Gå til innhold

Hvilke våtservietter best til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skriver liste for ting og tang jeg skal kjøpe til stellebordet,så alt står klart. og så kom jeg til å tenke på hvilke våtservietter skal jeg velge til den nyfødte?det fins jo så mange forskjellige merker og typer nå for tiden,så blir i tvil.

Har en sønn fra før av og med han annbefalte jordmoren at jeg kun bruker mykt papir med lunkent vann til å tørke og eventuelt gå over til våtservietter senere. hvilke skal dere bruke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer eg og!

Skrevet

har hørt at coop xtra sine våtservietter er bra. Men du finner sikkert selv ut hva som passer for deg. Ikke alle som bruker våtservietter en gang,men kluter istedet.

Skrevet

Tv2 hadde i fjor en rekke tester på baby-pleie produkter(olje,pudder,shampoo+++), deriblant på våtservietter. Her finner du linken til våtserviettene:

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/klaerogutstyr/barn/article646356.ece

På tv2 hjelper deg sine sider finner du også de andre testene.

Men nå i år var det en ny test av våtservietter i Foreldre & Barn(mars-utgaven), og resultatene fra den testen var en del annerledes enn den fra TV2 hjelper deg. Den som var best i følge tv2(coop sine) kom bare som middels i følge foreldre og barn.

Skrevet

Hvvorfor våtservietter i det hele tatt??? Vann er best!!! Fuktig klut med vann evt. babyolje holder. Om du trenger noe lett å ta med så har libero engangs tørk som du kan fukte selv.

Skrevet

det er jo forsåvidt mest praktisk med våtservietter sånn sett da. Men tror alle finner det som passer best til en selv uansett. Bare prøve seg fram når babyen har kommet det:-D

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og min erfaring er at våtservietter burde være forbudt. Selv de uten parfyme. De fleste får skikkelig kjøttkakerumpe og mye utslett. Klut og vann er mye bedre! eller bare ta stumpen under springen!

Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å bruke våtservietter til min lille.

Fordi har hørt at babyen får mye fortere sår og rødhud av dette. Har selv prøvd våtservietter nedentil og det svei endel faktisk.

Jeg ble tipset om å bruke engangs vaskekluter. Hørte at Euroshopper sine var de beste (kjøpes hos rimi/ica). Disse var visst myke og passelig tykkelse på.

Når man skal ut å farte, kan man enten bløte noen og legge dem i en brødpose, fordi da holder de seg fuktig. Eller hvis man skal en plass der man har tilgang på vann, så er det jo bare å ta de med som de er :)

Skrevet

hva er prisen på de klutene i forhold til våtservietter da? Alltid grei å ha våtservietter tilgjengelig da. Tenkte på de Asan våtserviettene man får kjøpt, som er spesielt tilpasset underlivet, kan man bruke de til baby?? De svir jo ikke i det hele tatt og er kjempemilde...men de er kanskje ikke tilpasset til babyhud:-P

Skrevet

Ville holdt meg unna våtservietter ! Det er ingen nødvendighet til babystell , passer bedre til å fjerne maling og stempelsverte med ! Prøv de på deg selv , det svir ..

Skrevet

hjemme skal eg bruke kluter og reint vann, men tenkte når vi var å handlet, besøk eller lignede så kan det være grett med våtservietter:)

Skrevet

Men asan våtservietter svir jo ikke:-D hvorfor er det ingen som prøver det??Vet ikke om det går på babyer jeg altså..noen som vet??

Skrevet

Noen som lurte på hva klutene kostet sammenliknet med våtservietter. Det husker jeg ikke, men det blir garantert billigere med kluter uansett, for de vasker du jo (kokvask) og bruker om og om igjen.

Det er kluter og vann de anbefaler på sykehuset.

Vi har brukt vann og kluter på gutten vår, og våtserviete ter uten parfyme når vi er ute på ting og tang.

Har bare en liten søppelbøtte på badet vi stapper de våte klutene i, og tømmer bøtta direkte i vaskemaskinen. Praktisk for oss og bra for sart babyrumpe. :o)

Skrevet

skal bruke våtservietter til å fjerne det verste av "sjit" når babyen har jort i bleien, å så vaske over med vann å klut etterpå...

synes det er greit å ha våtservietter med på tur å besøk der vann å klut ikke alltid er enkleste måten å vaske på..

Skrevet

Våtsevietter til barn svir da ikke! Det er tross alt utlviklet til små ømfintlige barnerumper. Bruker det på barna, da de er noen år. Men vann og klut er selvfølgelig best til nyfødte. Det er ikke den værste besjen å ta.

Skrevet

Nå vil jeg bare si en ting i forhold til dette, jeg bruker ikke våtservietter pga to ting. 1: Det skaper unødvendig mye avfall, noe alle burde tenke på i disse klimatider 2: begge mine har fått sår hud av våtservietter.

Når dere skal ut på tur, så er det bare å ta en våt eller tørr klut med sammen med bleiene.

Skrevet

Det jeg vil anbefale på sånne små babyrumper er mesoft kompresser.

Kjøpes på apoteket, en 100 kluter til en litt over 20 kr.

De bløtes i vann og kan ha på litt olje.

Kan ikke se for meg å bruke våtservitter på nyfødt, de er jo så sensitive..

Greit å få bort det verste med mesoft også bruke klut på resten:)

Fort gjort og ikke noen ekle stoffer på lille stumpen:)

Skrevet

Beklager , men det er litt naivt å tro at alt som er laget til babyer ikke er farlig !

Parabener i hudprodukter til barn ( solkrem , salver , våtservietter osv.) som gir bla. hormonforstyrrelser .... hørt om det ?

Leketøy som nettopp er tatt av markedet pga. ftalater , fått med deg det ?

Men for all del , man må jo ta ansvar selv for hva man velger å gjøre ! Men å tro at alt som skjer rundt en er ok ...naivt !

Skrevet

Einig med marikylling!

Kjøp Mesoft kompressar på apoteket (10x10cm, 100 stk i ein pakke, ca 20kr), og fukt dei i vatn og ev. litt olje. Ha dei i ein liten plastboks med lokk i stelleveska. Fungerar heilt supert, og så er du 100% sikker på at det ikkje er noko "tull" i dei.

Vi skal snart flytte inn i nytt hus og får heldigvis vask ved stelleplassen, så vi kan bruke klut og vatn (det er vel og meir miljøvenleg enn å kaste kvar klut etter bruk) når vi er heime. Har prøvd ulike våtserviettar på meg sjølv, og om ikkje det svei, så kjentes det "varmt" etterpå, omtrent som om ein hadde hatt tigerbalsam på dei. Kanskje det berre er meg som er sensitiv, men i såfall er det jo sannsynleg at ungane mine er det og... :o)

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg tror alle bare burde prøve begge deler, og så se hva som passe best til deg selv. Det er helt individuelt hva som passer til hvem, så like greit å prøve begge to. Noen syntes våtservietter er best,andre syntes kluter. Prøv først, finn ut etterpå:-D

Skrevet

jeg pleier ikke å bruke våtservietter til snuppa mi, men hadde fått en prøvepk og tok den med når vi skulle på camping i helgen. Vi hadde leid en hytte uten vann og da tenkte jeg at jeg kunne jo bare bruke våtserviettene jeg hadde tatt med (litt ork å gå helt bort til felles toalettet). Men da jeg begynte å tørke henne merket jeg at hun krympet og vred seg litt... etter ett per tørk til så sa hun au og peket på tissen. Jeg sluttet med en gang og bar henne med stompen bar bort til rennende vann. Det var jo helt tydelig at det sved....!!!!

Bare litt å tenke på for dere som priser disse våtserviettene opp i skyende.

Hilsen en som aldri skal utsette datteren min for det igjen.

Skrevet

Det er vel en ganske stor forskjell på våtservietter. Husk at det finnes mange forskjellige typer. Uansett, så er det også forskjell på barnehud! Selv om din datter fikk denne reaksjonen, trenger ikke alle andre få det. Hvis folk priser våtservietter oppi skyene, så er det som regel fordi de har god erfaring med det.

Skrevet

Selvfølgelig er det forskjell, men spørsmålet fra HI var jo da ang. våtsevietter til NYFØDT... Hvis min jente på 19 mnd får en slik reaksjon vil jeg ikke akkurat anbefale det til en NYFØDT. Jeg forstår det at det er praktisk når man er ute på tur, men å ha det hjemme ved sellebordet når man har full tilgang på rennende vann... Bare skjønner ikke helt poenget. Men det er vel bare meg... Dyrt må det vel bli og?!

Skrevet

Kommer til å bruke rennende vann og klut. Men har skrevet Mesoft, som noen nevnte over, på min nylagde huskeliste :-) Greit å ha på tur. Vi har våtservietter liggende i bilen, til å vaske hendene med når vi er på tur. Det skummer, en blir klisset men rene på hendene, men ville nok ikke brukt de i rumpa på et barn om jeg hadde noe annet tilgjengelig.

Da jeg jobbet i barnehage brukte vi litt tykke papir som ble myke som en klut når vi fuktet de med vann. Et annet minus med våtservietter eller "selvfuktede" som en tar med seg, er at de blir kalde. Sikkert ikke så behagelig å bli vasket med kaldt, fuktig papir. I bhg fuktet jeg alltid papiret med passe varmt vann.

Skrevet

Årets test kommer LIBERO sine best ut.( tv 2 og foreldre og barn). Ifjor kom coop sine best ut ja i samme testen.( de lukter forresten grusomt!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...