Gå til innhold

Fjollete stemor, jeg må le.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi... og du er hvor gammel, HI..?

Blir mer og mer overrasket for hvert innlegg du skriver..

Råder deg til å endre innstillingen din og kanskje ta en prat med stemor på egenhånd..?

Forøvrig så er det stor forskjell på å ha hovedomsorgen og å kun ha helgesamvær.. Kan jo hende barnet syns det er hyggeligere at det blir byttet helg dersom far er syk..? Det er jo far hun i utgangspunktet skal ha samvær med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at jeg ga deg litt humor på en fredagskveld. Jeg er ikke skikket til å være stemor, stemmer det. Jeg kommer ikke til å stå på pinne for andre kvinner for at de skal ha fri, for det er dette det handler om. For om far ikke orker å ha samvær, er poenget borte med samværet. Det er far barnet er på besøk hos og trenger samvær med. Stemoren til barnet ditt har heller ingen å sende bort barnet sitt til når far er syk. Men man kan finne nok av ting å irritere seg på, men jeg får inntrykk av at din frihelg er viktigere enn problemet at barnet ikke ser sin far. Hadde du vært alenemor hadde jeg forstått frustrasjonen din, men ikke nå som du faktisk er gift/samboer.

Skrevet

Forundrer meg over at i de tre siste inleggene, så er det ingen av dere som svarer på det jeg spør om.

Hvis jeg er syk, og ikke kan ta meg av mitt barn. Mener dere da at stefar skal ta seg av barnet mitt, at det er en selvfølge? For det er slik jeg opplever det i hverdagen.

Og jeg gjentar meg selv.. han stiller opp han, for han er en god og omsorgsfull mann. Men han med meg synes det er merkelig at han skal stille opp som en selvfølge, men at stemor ikke skal det, når de skull ehatt omsorg for barnet og barnets far er syk.

Kan dere svare meg på det?? Ingen av dere svarer på det?

Ut fra det dere sier, så skal mor til ett barn og eventuelle samboere/menn ta ansvar.. også har ikke far og stemødre de samme forpliktelser? Merkelig.

Skrevet

Forresten, hva men å lære barnet ditt å bli litt mindre hjelpesløs siden du gir inntrykk av at du har en serviceunge (få alt levert i hendene som en prinsesse). Det er ikke mye praktisk en ung dame trenger hjelp til om du har gitt henne den balasten hun trenger på veien. Jeg var en som hjalp til hjemme med pass av småsøsken, oppvask og gulvvask da jeg var på den alderen.

Skrevet

Barnet synes stadig oftere at det er fint å "slippe " å være hos far. Og det kan jo godt forstå, ut fra hvilken omsogd de viser il barnet. MEN, jeg sier ikke dette til barnet. Oppfordrer barnet til å være der, sier at de er glade i han.. osv osv(ikke begynn å inbille dere at jeg fortelle rmasse rare historier til barnet mitt en gang,.. for det kommer aldri til å skje). JEG vil mitt allerbeste for mitt barn. Men ut fra det jeg leser hos enkelte av dere , er det jammen bedre å holde seg hjemme hos min mann og meg :). Stemødre.. skal stille opp om og når de føler for det. Men stefar, han skal stille opp hele tiden?!?

Moro er det å se at dere sikter til alder. Det er ofte det første angrep på folk om en ikke har noe annet å komme med. Min alder er ikke av betydning, jeg tar ansvar og har gjort det i alle de årene en viss annen , med samboer ikke har gjort det. Gjør alt for barnet mitt.

Men, ser ut til at det ikke nytter å si så mye mer he rinne om den saken.. flere her er låst i sin egen situasjon og ser ikke lenger en sin egen nese. Og det er synd, men ikke stort å gjøre med :)

Og Laila: jeg vet det er forskjell på helgesamvær og hovedomsorg, men mener at det ikk ebetyr at far og stemor kan fraskrive seg ansvar slik som det virker som du og andre gjør her inne. Klart jeg kan bytte helg. Men, det spørs jo litt om hvor ofte og hvilke grunner som ligger til for det da. OG ikke minst, at om jeg trenger hjelp , at de og stiller opp.

