Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #26 Skrevet 30. mai 2007 Gjesp? Barnslig, sånn gjore vi på barneskolen.
SuperJessie <3 Skrevet 31. mai 2007 #28 Skrevet 31. mai 2007 Ja, men da holder du og jeg oss for gode, Nattegutt, også kan vi være blant dem som _ser på_ serien.
FrøkenSprøken Skrevet 31. mai 2007 #29 Skrevet 31. mai 2007 Eh? Et sårt punkt? Hva skulle det være? Hehe, nei det gjorde du ikke:) Når argumentene er "hva vil folk tro" er det jo ganske tydelig at dere ikke har troen på måten dere oppdrar barna deres på. "Hold dere for gode" for denne diskusjonen dere. Søtt;)
Gjest LindeOgWill Skrevet 31. mai 2007 #30 Skrevet 31. mai 2007 Studentmamma: Jeg gleder meg til å se programmet og håper virkelig ikke dette er et program som kommer til å stille unge mødre i et dårlig lys, for folk har vel negative meninger nok fra før. Jeg håper derimot det kommer til å få flere til å innse at unge mødre er mødre det også, med de samme håpene og drømmene for sine barn som hvilken som helst annen mor. Personlig meldte jeg meg ikke på fordi jeg er usikker, jeg har aldri vært mamma før, naturlig nok, og det er mange ganger jeg tviler på om det jeg gjør er rett. Jeg tror ikke jeg er en dårlig mor og mener selv jeg har gjort en god jobb, noe andre også påpeker. Men samtidig er jeg heller ikke så sikker på meg selv at jeg tørs å utlevere meg selv foran hele Norge. Alt jeg gjør tåler dagens lys, men jeg trives ikke så godt i spotlyset da jeg er en nokså lukket person som holder privatlivet mitt privat. Jeg har også spurt meg selv om det samme som du, men det er jo ikke til å unngå, man er jo alltid nysgjerrig, men setningen var formulert på en slik måte at det ble mer en påstand enn et spørsmål fra din side. Når det er sakt er det virkelig synd at folk overreagerer slik de gjør. Det er stadig diskusjoner det unødvendige usakligheter blir brukt, og dette understreker desverre at mange unge mødre er virkelig unge. Jeg sier ikke noe av det jeg sier for å provosere noen, men det er ikke til å skyve under en stol her at mange, til tross for at de helt sikkert er gode mødre, oppfører seg unødvendig umodent. Det er mulig å diskutere uten å skyte ut alle piggene
FrøkenSprøken Skrevet 31. mai 2007 #31 Skrevet 31. mai 2007 For ett utrolig flott og reflektert innlegg, LindeOgWill. Forstår godt at noen kunne oppfatte utsagnet mitt som en påstand, men det er det ikke. Er, som jeg skrev, bare en tanke jeg har tenkt. Var slettes ikke frekkt ment:) Jeg håper også at det blir et koselig program, som kan gjøre at folk får et annet syn på oss unge mødre.. Jeg forstår godt at du ikke vil være med, og har jo ikke bestemt meg selv heller. Skal i et møte med produsenten om to uker, og vil både se piloten og kontrakten før jeg bestemmer meg. På mange ting er jeg også usikker på min kompetanse, men akkurat når det kommer til morsrollen ar jeg lært meg å stole på meg selv. Det er mange nok som står i kø for å gi en "tips og råd" når man er førstegangsmor, og kanskje spesielt for de av oss som er unge. Mange har reagert på