Gå til innhold

Gledelig nyhet for oss som enda ikke har rundet uke 32

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får enda en UL helt GRATIS!!!!!!!!!!!

Det er helt nytt og er rett og slett bare business for legene... Det er så mange som tar privat UL og betaler de privatpraktiserende for det, at her så de som jobber i staten en muligtet til å dra inn litt cash...for de får jo penger i mangfold for hver gang vi kommer til dem.

Så jeg har 2 uker igjen til 32 og får en UL til :-)

JIPPI!!!!

Dette sa min jordmor til meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjekt, det er heilt annleis å sjå babyen i veke 32 - den har jo blitt så stor. Hadde rekna med å sjå "heile" babyen på ein gong, men ein ser jo berre litt an ansiktet, ein fot eller halve magen i gongen :) Eg var på rutineoppfølgingsUL i veke 32 då, så eg fekk jo to gratis ULar eg også ;)

Skrevet

e ditte noke som e for alle som ikkje har runda veke 32 og kordan kan enn få de då? har ikkje kontroll før i om 3 veke å då e eg 34 veke på vei.

Skrevet

Var hos jordmor i dag og da sa hun det til meg. Ring din og spør :-)

Kan ikke gå glipp av en slik sjanse....!

Skrevet

får vi?? kjempe kjekt!! er i uke 30 nå :) men skal ikke til jm før om en uke..

gjelder det alle plasser i norge?

Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Ring din lege/jordmor, det er visst helt nytt....

Skrevet

åå, då skal eg ringe i morgen.. har vor epå 4 ul til sammen :)men kejkt med flere ;) syns vi kunne fått hver eller annenhver uke jeg ;)

Skrevet

Hehe, ja....dette blir min 7'ende, så jeg skal ikke klage ;-)

Skrevet

hm, var hos jordmor på mandag, å hun sa ingenting. Men skal ringe imorra, får håpe det gjelder overalt:)

Skrevet

Og jeg var hos legen i dag, hun sa heller ingenting! Dette vil jeg gjerne høre mer om, dere som skal ringe i morgen!

Skrevet

Oj...kan man ta den i uke 33 tro? Vi kommer til Norge til neste uke naar jeg er i uke 32, men foerste kontroll hos jordmor der er i uke 33. Kanskje jeg burde ringt dem og hoert...

Skrevet

må ultralyden taes før uke 32, kan den ikke taes i 33 eller 34?

Skrevet

Slik jeg forstod det så er dette et nytt tilbud man får i uke 32. Men ring lege/jordmor, så skal de vite om dette. Jeg har en kommune jordmor og hun ringte og bestilte time for meg mens jeg var der.... Ultralyden skal, for min del, utføres på gyn avd på sykehuset....

Spennende med tilbakemld.!

Skrevet

Jeg skal uansett ha en UL i uke 31, men det er jo flott hvis dette skal bli en standard UL etter hvert:) Det er lenge å gå fra uke 17-19 og til fødselen uten å ha fått sett babyen mer.

Skrevet

gjelder dette hele landet? skal til legen i morgen så det må jeg spørre om

Skrevet

Håper på å se min lille i levende live uttafor magen i skrivende stund jeg da- har nemlig termin i dag:):)

Skrevet

Fikk beskjed om at vi får det mellom uke 32 og 36.

Synes det er bra jeg!

Skrevet

Noen som har ringt jordmor idag å fått bekrefta det?? Var sinnsykt misfornøyd med den ordinære ul, så dette hadde jo vært ypperlig;)

Skrevet

Høres fint ut om det kan bli en ekstra "ordinær" ultralyd i uke 32..

Mange er så spent på ul'n som er i uke 17-20, og SÅÅÅÅ mange spørsmål som kommer når man har gått ut fra legens kontor.

Jeg for min del har et risikosvangerskap, så jeg har hittils vært på ultralyd 4 ganger på sykehuset. Skal tilbake igjen 4. juni, da er jeg i uke 31.

De 2 siste ul'ene har vært fine, men babyen har vært så stor at vi ikke har fått en "helprofil". Kun hode, ben, arm, etc... Så i uke 32 vil det bli enda mindre helhelt å se.

Men en ul skal jo være for medisinske årsaker da. Så om vi ikke får se hele babyen får vi ihvertfall se et bankende hjerte. Kanskje en blære som er full og så litt etterpå tom... Og jeg har enda tilgode å se at babyen vinker til meg... Men det er jeg ihvertfall sikker på at babyen gjør etter at h*n er født..

Skrevet

Ringte til mi jordmor no å ho sa at dei hadde ikkje fått noken nye rettningslinjer om at de va ny gratis UL i veke 32. Dei sende kunn viss de e noke dei lure på eller for å stadfeste leie.

Skrevet

Har ringt jordmor, lege og UL-legen, ingen av de hadde hørt om det.

Så det gjelder ihvertfall ikke i Kristiansand : /

Skrevet

Det var da merkelig!!! Kan ikke skjønne at det ikke gjelder hele landet.

Jeg bor i Telemark.

Skal snart til legen, skal høre med han om han kjenner mer til dette.

Skrevet

Eg var hjå JM denne veka....og ho sa ingenting. Det var som eg sa til ho....hadde det vore opp til meg, so hadde eg hatt UL-apparat heime....=)

Håpar jo og sjølvsagt at eg får til UL ein gong til før eg er fullgått....10 veker til det da.... =) leeeeenge......utålmodig.....:/

Skal jammen spørja neste gong eg skal til ho!!!!!!

Skrevet

Noen i trondheim som har fått dette tilbudet? Slik det står på nettet er det bare under diskusjon. Står ingenting om at det er blitt en realitet enda. For de diskuterer samtidig om det skal være rutine ultralyd i uke 12 også.

Skrevet

Jeg var til legen i dag og spurte om dette var tilfelle,men det hadde han ikke hørt noe om.

Bor i Trondheim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...