Men, slik jeg forstår det på dere, skla mor alltid stille opp. og far.. når dte passer stemor.

Gud hjelpe meg. Er det slik det er? Håper ikke det. Håper at jeg missforstår det hele, for det er jo helt sprøtt.

Skrevet

Tårer og fortvilelse ha rjeg hatt nok av! Så ja.. jeg forsøke rå holde humøret oppe ja :)

Skrevet

Om det er så ille det jeg skriver, og om du forakter det i så stor grad, så forsøk å sette litt mer pris på den damen som er mor til din manns barn da kanskje? Ikke bare si det her, men sett pris på at hun er oppegående, og ikke skape masse konflikter av unødige ting.

Skrevet

Men kjære deg Läkerol..HVOR har jeg skrevet at jeg skal ha fri?

Og om jeg er syk.. så har ikke barnet mitt noe hjemme hos oss å gjøre for det er jo ikke stefar han skla være med.. men sine foreldre. Og om jeg da er syk, så skal vel barnet være hos sin far?

Herregud. Får bare flere og flere bekreftelser her på at det er en del (ikke alle, men en del) stemødre som ikke tar ansvar.. fordi de vist nok ikke skal ha det.. for det handler bar eom mor og far. Jeg er vist så naiv at når en deler livet med en menn/kvinne.. så deler en liv med de barna denne mannen/kvinnen evt har.

*rister på hodet*

Skrevet

Min datter sitter i rullestol Läkerol.. ikke det at det egentlig er av betydning i saken!

*rister nok en gang på hodet*

Hennes handikapp er ikke av betydning for situasjonen. Men av slike latterlige kommentarer som Läkerol kommer med, va rjeg bare nødt til å nevne det.

Skrevet

Ser ut til at vi andre her faktisk (til tross for andre uoverenstemmelser) faktisk er enige naar det gjelder dette her oktober mirakel... Gidder faktisk ikke aa skrive mer angaaende dette her... saa utrolig svada og lite smarte utsagn skal man lete lenge etter.

Tror faktisk mer og mer at dette er et tulle-innlegg fra HI. Ingen oppegaaende mennesker kan skrive noe saa dumt.

Skrevet

Jaja.. hva skla jeg si til det?

I slike situasjoner skulle jeg jammen ønske å treffe folk ansikt til ansikt.. for det er alt for mange folk som er tøffe i trynet her inne, men ikke ellers.

Det jeg har skrevet er sant. Og jeg står for dette. Jeg er kanskje ikke så lur jeg da.. fo rjeg fatter og begriper ikke at jeg har skrevet så mye svada. Jaja.. tror jeg må få noen venner til å lese dette jeg.. for å se om jeg er heeelt på tur. Men.. jeg tviler. Men, jeg er ikke feilfri jeg :) Så, skal få andre synspunkte rpå det hele. Føler kanskje at dere andre her inne ikke er de rette til å dømme det helt. Men.. dere vil nok si det dere ønsle ruansett. Og det er jo det dette forumet her er for :)

Men ja.. ksnakj på tide å legge denne ballen død.. eller ikke.. alt etter som hva dere ønsker det.

Jeg er ikke lei meg elle rsint.. forundret er jeg ja, over at jeg kan bli oppfattet på den måten dere siste her beskriver. Men, ikke stort å gjøre med det.

Skrevet

Du skriver: "Og om jeg er syk.. så har ikke barnet mitt noe hjemme hos oss å gjøre for det er jo ikke stefar han skla være med.. men sine foreldre. Og om jeg da er syk, så skal vel barnet være hos sin far?"

JAAAAA!!! Her sier du det selv! Barnet skal väre hos FAR. Ikke stemor. Det er ikke stemors feil om ikke du kan sende barnet ditt til far fordi han er syk.

Skrevet

Det har alt å si kjære deg. En jente på 10 år er normalt selvsendig, og det har alt å si for situasjonen at hun er rullestolbruker. Da forstår jeg mer av hva du mener med at stemor ikke vil hjelpe henne, for en 10 åring pleier ikke å trenge noe spesielt hjelp. Nok om det.

