Gå til innhold

Har dere kjøpt vogn nå?


gullis og snuppis

Anbefalte innlegg

Vi har fortsatt ikke klart å bestemme oss.. Men bør vel gjøre det snart med tanke på bestillingstid osv. Vil ha vogna klar til den lille kommer. Synes det er såå vanskelig.. Lurer på hva slags vogner dere andre augustforeldrene skal ha, og hvorfor dere har valgt den dere har gjort? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk vognene i forrige uke av mamman min=) En Brio Happy 07 modell, kjempefin! Blir nok veldig fornøjd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer Emmaljunga Duo Kombi Edge. Dette fordi jeg liker utseende av vogna, den har fått god omtale, og håndtaket har teleskoprør, slik at vi begge kan regulere og få en vogn som passer å trille...

 

Hvor lang leveringstid er det på vogner for tiden? Har hørt alt fra 4-12 uker...

 

Så vi må nok ut å bestille vogn snart vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi dro til sverige og kjøpte en brio kombi til 3400 kr, på den lille baby butikken ved svinesund, fikk den med hjem samme dag å. vært mange turer ute å prøvekjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lang bestillingstid på vogner, spess nå om sommeren. Måtte regne med 8 uker, med mindre det gikk tomt på lager. Mange produsenter har stengt i juli! Så pass på:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Vi kjøpte Simo duo for en tid tilbake da den var på salg.

Kjøpte den fordi vi ville ha en vogn som kan trilles også på grusveier osv. Den skulle ha plass til ungen og voksi posen og hva nå som skal ned i en vogn om vinteren når ungen er halvstor (regner med å få et stort barn)

Har ikke snakket med noen som har vært skikkelig missfornøyd med en simo. Og så er Simo norsk og det er kjekt å støtte norsk industri (selv om de sikkert ikke produserer alt i Norge mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp, me har kjøpt Emmaljunga duo edge i farge rød!:) kjempefin og bra, glede meg te å ta den i bruk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte Emmaljunga duo edge black nå i helgen. Levering midten av juli på Kathys baybshop i Sverige. De har et tilbud nå der stellebag inngår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en Brio Kombi-06 modell på Happyland i Svinesund. Vi fikk den med oss med en gang og var meget fornøyd med den gode servicen. Kan anbefales:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kaja. Har samme problem som deg! Får ikke bestemt meg og tiden renner ut for bestilling.

 

Har tenkt litt på:

Bugaboo Cameleon (vendbare 4-hjul)

Teutonia S3 (vendbar 3-hjul)

Emmaljunga city cerox 360n (vendbare 4-hjul)

 

Mine kriterier: lett å trille, ikke av de tyngste (ettersom jeg bor i 4 etg. uten heis), grei på vinterføre. Har mulighet til å bruke softbag istedet for utskiftbar bag...men som har mulighet til det også. Blit lettere med softbag (ikke på Bugaboo). Små når man legger de sammen, fine på offentlig kommunikasjonsmidler. Lurer på om jeg synes Emmaljunga er den mest solide og som har størst sitteplass for ungen... Vendbar kjøreretning eller mulighet for å snu sitte/bag delen.

 

Tenkte litt på Easy walker som har fått bra skår, men her kan du ikke vende sittedelen...og det er upraktisk hvis du ønsker å se ungen eller det er mye vind f.eks.

 

Bugaboo kan du få billigere ved å bestille direkte fra Nederland.

Tetonia er billigere på lilleprinsen.no

Ellers Emmaljunga pakke billliger i Sverie f.eks kattis babyshop Strømstad eller babybutikk i Svinesund.

 

Håper det gjør valget litt enklere og ikke gjør forvirringen enda mer. Ellers må jeg si at hvis vekt og størrelse på vogna ikke er noe problem, så gå for en stor vogn som babyen kan ligge lenge i (sove i barenhage), store hjul for vinterføret....muligheten til å polstre godt hvis det blir en hard vinter.

 

Jeg har ikke klart å bestemme meg ennå :0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Nå har jeg kjøpt meg vogn. Det ble etter mye frem og tilbake bugaboo cameleon. Jeg har snakket med mange som har 2-3 barn, og alle sier det samme,- nemlig at det er sportsvognen som er det viktigste, fordi det er den som brukes lengst. Bugaboo veier bare 8 kg til sammen, og bagen er maks 2 kg. I tillegg har den vendbart håndtak, hjul som kan justeres etter terreng og vekt på baby. Sportsdelen kan reguleres i 3 nivåer og har store muligheter for barnet når det gjelder liggestilling.

Den ser unektelig litt fancy ut, men jeg tror jeg kommer til å bli super fornøyd! Lykke til med vognkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vogn for 2uker siden. En svart simo kombi 06-modell med litt lysegrått og burgunderrødt på:) Kjempe fin:) Gleder meg til å ut å trille med den.. Er rett før jeg går en tur med tom vogn;) hehe.. 11uker og 5dager igjen til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill!

Huff, føler at det begynner å haste, men er så vanskelig å bestemme seg! Har tenkt litt i de baner som du, Ebarazada. Dvs tittet på lette vogner med vendbare forhjul som er lette å manøvrere i byen (men usikker på om vi skal ha ett el to hjul foran, da..) Men samtidig ser jeg fordelen med de litt større og mer tradisjonelle firhjulingene som er stødige, romslige og solide, og sikkert best på vinteren og til lange turer på grusvei...

 

Har virkelig beslutningsvegring her...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært så mye frem og tilbake her...:)

 

Trodde jeg hadde bestemt meg for OTH Urban Jungle, men neida.Ble ikke den likevel.

 

Hadde egentlig mest lyst på Bugaboo, men synes den var aaaalt for dyr. 8500 for en vogn gjør litt vondt. ;)

 

Men vi bestiller den fra babytrader i Nederland, i tillegg til at bestemor bestemte seg for å sponse litt.

 

Vi trenger en lett vogn, vi bor i 4.etasje uten heis. I tillegg må den ta liten plass i bilen, og bagen må være stor nok til vinteren.

 

Nå gjenstår det bare å bestille og venne meg til utseendet på vogna. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du Augustibarn...

 

Bestilt Emmaljunga på Kattis skjønner jeg..

 

Hvilken pris er det på den vogna. Er det samme som Duo Edge Kombi?

 

Har lyst på den modellen som har teleskophåndtak, ikke det som kan vippes opp og ned om du skjønner hvilken jeg mener.

 

Vi tenkte oss en tur til Svinesund 2. pinsedag... Noen som vet om det er åpent på Kattis denne dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt den nye simo duo vogna 2007. liker den kjempe godt og den er romslig, du kan også velge trek på vogna selv slik at den blir mer personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk www.finn.no Har kjøpt rålekker 06 emmaljunga barnevogn til halv pris der...like fin som ny!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt en Emmaljunga sport combi i marineblå.. vi kjøpte den ny.. eller vi fikk den da :) men vi kjøpte den fordi den var fin i fasongen og man kan endre på håndtaket og den er lett å pakke sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også kjøpt en Emmaljunga sport combi bare i svart og sølv :) er kjempefornøyd. Spesielt med at den har lavt tyngdepunkt slik at den er mye mer stabil og ikke "tipper" så fort som mange andre vogner. Den er også lett å kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til Kattis Babyshop igår. Fikk koselig svar tilbake om at de også har noen vogner på lager av Emmaljunga Edge Duo Kombi..

 

Så det blir en "harrytur" på oss til Svinesund til mandag. Ja, de har åpent på 2.pinsedag i Sverige..

 

Ved å bruke valutakalkulatoren jeg fant på nett vil vi spare kr. 1200,- på å handle i Sverige kontra en forhandler i Norge. Selvfølgelig vet jeg at det kan være tilbud rundt omkring i Norge også, men jeg har tatt utangspunkt i de butikkene i nærheten av der vi bor.

 

Så kommer det utgifter på Sverige-tur etc, men til gjengjeld får vi også med oss massevis av billig mat fra Sverige.. Både kjøtt og tørrvarer, så jeg regner med at vi går i "pluss" uansett på denne turen..

 

Kan jo begynne å fylle opp barskapet også... Må ihvertfall få kjøpt en champagne som kan sprettes når babyen er født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Emmaljunga City Cross 07 model.. i farge cerise... noen som har kjøpt denne type vogna i Norge? hva fikk dere med? Stellevenske bare? skal hente den om 2 uker:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi kjøpte Stokke Xplory for noen uker siden, fikk den i går! Veldig spennede. Er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scubagirl med scubababy!!! :)

 

Jeg kjøpte min vogn på Kattis babyshop.

En Emmaljunga Edge Duo, i fargen Copper, samt stelleveske, parasoll til vogna og gravidbelte.

 

Tilsammen sparte vi kr 1900,-kontra Barnevognhuset Rudo sine priser på Strømmen.

 

Itillegg til at vi handla masse billig kjøttdeig etc.

Så jeg anbefaler deg å ta deg en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Goldenticket..

 

Billett til Strømstad er bestilt.. Så imorgen blir det "harrytur" på oss..

 

Kanskje vi kjøper litt babyutstyr som klær etc. også. Vet ikke kjønnet, men masse kan jo kjøpes i nøytrale farger også da..

 

Noen som forresten ikke har tenkt å ha bilsete? Vi lurer litt på å kjøpe sikkerhetsnett til baggen istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...