Gå til innhold

Er barna mine altfor lenge i barnehagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det jeg blir mest forbauset over, er å se hvor mange foreldre som syntes det er et styr/ slitsomt og ha barna sine hjemme eller hente dem tidligere.

Nei for de fleste er det best og hente dem så sent som mulig.. så er det bare å spise middag, se barnetv og rett i seng!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg anonym over meg. Det er å rense dårlig samvitighet med å si at det er det som barna trenger. Barna liker lange dager, barna liker å være i barnehage lenge, osv. Og vi, foreldre, gjør alt det pga. barna, ikke sant.

 

Fatter ikke det. Jeg elsker å ha mitt barn hjemme, det er forresten 19 mnd gammelt. Vi finner på masse gøy sammen. Men, men... vi er alle forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i bhg, og merker enkelte er livredde for å ha barna hjemme, syke eller ei, og selv de som er hjemmeværende. far leverer og henter, barna er i barnehagen 9 timer, som er maks hos oss.

hvorfor får man barn?

jeg kan love deg barna er sutrete å lei å ettermiddagen! spesiellt når de ser de fleste andre blir hentet, og de selv er alltid sistemann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. De har det helt sikkert kjempefint i barnehagen og de trenger det garantert. Du betaler da for plassen. Nei, legg vekk den dårlige samvittigheten du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har barna full plass i barnehagen, og de er 4 år. De har det kjempe flott ibarnehagen og gleder seg hver dag,men de er alltid kjempe glade når jeg kommer å henter de også. Det hender en gang i mellom at de ikke vil hjem, men det har aldri vært noe problem. Vi er begge i full jobb,men jeg jobber skift så jeg er litt mer fleksibel enkelte dager.

En vanlig hverdag tilbringer de ca 7 timer i barnehagen, da er det mannen min som leverer og jeg som henter. Jeg begynner før barnehagen åpner så sånn må det bare være. De dagene jeg har fri eller begynner sent leverer jeg de aldri før 10, og når jeg har fri henter jeg de igjen halv tre, mens de dagene jeg jobber sent blir de aldri hentet senere enn 4. Er det en dag de har lyst til å være hjemme når jeg har fri får de selvsagt lov til det.

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å levere barna i barnehage 3 dager i uken, tror kanskje jeg hadde valgt det selv også selvom jeg hadde vært hjemme. Det betyr ikke at man ikke er glad i, eller trives sammen med barna sine. Og jeg mener ikke at barn nødvendigvis er nødt til å gå i barnehage, eller at de på noen måte trenger det. Men jeg ser hvor utrolig mye de lærer av å gå der, og hvor stort utbyttet de har av det. Mine to har blitt mye mer sosiale og utadvendte på det året de har gått i barnehagen, og de har lært masse. De har fått mange venner, og de lærer seg å forholde seg til andre voksne enn bare mammaer, pappaer og besteforeldre. Lever barna dine i barnehagen du med god samvittighet, det gjør ihvertfall jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dagmamma og jobber fra 7:30-16:00. Barnet blir levert og hentet ca samme tid hver dag, selv om en mor kanskje har fri fra jobb en dag. Gjør meg ingenting, det er hennes valg om hun vil ha han her eller ikke, hun betaler jo tross alt for at jeg skal ta vare på han, og kan selv velge hva hun vil gjøre med sin fritid.

 

Faktisk er jeg litt misunnelig også, siden hun kan gjøre husarbeid uten å ha en unge krypende rundt føttene hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også dette høres helt greit ut jeg. Det er jo tross alt bare 3 dager i uka! Hadde vært litt annerledes om det var hver dag.

 

Ikke ha dårlig samvittighet du - det er du som bestemmer hva som passer best i deres familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...