Gå til innhold

Mange som fullammer ennå?


Lillypia

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer enda. Junior har fått prøve seg på noen teskjeer vann og får tran/eskimo.

 

Vi skal på 5 mnd konroll neste onsdag og er spent på vektøkningen hans. Sist vi var den ikke noe å skryte av men hs mente jeg burde se det an, så det blir spennende denne gangen, kan jo ha tatt seg opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fullammer pluss tran.

helsesøster skrøt av at hun er så tilfreds. - og det merker jeg også. takkemlig for at det har gått så bra med melka,- vi hadde nemlig noen startvansker. men det har gått kjempe bra. ikke stresse så mye og ikke forvente så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Er endel hysteriske mammaer der inne kan det virke som=) Og har vært veldig utrivelig i det siste, eller har nå komt seg nå de siste dagene da heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si jeg fullammer, men har akkurat begynt å prøve velling. Er på 3.kvelden nå, pga blir så sliten av å amme så ofte på natten, så jeg ville prøve om dette kanskje kunne hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer, men nå er snuppa 4.5mnd og vokst veldig mye,- så det er ikke lenge til hun trenger mer.. jeg kommer nok til å prøve å fullamme en stund til.

 

Jeg syns at folk får gjøre som de vil, personlig så er jeg imot å gi fast føde så tidlig som 3-4mnd som jeg vet at flere gjør, med mindre det er ekstreme tilfeller som gjør at barnet trenger mer mat.

 

Jeg prøver verken å gå imot eller forsvare noen, men de fleste som får barn bør være klar over at det er endel nattevåk de første 6mnd, det er jo først fra de er 6mnd de blir regnet som å klare seg uten nattmåltid, og det er slettes ikke uvanlig å amme hver 2-3time i perioder, dessuten bør man og skille mellom behov for mat, eller behov for nærhet og kos.

 

Da jeg fikk min førstemann for tre år siden så hadde jeg en lang periode hvor jeg ammet / ble brukt som smukk minst 10ganger i løpet av natten, holdt på å bli sprø, men da vi begynte å sette grenser og flyttet han på eget rom som 7.5mnd så gikk det over heldigvis..

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ikke missforstå regnbuen. Å gi litt velling/grøt er IKKE det samme som å få sove hele natten. Jeg gir det fordi hun trenger mer næring. Men jeg må likavell opp om natten, og det er absolutt ikke nattevåk (som foresten aldrig har vært et problem) som er årsaken. Det handler om å gjøre det beste for barnet. Ikke fullamme for en hver pris. Det er IKKE det beste i alle tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misforstår ikke, det er ikke ment til de som har ernæringsmessige årsaker eller medisinske forhold bak det.Men jeg vet at mange ønsker å prøve fast føde tidligere enn anbefalt pga urolig nattesøvn, og det er ikke nødvendigvis det som er det beste-Så du trenger ikke føle deg truffet!

 

;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammer ja, han er straks 5 mnd. Har tenkt å prøve med grøt og vann når han er 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke begynne å gi vann før?:) Bare lurer altså...

 

Nå var ikke dette ment å være et debatt-inlegg altså, jeg dømmer ingen for hva de gjør med sine barn. Jeg bare var glad for at jeg fremdeles kan kose meg med ammingen og lurte på hvor mange vi var som fortsatt fullammet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen vits i å gi vann hvis man fullammer da??? Melka fungerer jo som en tørstedrikk i tillegg til å være mat.

 

Fullammer her også, ser ikke ut til at vi trenger å begynne med grøt med det første, lillegutt legger fint på seg, og sover godt om natta, ca 21 - 4 eller 5. To natt/morgenmåltider stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir vann oxo for å venne han til smaken nå før sommervarmen kommer for fullt ;o) Da bør han få i seg litt mer væske enn pupp hver 3.time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fullammes det også. Er så enkelt og greit så kjører på til 6 mnd med det tenker jeg.

 

Prøver å venne henne til vann fra tutekopp..hun suger i seg, spytter ut, lager grimase og ser stygt på meg. Ikke noe poppis akkurat. Ammer så ofte uansett så går nok greit med bare pupp med tanke på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...