Skrevet

*ler*

Herregud!

Noen har vanskelig for det!

Til daglig bor barnet hos min mann og meg. Han er ikke barnets biologiske far.

Vi opplever at om far er syk.. nei da kan ikke barnet være hos dem.

Når/om jeg er syk.. så er det en selvfølge at barnet er hos oss.. og ikke sendes ekstra til sin far.. fordi da kan jo bare stefar ta seg av barnet.

Hvor vanskelig har du egentlig for å lese og forstå abcdefghijklmnop?

Det overvar ment som EKSEMPEL på det en del stemødre sikter til.. i forhold til ansvar.. les at STEFAR her i huset faktisk stille ropp 100 % ogtar ansvar.. i motsetning til .. beklager ennå flere fjollete og umodne stemødre... her inne :)

Ikke enkelt å nå igjennom til enkelte her..

Skrevet

Det er ikke saa greit aa lese med alle skrivefeilene dine maa du skjönne...

Jeg har lest og forstaatt det du skriver, ingen fare!

Har kommet fram til en konklusjon: Det er ikke rart stemor ikke gidder aa ta seg av datteren din naar du er syk, med den holdningen din. Uspiselig, nedlatende og särdeles frekk. Jeg hadde ikke giddet aa löfte EN finger for deg. Du tar kaka for alle aandssvake innlegg igjennom tidene. GRATULERER!!!!!!

Skrevet

ha, ha, ha...ler saa jeg detter av stolen...hi,hi...

Skrevet

*rister oppgitt på hodet*

Hva skal en si til dette da. Beklager skrivefeil, går fort i svingene når jeg er ivrig. (men igjen har skrivefeil noe med saken å gjøre??? :) )

MIN holdning?

Hva med den holdningen du gir abcdefghijklmnop? Er helt sjokkert her jeg.

Må jo si at det er got jeg ikke møter mange av ditt slag på min vei :)

Men, du og flere her har jo i hvert fal gitt meg noen svar på inlegget da :) Kanskje ikke slik jeg håpet på... (hadde kanskje ønsket svar fra flere som hadde bena litt mer plantet på jorden, men kan jo hende de kommer... ?)

Nå er det på tide at jeg kryper til køys i hvert fall :)

Sove godt da... :)

Skrevet

Nja, holdningen min er at du ikke kan kreve noe fra stemor i den situasjonen du beskriver. Dette har jeg forklart deg tidligere.

Jeg er superglad for at jeg ikke har deg som mor til mine stebarn ihvertfall. Det skal mye til for aa si det...

Innleggene du venter paa ("fra de som har bena litt mer plantet paa jorden" ehhhh.... ) maa du nok bare vente paa. Ikke mye stötte du har faatt i denne saken nei.... Lurer virkelig paa hvorfor...???? Sarkastisk saa det holder her, jeg ja...

Ha, ha, he, he.... *Ler meg grönn* Og bruker de samme latterlige greiene som deg, men jeg er ihvertfall klar over det og bruker det KUN for aa forsöke aa vise deg hvor sinnsyk dum du virker...

Ha en fin dag!! :-)

Skrevet

tja, etter å ha lest hele greia.. hmm.. hvorfor er vi kvinner så raske med å være nedlatende mot hverandre? hvor blir det av : vi kvinner må stå sammen.. ler av hverandres vekt,sjalusi, og andre problemer.. mange kvinner har det vanskelig å avslutte forholdet til sin x mann.. selv den dag dag, 10 år etter det ble slutt med min mann, og hannes x, ville jeg ikke stolt på henne, sammen med han.. men, det er fordi jeg kjenner henne.. jeg tror ikke at mannen min ville gjort noe med henne, men jeg vil ikke at det skal være en nano sjangse for at hun skal gjøre noe..

et sted lengere opp, står det om at stefedre er så flotte.. vell.. de er som alle andre mennesker.. veeeldig forskjellige.. stefaren til mitt bonusbarn, vil ikke ha noe med han å gjøre, de snakker ikke sammen engang...

så. kvinner der ute, legg hormoner, og sjalusi bort, vær heller dær for hverandre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...