Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #26 Skrevet 22. mai 2007 st.sunniva... Jo det ville jeg. Uten tvil... Jeg klandrer ingen alenemødre (med barn under 3 år), som benytter seg av muligheten. Hadde jeg også vært alenemor, så ville jeg også gjort det. Men skulle ønske vi andre fikk samme muligheten, uten å måtte gå fra barnefaren. Klandrer dere ikke, men jeg synes staten er urettferdig mot barna...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #27 Skrevet 22. mai 2007 Alle har mulihet til å være hjemme til barnet er 3 år, enten om mn er samboer eller alene. Jeg gikk hjemme til barnet var 3, den gangen var jeg samboer. Nå er jeg ble alenemor. Vi hadde det helt fint, men skal man gå hjemme må man sette ned krava. Kansje ikke ha råflott bil og stort hus. Handler om prioriteringer, ikke muligheter. Jeg ser ikke at noen kan være sjalu på noe som helst, få mennesker som får i pose og sekk!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #28 Skrevet 22. mai 2007 ... svar til deg over her : Jeg kjenner ingen mødre som bare går hjemme og daffer.... verken "vanlige" eller alenemødre... ( vel forresten ei da.. som har barnet i barnehagen noen dager i uka fordi barnet trenger lekekamerater... og hun får os,bostøtte,delvis kontantstøtte, og jammen får hun vel ikke i tillegg tilskudd til barnepass også ). Men jeg kjenner to, og vet om flere som er hjemme frem til barnet er 3 år, pga de mottar os, kontantstøtte, bidrag, og bostøtte. ( de har utdannelse... ikke høy, men de har utdannelse og en ok jobb som venter på de)...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #29 Skrevet 22. mai 2007 ... så det du sier er at 9000 er alt du har pr måned? Hvorfor har du så lite? Og i tillegg har du ansvar for barn. Hvordan bor dere, hva spiser dere, og hvordan går dere kledd osv. Hvis det er seriøst ment, så må jeg bare spørre om en ting : Hvorfor er det så vanvittig stor forskjell på hva dere får i støtte? Noen sier at de får omtrent ingenting, og andre sier at de får så de klarer seg. Det heter seg jo at disse ordningene er til for at ikke skilsmissebarn skal være taperne i samfunnet som barn, og at eneforsørgerne skal kunne klare seg fint i en overgang som dere sier... Men her blir det jo klart gitt uttrykk for at dere lever under fattiggrensen... Blir mer og mer forvirret jeg... nå gidder jeg ikke diskutere dette mer... for her er det helt klart mye løgn ute og går... noen påstår at de lever for kun 2500 kr pr mnd etter at faste utgifter er betalt( det skal dekke mat, kosmetikk etc.. og at de ikke klager, og klarer seg bra...) Mange av dere alenemødre påstår at jeg ikke er opplyst om dette... vel jeg har prøvd å bli klokere av å lese det dere skriver, men jeg må bare si det er helt umulig. Gir herved opp ! ! ! Jeg er blitt helt forvirra... for dere skriver at det er helt forferdelig å være alenemor, og at det dere mottar av støtte fra staten og i bidrag er så lite at det er helt utrolig. Hvorfor jobber dere ikke alle heller da? Da får dere jo mye, mye mer sier dere ( lønn + bidrag, evt kontantstøtte, barnetrygd og ekstra barnetrygd...)
Gjest Skrevet 22. mai 2007 #30 Skrevet 22. mai 2007 du anonym over her..... ja jeg klarer meg faktisk bra..for det er ikke snakk om så mange mnd det blir slik..er ikke lenge siden jeg var ferdig med permisjonen min og søker jobber for tiden.håper fortsatt på bhg plass men får kjeg ikke det regner jeg med å få en dagmamma. og jeg klarer faktisk å gi ungen min det han trenger ! er bare ikke så kravstor selv..og når det er snakk om noen mnd så går det faktisk fint det !
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #31 Skrevet 22. mai 2007 tviler på at hun får stønad til barnepass...det får man nemlig barenår man jobber eller studerer....
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2007 #32 Skrevet 22. mai 2007 Du som startet tråden... Jeg lurer på en ting siden du mener vi "lever på staten".... Hvis det er så surt at skattepengene dine år til mine barn... Hvorfor er det da greit at det av MINE skattepenger blir utbetalt 900 kr til hvert av DINE barn hver måned? Når dere faktisk er to om å forsørge de?? DET vil jeg kalle og "snylte på staten" det....!! Ser du hvor høl i huet det blir og klage over at vi mottar penger??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå