Gå til innhold

Har dere navnet klart?


Gin:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja vi har visst navnet klart vi også. Pappaen ville at gutten skulle hete Tony. Så det endte med Tony Leander =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har oppkalling som utgangspunkt - sidan førstemann er oppkalla etter både farmor og morfar. Begge begynne på Sig.

 

Og så vil vi ha eit namn som er godt norsk - ikkje noko dilldall - teit å ha eit solid norsk etternamn og så få namnet Jasmin eller noko anna påfunster.

 

Førstemann fekk namnet etter han var fødd. Eg hadde klart namnet Jon, men det passa ikkje.

 

Vert det gut denne gongen òg, så likar eg Sjur så godt. Mannen min likar Egil (helst Eigil i såfall..). Men vi får sjå. Vi hadde jentenamnet klart sist gong, men det fungerer ikkje idag - pga Sig begge to... Men vil helst ha noko som har vore i familien ein gong, og som ikkje er så poppis idag. Nora er fint, men for mange som heiter det same. Kristi er fint. Utan N til slutt vert det flott!! Må berre leita litt i bøkene og finna ut om nokon i familien har heitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer det en liten søt gutt som skal hete NOAH ;o)

 

 

 

SusieQ jeg syntes Mia er et så nydelig navn.. passet med etternavnet også ;o)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lander sannsynligvis på Harald Vincent Aasen, men er usikker på om det blir Vincent eller Harald til daglig... Oppkalling er en sterk tradisjon på fars siden så siden pappan til småen heterHarald til mellom navn og min bestefar het også det, så synes vi det var pent... kanskje litt traust, men man venner seg jo til det etterhvert.

 

Når vi begynte å tenke på barn var vi helt forelsket i navnet Lucas, men det er jo så innmari pop at det utgår dessverre pga det. Jente navn er vi fast bestemt på, men vi venter visst en gutt så da får vi håpe vi kanskje er så heldig å får en jente senere;)

 

Mange pene navn her, men det viktigste er uansett at vi som foreldre liker det, jeg forventer i hvertfall ikke at folk skal hoppe i taket og bare elske navnet vi har valg, smaken er som baken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Tomine hvis det er ei jente og Steffen eller Jonas dersom det er ein gut. Og til deg Gin: Ka med Storm? da syns eg hadde passa fint te Brage og Odine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går hele familien rundt og kaller babyen i magen for Victoria, så det blir nok det! Greit å hilse på henne før den endelige avgjørelsen, men det skal mye til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge ul er den lille ei jente, og da blir navnet mest sannsynlig Emma-Linnea:-) Skulle det bli en gutt, er vi derimot mer usikre, men et navn skal det uansett bli, trenger da bare mer tid i tenkeboksen:-) Julian Leander eller Jonas Leander kan evt bli aktuelt:-) Mange fine navn her inne, men må liksom se barnet først jeg, skal jo liksom passe med den lilles personlighet også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh det er så mange fine navn. Syns Storm e fint, men samboer liker ikke det så godt. Vi har tenkt på å kanskje bruke Edvard som mellomnavn. De andre to har mellomnavn som de er kallet opp etter. Edvard het oldefaren til samboeren min. Syns ikke det er så veldig viktig at det passer godt med fornavnet, men det må kunne gå ann å si i lag. Lykke til med navnevalget alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått beskjed om at vi venter en gutt men har navn til begge kjønn klare.

Gutt: Theo (Leander)

Jente: Tiril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...