måten jeg oppdrar min sønn på, og hvis ikke jeg skulle bli tullete måtte jeg bare lære meg å stole på meg selv, og de valgene jeg tar. Heldigvis har de fleste argumentene deres falt i grus, og mange har i ettertid måtte innrømme at jeg visste hva jeg holdt på med. For eksempel hevdet mange at jeg kom til å få en mammadalt som var umulig å legge, fordi jeg tok han opp med en gang han gav lyd fra seg, og fordi jeg nektet å la han gråte seg i søvn. Han har enda ikke vært redd for fremmede, og legger seg uten en lyd hver kveld, så "right back at you" sier bare jeg! (Bare et lite eksempel på hva noen kan finne på å blande seg opp i.) Jeg synes du virker som en reflektert ung dame, og tviler ikke på at du er en flott mor. Husk at du skal stole på deg selv! Det er DU som kjenner din unge best, og naturen har utstyrt oss med instinkter som gjør at vi kjenner det på oss når vi gjør noe "galt" med barna våre. Du skal se at selvtilliten kommer med tiden, når du ser at de avgjørelsene du tok på tross av de "gode rådene" du fikk, faktisk var de riktige:) Hvor gammel er lille Will? Klemmer fra
Gjest Skrevet 31. mai 2007 #32 Skrevet 31. mai 2007 må si det er litt artig å lese disse innleggene deres, må jammen innrømme at jeg blir litt irritert på de som sier studentmamman er dum/naiv! hvem f*** har rett til å si noe sånt uten å kjenne henne og vite hvorfor hun vurdere å være med i serien? hva er galt med serien egentlig? Nattegutt: at tanta di jobber i et selskap som plukker ut disse seriene har vel ingenting å si? hu er kanskje med på å bestemme hvilke programmer som skal vises eller ikke men tror du/dere ikke at vi som skal delta i programmet får en skikkelig kontrakt? jeg tror ikke tvnorge har så veldig lyst til å bli saksøkt for å bryte en kontrakt heller og vi som skal delta skal forøvrig også være med på å bestemme hva som skal vises/ikke vises.. men uansett.. det blir galt av dere å henge ut oss som skal være med i serien. ærlig talt ,her prøver vi å være med på å drepe visse myter om unge mødre og alt vi får høre av dere som ikke skal være med, er (bokstavelig talt) dritt? det er dårlig gjort. bare fordi vi skal delta betyr ikke at vi er pr-kåte eller noe, vi vil kanskje bare tilføre noe positivt til samfunnets seere, har dere ikke tenkt på det? "sette oss i samme bås som deltagere i bb" og "de som utsetter barna sine for et slikt program uten hans/hennes godkjennelse kaller jeg dårlig mor"? hva slags utspill er det? hvem av oss er det som plutselig anklager hvem for å være en dårlig mor? nei ærlig talt, dette blir for dumt.. jeg personlig vil være med for å tilføre samfunnet positive tanker om unge mødre. men det er helt klart at for dere som er i mot prosjektet, ja dere hadde virkelig satt unge mødre i dårligere lys med holdningen deres.. ellers er det vel ikke mer å si enn ta det med ro og kos dere med å se serien på tv'en og så får vi bare håpe at norge for et positivt syn på unge mødre etter serien.. hvis ikke så kan dere alltid lage en innlegg her inne med overskriften: "haha, hva var det vi sa?"
Nattegutt og Mamman Skrevet 1. juni 2007 #33 Skrevet 1. juni 2007 Må bare si at mange av dere virker veldig unge.. Blir så frustrert av at dere ikke skjønner noe av det jeg sier, men ikke meningen å si at noen er dumme eller naive her, for jeg kjenner ikke dere.. Uansett, jeg prøver en siste gang.. Hvis dere så den Engelske utgaven så valgte de ut de foreldrene som skilte seg litt ut, ikke de vanlige foreldrene som gjore ¨alt riktig¨. TV-bransjen er en veldig kynisk bransje og når de først skal lage en sånn serie vil de gjerne ha så mange seere som mulig. Det er alt som betyr noe. Hvor intressant vil det være å se en helt vanlig famile sitte å spise frokost der ingen ting skjer, hente barna sine i barnehagen, legge de osv.. Alle vet jo hvordan sånne ting foregår. Selvfølgelig har jeg ikke noe imot en sånn serie, eller at dere som vil, blir med. Men det finnes utrolig mange smutthull i en sånn kontrakt, skal det liksom stå: Alle klipp som viser at jeg ikke har kontroll over ungen min skal ikke vises på tv? Tror neppe de går med på det. Kan bare tenkte meg hvor vondt dere som blir med vil få det dersom hele Norge får inntrykket av at dere en en dårlig mor fordi seerne har dannet det bilde utifra det lille de så dere på tv. Man vet ALDRI og en film kan aldri slettes. Ville bare advare dere og skjønner ikke hvorfor dere heller ikke bare kunne si, ¨ ja vi skal være forsiktige man vet jo aldri¨ Istedenfor å starte denne meningsløse debatten.. Det var jo ikke dere jeg var imot i utgangspunktet MEN det faktumet at det ikke er sikkert at denne serien vil fremstille dere slik dere ønsker. Men HVIS alt går bra så er jo det supert!!!!!!!!!!!!!! Lykke til uansett.. Takk for meg! Gleder meg veldig til å se denne serien jeg:0)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 1. juni 2007 #34 Skrevet 1. juni 2007 dette var et godt innlegg nattegutt;) er helt enig med deg.
Lille L Skrevet 1. juni 2007 #35 Skrevet 1. juni 2007 ehm nei, men jeg får se gjennom alt før det blir vist på tv og kan fjerne ting hvis jeg er uenig. Og i kontrakten så står det faktisk at de ikke har lov og framstille noen på no negativ måte.. Er ikke helt sikker, får jeg har ikke fått kontrakten ennå. Får den til uka..
FrøkenSprøken Skrevet 1. juni 2007 #36 Skrevet 1. juni 2007 Jeg tror det skal litt til å være yngre enn deg, nattegutt;) Hvis du tar en titt er det dere yngste som er så negative til denne serien... Fatter ikke at du gidder å bry deg! VI SOM VIL VÆRE MED PÅ DETTE FÅR SE ALLE KLIPPENE FØR DE SENDES PÅ TV, OG KAN NEKTE DE Å VISE TING VI IKKE SYNES FRAMSTILLER OSS PÅ EN RIKTIG MÅTE!!!! Fått det med deg nå? Og hvem har sagt at man ikke tjener penger på et program som gir folk en god følelse? Den eneste grunnen til at jeg er skeptisk, er fordi det er tvnorge som har kjøpt serien, for det er en skikkelig drittkanal. Hadde det vært nrk hadde jeg ikke tvilt et sekund. Men siden vi har den fulle rett til å nekte de å sende klipp vi ikke har sett og godtatt, ser jeg ingen grunn til å være skeptisk. Og "by the way" ; skulle ikke der "holde dere for gode" til denne diskusjonen? *lolrof*
Gjest LindeOgWill Skrevet 1. juni 2007 #37 Skrevet 1. juni 2007 Studentmamma: Når det gjelder rett og galt i forhold til william var det så mye enklere før da han kun gråt/spiste/sov, men når de vokser til og alltid får nye impulser og man virkelig skal prøve å forme et menneske så det blir så godt det kan bli, det er da ting bli vanskelig, iallefall for meg og da især siden alle alltid har noe å si;) Men når det er sakt, så ser jeg jo på slutten av dagen at det jeg har gjort har vært det rette Lille Will, eller William Aleksander, ble to år i Januar. Så han er ikke såå liten lengre, tiden flyyr fryktelig fort Hva med Erlend?
Nattegutt og Mamman Skrevet 1. juni 2007 #38 Skrevet 1. juni 2007 Men det er kjempe fint du! Du leker utrolig veslevoksen siden du må rakke ned de som bare er 2 år yngre enn deg.. Sånne som deg som er unge vet du lillevenn.. Utrolig bra at det står i kontrakten at dere skal se gjennom alt sammen og plukke ut det dere vil ha med! Ingen som har sagt det før nå.. Gleder meg skikkelig til å se serien jeg:)
FrøkenSprøken Skrevet 1. juni 2007 #39 Skrevet 1. juni 2007 Ja, for det var jo jeg som tok opp alder her...? Var nok deg selv det lillemor. Og da måtte jeg bare påpeke at du nok er en av de yngste i denne diskusjonen. (Her kunne jeg ha skrevet "på flere måter", men jeg sparer meg den.) Jessi er vel den eneste som er yngre, men sine 16 år. Jeg har ikke nevnt et ord om at jeg er mer voksen enn deg, eller noen andre av dere, men... Og rakke ned? Hvem var det som gjorde det sa du? Hehe. Må le.
Lille L Skrevet 1. juni 2007 #40 Skrevet 1. juni 2007 Nå synes jeg dere begge to er utrolig barnslige.. Synes hvis dere skal diskutere no, så diskuter sakelig;)
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #41 Skrevet 1. juni 2007 Ett spm... HVORFOR bry seg om folk tror du er en dårlig mor?! Betyr det virkelig så mye hva hele norges befolkning tror?? Du vet selv hvilken mor du er.. Dine nærmeste også. Denne serien kommer til å være poppis ei stund, men glemt når den slutter og sendes. Sånn er det alltid. Vi som skal være med kommer ikke til å bli uglesett for resten av vårt liv for dette! Og det tv-teamet som filmer er såpass seriøse og greie.. De kommer ikke til å plukke ut det verste fra filminga heller da.. Mennesker med barn de også. Målet deres er jo absolutt ikke å henge ut oss! Selfølgelig kommer det til å vises slike gråteanfall osv som dere synes er så forferdelig at verden kommer til å se.. Men sånn har ALLE MØDRENE det!! Uansett alder. Jeg bryr meg langt oppi der sola aldri skinner om folk tror jeg er en dårlig mor etc. Jeg og mine vet hvordan jeg er med sønnen min. Så det så )
Nattegutt og Mamman Skrevet 1. juni 2007 #42 Skrevet 1. juni 2007 Erlend: Hmm, jeg er 20 år om 8 mnd og er en av de yngste.. Det visste jeg ikke.. Dette er vel det eneste stedet du føler at du er litt stor jente, på ung mor forumet.. Du skal få lov til å fortsette med det, må bare si at jeg ser skikkelige opp til deg som er 2 år eldre. Du virker skikkelige smart... Bortsett fra å være mor, hva annet gjør du?
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #43 Skrevet 2. juni 2007 Neimen gud bedre nå får dere gi dere da! Dette er den værste kaklediskusjonen jeg har lest på lenge. Dere kan jo alle sammen se både positive og negative sider ved en sånn dokumentar (håper jeg) da burde man kunne klare å holde en saklig diskusjon! Å bli nedlatende er ikke den beste måten å få frem poenget sitt på. Alder har heller ingen sammenhegn her, synes ikke aldersforskjellen er synlig i noen av disse innleggene i det hele tatt.. At det kan bli en så hissig diskusjon pga et tv-program forstår jeg bare ikke. Vil man ikke være med selv så er jo det rimelig forstålig! Men man må kunne prøve å se hvorfor andre kanskje ser annerledes på det, og la folk få ta sine egne valg.
FrøkenSprøken Skrevet 2. juni 2007 #44 Skrevet 2. juni 2007 Og det har noe å si for hva? Nei, nå ble du for usaklig her. Syntes egentlig du var usaklig når du begynte å hevde at jeg var naiv, dum, ung o.s.v. men nå tok du kaka. Vi diskuterer en tv-serie... Siden du argumenterte med at vi andre var barnslige, påpekte jeg at du var en av de yngste, hvilket stemmer hvis du tar en titt på hvor gamle de andre er her inne. Ikke det at det har noe å si, og ikke det at jeg er så mye eldre. Nå har dette blitt så usaklig at jeg ikke gidder diskutere mer, men jeg håper at du klarer å godta at vi andre har tatt det valget vi har, og slutte å mase om det. Vi godtar at du IKKE er med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå