Gå til innhold

når var dere i syden sist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her var ikke mye "mat" for alene-mødre-haterne! Det er jo så få som mesker seg med lange ferier i utlandet! Søren også, skal ikke vi slå til og lyve på oss masse ferier og snacks bare for å irritere alene-mødre-haterne??

Jeg kan begynne;

skal på SPA i tre uker i sommer mens jeg har med betalt barnevakt til ungen -- betalt av NAV. Så skal jeg til London på jentetur og shoppe i Oxfordstreet...deretter drar jeg på et par ukers ferie til hellas.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha... jeg har alt betalt av nav jeg. superdeilig. de handler for meg og sånn også. fordi jeg har unge skjønner du.. også kommer de og vasker hjemme hos meg et par ganger i uken. jeg elsker nav!

Skrevet

pfft det er jo ingenting! Nå for noen uker siden tok jeg og venninnegjengen min på 5 en liten 2 ukers til Bahamas, jeg spanderte jo selvsagt siden jeg har så god råd (Takk til NAV og de som betaler skatt). Martin fikk ikke være med, for siden jeg er alenemor er jeg jo ikke særlig glad i barn, bare penger. Han var hos betalt barnevakt (igjen takk til NAV). I neste uke tenkte jeg at jeg skulle ta inn på ett herlig SPA selv, så du anonym over må gjerne komme med anbefalninger, så lenge det er dyrt og barnefritt ;)

Skrevet

Vel siden jul har vi faktisk vært 2 x 1 uke og 1 x 2 uker i syden. Hadde med guttungen alle 3 ganger og vi stor koste oss. Akkurat det vi trengte i en ellers travel hverdag der det blir mye stress og dårlig tid.

So come on.......give it to me!!

Mottar ikke overgangsstønad siden jeg tjener for mye. Men synes det er en kjempe bra ordning for at aleneforeldre skal klare seg. Men tror aldri jeg hadde klart meg med bare 9400 kroner i mnd. Skjønner ikke de som tror at alemeforeldre har så god økonomi.

Har ingen/lite kontakt med far og har aldri noen til å ta gutten (kun barnehagen når jeg er på jobb da). Så vi har godt av å komme oss bort litt av og til.

Skrevet

hmm , for 6 år siden. Og det var også min første sydentur. Jeg har en datter på tre år

Skrevet

Var i syden i desember 2006 med pappa som han betalte. Skal en tr i august igjen med ei venninne for skattepengene jeg får igjen.

Skrevet

Sist jeg var i syden var en 2ukerstur til Gran Canaria med familien da jeg var gravid i høst.

Er nok blant de som reiser ofte. Har vært utenlands minst en gang i året siden jeg ble født ca. Har studert i spania, bodd i australia og ellers vært innom alle verdensdelene x antall ganger. Har til tider jobbet ræva av meg i diverse drittjobber for å hatt råd til det, men dette er var altså FØR jeg ble alenemor.

Satser jo på å reise litt selv om jeg er blitt alenemor også, men blir nok ikke like mye som før. Når jeg tar meg råd til det er det fordi jeg har en sparekonto og ta av. Er ikke slik at NAV sender meg billetter i posten, selv om det hadde vært veldig hyggelig.

Hadde vi vært to voksne i husholdningen hadde det nok blitt mye mer reisning. For det første er det mye styr å reise alene, og det er også mye dyrere. Enkeltromtillegg er en uting!

Skrevet

jeg var i syden da jeg var 15, sammen med mamma og pappa.

Eller så har jeg vært i Thailand sammen med venner for 6 år siden, og jeg bodde i USA fra mars 05 til mars06, så jeg fikk reist en del der borte.

Men dette var FØR jeg fikk barn.

Skrevet

Var i Italia med mamma nå 13.-20. mai, og det var første utenlandsturen siden 97, da var jeg på studietur til Marokko. Sydentur var jeg på i 96.

Kan ikke si jeg trekker opp den statistikken der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...