! ! ! Skrevet 27. mai 2007 #1 Skrevet 27. mai 2007 Ta en tit! http://kanal4.dk/programmer/egenproduktion/de_unge_moedre/index.php
FrøkenSprøken Skrevet 29. mai 2007 #2 Skrevet 29. mai 2007 Da har jeg vært inne på den siden du viser til og sett hva som står der. Jeg er enig i at noen av de parene som var der ikke virker som spesielt gode foreldre, men noen av de virker jo også oppegående og sympatiske. Grunnen til at jeg vurderer å være med på dette prosjektet, er at jeg VET at jeg ikke har noe å skjule. Alt jeg gjør med min sønn er ting jeg mener er rett, og som jeg ikke har noen problemer med å stå for. Han får ikke rasierianfall jeg ikke klarer å takle med rolig prat, han gråter ALDRI uten at jeg tar han opp og roer ham. Dag som natt. Han spiser næringsrik mat, og det er ryddig og pent hjemme hos oss. Jeg drikker ALDRI alkohol, og enhver setting med meg ute på byen ville derfor ha vært helt problemfritt materiale:) Jeg og faren hans samarbeider bedre enn noen par jeg kjenner om barnet, og ingen av oss har nye partnere. Nå i det siste kan det virke som om vi holder på å bli sammen igjen, og da vil jeg ikke være med, men det er det eneste aspektet av mitt liv jeg ikke vil føle meg konfortabel med å dele med hele Norge. Jeg VET nemmelig at jeg er en god mor, og at det skal veldig mye til før de klarer å fremstille meg som noe annet enn det. Dessuten får man se hva de har tenkt å vise, og har rett til å nekte de det dersom man ikke liker det. Må si tanken har slått meg på om dere som er så skeptiske til dette innerst inne vet at dere gjør ting mot barna deres dere ikke er stolte av, og dermed ikke vil at andre skal se?
SuperJessie <3 Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 "Må si tanken har slått meg på om dere som er så skeptiske til dette innerst inne vet at dere gjør ting mot barna deres dere ikke er stolte av, og dermed ikke vil at andre skal se?" Skal prøve å ta det rolig, men HVA FAEN er det du prøver å insinuere ?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 ehhh, den siste der var litt drøy studenmamma! tror du vi gjør ting mot barna våre bare fordi vi ikke vil være med på en J.... serie?!!!!
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Å herregud, den var drøy ja.. Eller for å si det sånn du virker litt dum, tror du ikke alle de som var med i den danske serien også tror de er perfekte mødre? For å si det sånn, både jeg og ¨mamsen ML¨kunne vært med hvis vi ville, men vi VIL IKKE fordi vi synes det blir for dumt rett og slett. Det virker heller som om du prøver å overbevise folk om at du er en god mor, ikke vet jeg om du er det.. Men jeg vil heller kalle en god mor for en som ikke utsetter et uskyldig lite barn for hele Norge uten hans/ hennes godkjenning.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 sier meg helt enig med nattegutt; og ja jeg trenger ikke akkurat å ramse opp grunner for at jeg er en god mor, fordi jeg vet med meg selv at jeg er den beste mammaen snuppa mi kunne hatt. trenger for guds skyld ikke bevise det for hele norge! oi, jeg drakk ett par glass vin i går etter at maria hadde lagt seg, da er jeg en dårlig mor. å avstå fra alkohol og diverse gjør deg ikke automatisk til en god vet du. selv om man har barn, må man kunne få lov til å ha litt voksentid til å bare være seg selv! men selvfølgelig- alt med måte!
FrøkenSprøken Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Hehe. Så sinte dere ble! Litt hårsåre, eller? Jeg sier da slettes ikke at noen av dere "gjør ting" (hva nå enn det skulle bety) mot barna deres, og har heller ikke anklaget noen av dere for ikke å være gode mødre, så SLAPP AV! Jeg forklarer bare hvorfor jeg kunen tenke meg å vurdere dette prosjektet, for å eventuelt være med. Jeg VET at jeg er en fantastisk mor, og har derfor ingen problemer med å være med på noe slikt. Ser heller ikke at det skal være noe problem å "utlevere min uskyldige sønn", da han er 1 år gammel, og nødig vil merke noe som helst til dette. Dersom han hadde vært så gammel at han forstod det, ville jeg aldri ha vurdert det. JEG synes at et slikt prosjekt er helt greit å være med på, siden jeg ikke har noe å skjule. Det er ingen ting i mitt daglige liv som ikke tåler dagens lys. At noen av dere andre ikke kunne ha tenkt dere å være med, kunne ikke ha brydd meg mindre, men når et av argumentene er "tenk om du blir framstillt dårlig, eller om ungen slår seg vrang og du ikke klarer å roe h*n" må jeg si at jeg lurer. Hvis man har troen på seg selv som en god mor, er man ikke redd for hva andre folk skal "få vite" om privatlivet sitt. Da står man for det man gjør! Sier slettes ikke at noen av dere andre er dårlige mødre, og det har jeg da heller ingen forutsetning for å si noen som helst om. Forstår godt at ikke alle vil utlevere privatlivet sitt, og det har jeg full forståelse for. Men når argumentene "hva vil folk tro?" lurer jeg jo på om de som er så redde for det ikke har troen på seg selv som mor, eller gjør ting de ikke vil at andre skal se. Snakker langt fra om "farlige" ting som overgrep, vold eller lignende, men om små ting man ikke vil at andre skal vite, som at man gir ungen sin sjokoladepålegg på maten, har masse barnevakt, ikke har det ryddig hjemme, lar barnet gråte seg i søvn, ikke har gode rutiner, eller andre ting man sjemmes over, selv om det ikke er ILLE ting det er snakk om. Jeg respekterer fullt ut at dere tar valget om å ikke være med, så hvorfor kan ikke dere akseptere at noen av oss kan ha lysst til det? Gjør det OSS til dårlige mødre?
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Jeg gidder ikke den diskusjonen her lengre, det blir for dumt. Jeg setter deg i samme katogori som de som melder seg på Big Brother. En tv serie som viser unge mødre. Kan ikke skjønne hvorfor noen vil være med på noe sånt, er du PR kåt eller noe? Ingen er perfekte ikke en gang du. Jeg har en mann med penger, leilighet, bil, hest, hund, min egen karriere, fantastisk famile, godt utseende, frisk helse, og en nydelig sønn.. Men vil ikke melde meg på noe sånt for det... Uansett, bare vent til serien begynner, folk sitter bare forran tven og sier: stakkars unge dumme mødre oj oj oj oj. Men hvis du har veldig lyst til at Norge skal kjenne deg igjen for at du har vært med i den serien så er det greit. Do your thing, kanskje du til og med komme i se og hør? Det hadde vært noe det, eller hva?
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Herregud Nattegutt... Den siste kan du bare spare deg for! Kan no i det minste prøve å diskutere saklig...
Gjest Linda & AdRiaN Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 ærlig talt, for det første; hvis studentmamma vil melde på seg å erlend på det programmet, så er det vel det hennes valg?? alle har rett til sin egen mening!! for det andre; hva slags forutsetninger har alle dere som svarer på dette til å si at studentmamman er pr-kåt? å dum??? synes det er flott at de lager en sånn serie, det blir kanskje litt interresant i forhold til en del annen reality. tenker dere hadd løpt til påmelding hele gjengen hvis de hadde laget et program kalt "jeg tror alle som ikke mener det samme som meg, er dumme og pr-kåte"!! bli voksne da.. jeg mener, man kan ikke dømme noen for å ta et sånt valg, hun skader hverken seg selv eller erlend. kanskje er hun i ettertid glad fordi hun ble med, og kanskje tenker hun; huff dette var ikke helt som jeg trodde... mn det vet man jo ikke før etterpå..... tviler sterkt på at studentmamman er hverken dum eller noe annet.... virker tvert imot ganske oppegående!! så damer; tenk dere litt om før dere forventer at alle skal følge deres egne retningslinjer...... stå på studentmamman!!!
Gjest Linda & AdRiaN Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 det er usaklig å trekke inn se å hør å kjendisstatus i dette!
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Haha, ok. Nå har jeg prøvd å hinte ganske mange ganger.. Tanten min jobber for det selvskapet som plukker ut programmer til forskjellige tv-kanaler. Og hun har fortalt meg alt. Men lykke til da!
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #17 Skrevet 30. mai 2007 Åh, herregud for noen folk som er her inne. Hvorfor i ***'****** skulle jeg finne på det liksom.. Jeg ville bare hjelpe liksom.
Gjest Linda & AdRiaN Skrevet 30. mai 2007 #18 Skrevet 30. mai 2007 jammen DET "forklare" jo alt! så tanta di har fortalt deg at dette programmet framstiller unge mødre på en dårlig måte, at ingen burde melde seg på? og at dem som melder seg på er dumme å pr-kåte? gla ho ikke e tanta mi...... hva i h******* vet hun om det? ta dæ en pille med smilefjæs å gå å lægg dæ!
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #19 Skrevet 30. mai 2007 Nei, det er ikke det hun har sagt. Hun har fortalt meg hvordan de vil fremstille serien hvis det blir aktuelt. Og etter alt jeg har sagt, begynner jeg nesten å tro at noen vil være med bare for å komme på tv.. De vil ha den som den Engelske utgaven..Dere har tydligvis ikke sett den.
Gjest Linda & AdRiaN Skrevet 30. mai 2007 #20 Skrevet 30. mai 2007 jaha... sikkert greit, jeg vet egentlig ikke så mye om det, men poenget mitt er at du kan ikke si studentmamma er dum og/eller pr-kåt!! i alle tilfelle er det noe som heter enhver erfaring er god erfaring!
FrøkenSprøken Skrevet 30. mai 2007 #21 Skrevet 30. mai 2007 Godt å se at det er noen som er enige med meg:) Jeg er slettes ikke perfekt, men hvis det er noe jeg er sikker på, så er det nettopp det at jeg er en flott mor, og at jeg ikke er dum. Man kan si mye rart om meg, men jeg har så langt levd i 21 år uten at noen som kjenner meg det minste har kalt meg dum eller ment at jeg er en dårlig mor. Jeg er også så smart at jeg ikke kaller andre folk dumme;) Det kan være noe å ta med seg videre lille frøken. Man er ikke bedre enn man behandler andre.
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #22 Skrevet 30. mai 2007 Hehehe, sorry altså. Har skrevet alle disse innleggene med et godt smil om munnen. Jeg kjenner deg ikke så kan ikke si at du er dum. Bare at du virker dum/naiv. Men vet du hva, det er kun utifra det du har skevet her. Man danner seg et eget bilde.. Det gjør man også når man ser noen på tv... Skjønner du hintet mitt nå?
FrøkenSprøken Skrevet 30. mai 2007 #23 Skrevet 30. mai 2007 Nei. Forstår hva du prøver å få fram, men tror nok du har låst deg litt fast, frøken. Jeg er verke dum eller naiv, og siden jeg vet det, bryr jeg meg lite om hva andre mener. Dette er noe som kommer med alder og erfaring. For noen år siden var jeg også så usikker på meg selv at jeg brydde meg fryktelig mye om hva andre mente eller ikke. Heldigvis har jeg med tiden lært at det viktige ikke er hva flertallet mener, men hva DU mener er rett, og hva du kan stå for fra nå av og til evig tid. Håper du også vil få denne selvtilliten med tiden, for det er ganske mye deiligere å være til, når man vet at så lenge sin egen kappe er ren, er alt vel:) Ha en finfin kveld:)
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 #24 Skrevet 30. mai 2007 Oj, traff jeg et sårt punkt? Skjønte du ikke at jeg bare ertet deg litt? Men godt å høre at jeg har dårlig selvtillitt, får alltid å høre at jeg har for mye....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå