menn er veldig hygienisk (uten å gå i detaljer..), særlig for kvinnen ved sex. Er ganske rutinemessig i USA pga. hygiensike årsaker. I tilegg til at jøder osv. gjør det. Det er ganske mange norske gutter som blir omskjært pga. trang forhud. En enkel,grei prosedyre, uten noen stor risiko. Men dette etr selvfølgelig av medisinske årsaker da.. Jeg ville ikke bestemt at min sønn skulle omskjæres men jeg tror ikke man har særlig kunnskap om omskjæring av gutter, dersom man synes det er sååå forferdelig og hvis man tror at foreldrene er syke dersom de velger dette. Omskjæring av jenter derimot, DET er grusomt.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #13 Skrevet 2. juni 2007 Folk som mener omskjæring er helt OK uten at de selv er tilhengere av denne praksisen (altså, bare for å fremstå som vidsynt), må være født bak et blått treskur. Hva betyr det? Lurer faen meg jeg også på...
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #14 Skrevet 2. juni 2007 Det betyr jo selvsagt det samme som "tapt bak ei kjøttkake" dah...
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #15 Skrevet 2. juni 2007 Jepp. Var visst en ubrukt del av hjernebarken som blusset opp et øyeblikk, og fremkalte bildet av det blå skuret. Skulle selvsagt vært kjøttkake... :-)
Brava Skrevet 2. juni 2007 #16 Skrevet 2. juni 2007 Igjen; jeg synes IKKE omskjæring av gutter er forferdelig eller grusomt. Det vil ikke si at jeg er tilhenger, eller at jeg vil at min sønn skal omskjæres. Er det så vanskelig å forstå?
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #19 Skrevet 2. juni 2007 Fordi det er lemlesting. At det har pågått i hundrevis av år gjør det ikke bedre, det bare dulmer hjernen vår. Vi innbiller oss at det er OK og at det er normalt.
Brava Skrevet 2. juni 2007 #20 Skrevet 2. juni 2007 Du må skille mellom omskjæring av kvinner og menn for guds skyld! Det er to helt forskjellige ting! Omskjæring av kvinner kalles kjønnslemlestelse. Ikke bland begreper.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #21 Skrevet 2. juni 2007 Å skjære i et forsvarsløst menneskes kropp, uten at det er livsviktig og uten at mennesket kan protestere, er for meg lemlestelse.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #22 Skrevet 2. juni 2007 Så man bør altså ikke operer mandlene før man er voksen?
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. juni 2007 #23 Skrevet 2. juni 2007 hvis det er pga religiøs overbevisning? Nei. Pga plager? Ja.
Brava Skrevet 2. juni 2007 #24 Skrevet 2. juni 2007 Mye lemlestelse som foregår med andre ord. Kan komme på et titalls inngrep på barn på norske sykehus som ikke er livsviktige, meeen du har jo din egen definisjon så greit for meg.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 2. juni 2007 #25 Skrevet 2. juni 2007 Hva hvis man er født med hale? Det er ikke plagsomt i den forstand at det gjør vondt, men likevel skal svineriet vekk på alle som en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå