Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #26 Skrevet 4. juni 2007 Det du opplevde der må ha vært helt grusomt! Det vil jeg si høres nesten enda verre ut enn å føde uten bedøvelse, selv om de fleste påstår at fødselsmerter er de verste smertene man kan oppleve. Hodepine kan være helt forjævlig, hvis det dreier seg om en veldig sterk hodepine. Slik du beskriver, så vil jeg si at jeg tror nok at det å både ha enorm hodepine og vondt i hele kroppen ellers, det må være en større smerteopplevelse enn en normal fødsel hvor du har vondt fortrinnsvis i magen og ryggen og i bekkenbunnen. Sterke hodesmerter er bokstavelig talt uutholdelig, fordi smertene sitter der du tenker. Jeg har ei venninne som fikk hjernehinnebetennelse etter sin fjerde fødsel, ho har aldri hatt epidural og således født med smerter. Men ho sa at hjernehinnebetennelsen var mye vondere enn fødselsmertene, skulle ha valgt, ville ho heller ha født fire ganger til enn å oppleve en ny hjernehinnebetennelse. At epidural kan gi spinalhodepine har jeg visst lenge, så jeg var spent første gangen jeg skulle føde og skulle ha epidural. Har født to ganger med epidural og har selv bare gode erfaringer med det. Jeg slapp helt å få spinalhodepine etterpå. Jeg tok riktignok ryggmargsprøve en gang da jeg var 14 år og det ga meg spinalhodepine og sterk kvalme etterpå. Fordi jeg tidligere hadde en så vond opplevelse med ryggmargsprøve, var jeg veldig spent på hvordan det skulle bli å få epidural, men det gikk heldigvis fint. Ryggmargsprøven var både mye vondere å ta, i motsetning til epidural, og jeg ble syk en uke etter den ryggmargsprøven, noe jeg ikke ble da jeg tok epidural.
j05-g07-fødeklar Skrevet 5. juni 2007 #27 Skrevet 5. juni 2007 Nei det har jeg ikke. Sist gang ble fødselen kastet på meg 8 dager før termin og jeg hadde det man kan kalle en styrtfødsel ( 2,5 t fra jeg kjente noe) Hadde ikke gjort meg så mange tanker om fødselen den gangen, tenkte at jeg fikk ta det som det kom jeg visste jo ikke hva jeg gikk til. Og jeg var glad i ettertid at jeg ikke hadde gjort meg opp så mange meninger siden fødselen ble som den ble. Denne gangen har jeg heller ikke tenkt noe særlig over fødselen og hvilke ønsker jeg har, tar det som det kommer er min filosofi....
jentegutt&gutt Skrevet 5. juni 2007 #28 Skrevet 5. juni 2007 Vet ikke hvor mange her som har født før, men...... etter 2 fødsler så kan jeg skrive under på at INGEN vet hvordan fødselen blir, og hvordan DIN kropp reagerer. MEd første fikk jeg modningsgele 3 ganger som ga rier, så drypp en dag med rier hele dagen før de ga drypp og tok vannet. (igangsatt pga svangerskapsforgiftning). Jenta ble født på operasjonsbenken uten bedøvelse. Da jeg ble gravid 10 mnd etterpå, var jeg temmelig klar på at ALT av dop som fantes var fristende, og ga klar beskjed om det da jeg kom inn på føden. MEN.... denne fødselen ble helt andereldes, og med ei flink jordmor så klarte jeg meg også her uten bedøvelse. og jeg er veldig stolt over det. har ønsket meg inn på Fødeloftet denne gangen, men vet at skjer det noe underveis, så er ikke veien lang til fødestuen. Så mitt råd, sett dere inn i hva som finnes av lindring osv, men en vet ikke før en ligger der hva en vil.... lykke til alle sammen! håper alle får en flott fødsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå