~~DoraDora~~ Skrevet 27. mai 2007 #26 Skrevet 27. mai 2007 Hvis faren til ungen var syk før stemor kom inn i bildet, ringte han nok til barnets mor og ba henne hente ungen. Etter at stemor kom inn i bildet kan han jo også ringe moren, og be henne hente ungen... dermed blir det ikke noen forskjell for ham... ;-) Når stemor slipper¨å ta seg av barnet, kan han få all omsorgen fra henne selv, og i tillegg ro i huset... ( Tror ikke mannfolka klager på det nei...hehe)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 28. mai 2007 #27 Skrevet 28. mai 2007 Er han hos oss så er han hos oss og da blir han behandlet som vårt felles barn. Dvs dersom pappa er syk eller borte med jobb så er det jeg som tar meg av ham, akkurat som med vårt felles.
ostekaka Skrevet 28. mai 2007 #28 Skrevet 28. mai 2007 Det er jo mange mødre som ikke liker at stemor "passer" barna hennes. Hos oss er det delvis saken. Hun liker det ikke, og hun motsetter seg at far overlater barna til meg, men det hender ofte at hun ber meg om å være barnevakt utenfor samvær, og far ikke kan. Da er jeg god nok. Jeg har også en venninne som ikke liker at stemor passer sønnen. Kanskje en ikke kan si noe generelt om hva som er en riktig og feil løsning her, men at en i hver familie må finne en løsning som passer for seg. Det er jo litt viktig at begge foreldre er konfortable med barnepasset, og det er jo også viktig at den som har ansvar for barn er konfortabel i rollen. Barna er jo også veldig lite tjent med noe annet. Ellers er jeg som sagt enig i at en har forpliktelser både i forhold til barnas far og til barna selv, men akkurat detaljene på hvordan det gjøres blir gjerne forskjellig for oss allle.
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #29 Skrevet 28. mai 2007 Ganske enig Kodak, man må tilpasse seg i hver enkelt familie for ikke alle liker hva andre er vandt med.
Lykkelig mor til tre Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #30 Skrevet 2. juni 2007 Shiloh! Dra ut antennene litt er du snill! Vet ikke om jeg skal le eller grine over deg. Men kjenner jammen at jeg begynner å bli frustrert. Hvor dum går det egentlig an bli? Jeg sier jo at begge foreldre burde stille opp når en an foreldrene er syke!!! Hvofor har du så trangt for å få dette inn??? Jeg har selvfølgelig barnet om faren er syk!!!! MEN når jeg er syk.. så har ikke far barnet!!! DERFOR mener jeg at det er rett og rimelig at stemor skal stille opp i samme grad/på samme primisser som det er forvantet at stefar skal. Jeg tenker da for svarte ikke at stemor skal gjøre MINE oppgaver. Menj eg hadde blitt glad om hun klarte å vise for barnet mitt og mannen hun lever med at hun kan være med å ta vare på dem alle som en familie! Men, du forstår vel fremdeles ikke noe av det du leser! Du har så mange problemer med DIN biomor tror jeg at du laster all dritten over på meg! Jeg tar meg av mine barn på en utmerket måte. Og stefar stille ropp 100 %. Far og stemor derimot... skulle hatt seg en liten smekk noen ganger! Og da snakker jeg ikke om alle stemødre og fedre.. men de jeg har å forholde meg til.. og kanskj edeg og din mann og Shilo. For du virker jammen ikk eså smart du heller!
Lykkelig mor til tre Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #31 Skrevet 2. juni 2007 Da synes jeg du gjør en god jobb Villemor og sjarmøren. Så flott at du tar like mye vare på begge barna! Bra jobbet
Lykkelig mor til tre Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #32 Skrevet 2. juni 2007 Det synes jeg er dårlig oppførsel.. at moren i dette tilfellet ber om ekstra pass ved behov, men på en annen side ikke tåler at barna er alene med deg i andre sammenhenger. Nå vet ikke jeg hvor lenge dere har vært sammen. Men for meg høres det jo helt sykt ut.. at ikke du skal få være alene sammen med barna. Dere er en ny familie... du, mannen din, stebarnet.. og evt andre barn? Du passer ikke barna mener jeg.. barna er sammen med faren sin, og hans samboer. Familie rett og slett. Jeg forstår at når stemor er "ny" i bildet, så kan det være vanskelig for moren å "gi slipp" på barna/barnet... men dette må jo biomor komme seg gjennom. Hun kan ikke på sikt sende barnet til faren og regne med et stemoren ikke skal få gjøre noe, eller ta del i barnets liv. Det er synd at steemor ikke slipper deg til.. Men, hun har jo egentlig ingen rett til å bestemme dette heller. Men ikk evet jeg om hun er i stand til å lage masse spetakkel om dere ikke gjør dom hun forlanger. Det er dårlig i hvert fall. Har du nevnt dette for henne da? At du gjerne stiller opp og har barna ekstra, men hun må også da tår og respektere at du faktisk har tid alene sammen med barna. At du er der som en voksen person i livet demmes.. og forhåpentligvis alltid vil være det.
Lykkelig mor til tre Skrevet 2. juni 2007 Forfatter #33 Skrevet 2. juni 2007 Nei det er ikke så enkelt dette her... Vi har nok mange tanker i hoden evåre, biologiske mødre, som stemødre
♥Snulder Skrevet 2. juni 2007 #34 Skrevet 2. juni 2007 Til en viss grad Oktober mirakel... så forklarer du selv en del av problemet om hvorfor ting kan bli som de blir. Du sier at det kan være vanskelig for mor å gi slipp på barnet til stemor. Det har jeg forståelse for! Men foregår dette over lang tid, og stemor blir utestengt, så er resultatet at man trekker seg unna. Også ganske normalt, syns du ikke? Er man uønsket, så pusher man seg ikke på noen! Ang. det å stille opp når far er syk. Selvfølgelig sender man ikke stebarnet hjem hvis han blir syk under samvær. Men... hvis mor blir syk når barnet er hos henne, og far IKKE har anledning til å ta sykedager, så bruker jeg ikke av mine dager for å være hjemme med hans barn. Har han anledning til å være hjemme, så er barnet velkomment til å være hos oss. Hele saken her går ut på at man blir stemplet som "ond stemor" fordi mine sykedager, som skal brukes på mine unger, ikke blir ofret. Da blir saken veldig unyansert
liten og lettmett Skrevet 2. juni 2007 #35 Skrevet 2. juni 2007 "Og ja, jeg tror stefedre generelt er flinkere til å stille opp... for de har så og si aldri en eks som ligger og nører opp til trøbbel." Vel min stakkars kjæreste har allerede, før vi flytter sammen, fått merke at min eks alltid lager trøbbel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå