Nattegutt og Mamman Skrevet 21. mai 2007 #1 Skrevet 21. mai 2007 Først og fremst så lurer jeg på HVORFOR dere vil være med i denne serien? Vil tro at de fleste svarer: at dere vil vise at unge mødre klarer seg veldig bra og at det ikke er noe problem osv.. MEN tenkt på at: TV Norge lager ikke serien av samme grunner, de lager denne serien for å tjene penger.. Jeg er ganske sikker på at TV-Norge ikke vil få frem bildet av at unge mødre klarer seg veldig bra men heller det omvendte. SELVOM de sier noe annet. Det er sånn det alltid er, de filmer en hel del men viser alltid det som er mest intressant og det som vil vekke publikums interesse. Det er stor sjanse for at det som blir vist er når dere sliter mest, ungen gråter, dere virker vimsete/ stressa osv. Du vet jo aldri hva som pluselig skjer forran kamera. Dere burde tenke på at hele Norge har muligheten til å se dette. Kanskje ikke så gøy alikevell?
Verbena Skrevet 21. mai 2007 #2 Skrevet 21. mai 2007 Hvorfor vil du IKKE være med? For min egen del så har jeg litt lyst til å være med ganske enkelt fordi at jeg vil bidra til å vise at det er tøft å være mor uansett alder. Om de viser meg på tv som stressa med en hylende unge på armen så er vel ikke det noen krise... Er jo sånn det er.Gjort værre ting som mange vet om, så det tar jeg ikke så tungt. Har gått media å vet derfor hva de har lov til og hva vi kan kreve at ikke skal vises osv. Det er vel allerede et par stykker som har trukket seg pga at det skjedde ting under og rundt filmingen som de ikke vil ha på tv?! Er vel unasett ikke tv-norge som produserer, men uavhenigige. Tv-norge likte piloten og derfor har de kjøpt konseptet (eller noe i den duren) slik at de som lager den nå kan finne flere som vil være med å lage en hel serie.
Verbena Skrevet 21. mai 2007 #3 Skrevet 21. mai 2007 Tv-norge er ikke i lage tv-program bransjen, men i selge reklameplass bransjen. Det er det de tjener penger på. Eneste norske tv-kanalen som faktisk er i "lage program bransjen" er nrk. Alle de andre kanalene selger reklameplass og kjøper inn serier osv for å ha noe å vise reklamen mellom. De betaler mye for serier folk vil se, for å tjene mere penger på reklamene i pausene til disse seriene. F.eks så sendes reklamene for de produktene/firmaene med mye penger i tv-kjernetiden (mellom 20-22.30) fordi at disse har penger til å kjøpe den dyre reklameplassen. Mens mindre firmaer og produkter kjøper seg reklameplass på formiddagen når ikke så mange ser på tv. Den kjempe lange x-box reklamen som gikk i høst gikk hele døgnet, men oftere i kjernetiden. Når du betaler pr.sekund visning så må det endel penger til for å kunne vise en reklame på nesten 2minutter opptil flere ganger pr.reklamepause på alle kanaler. Dette tjene tv-kanalene grovt på siden de da i tillegg til de normale skyhøye prisene i tillegg kunne skru de ytterligere opp for å ikke ta inn reklame fra de værste konkurentene (f.eks nintendo wii) i kjernetiden.
Gjest Skrevet 21. mai 2007 #4 Skrevet 21. mai 2007 Jeg vil bare si: sørg for å ha en skikkelig kontrakt!! da er mye i boks! Vi er med på et stort prosjekt om mødre i forskjellige aldre/situasjoner, og vi har retten til å kunne godkjenne ALT som skal vises på skjermen. Er det noe vi ikke vil ha med så blir det ikke med for å si det sånn... Jeg synes "Unge Mødre" høres ut som et supert prosjekt, kunne dessverre ikke delta selv, da kontrakten vår ikke tillater det :-P
SuperJessie <3 Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Må bare si at det er godt det er noen som tenker som meg.. Tenk om babyen får et skrikeanfall.. Min blir veldig sint om hun ikke får det som hun vil, men hun å jo bare lære at det ikke alltid går og at det til syvende og sist er mamma som bestemmer.. Ikke at jeg bare lar henne ligge når hun hyler som verst, men det er ikke kult at hele Norge skal ha muligheten til å se det..
Nattegutt og Mamman Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2007 Ja, og det er så irriterende at disse mødrene ikke skjønner det. Har de ikke sett den Engelske utgaven av denne serien? Du fikk nesten bare sett de negative sidene.. Dessuten så sitter folk kun igjen med førsteinntrykket av de har sett på TV og dømmer utifra det. Altså hvis de ser deg med en skrikende unge på armen som du ikke får roet ned så sitter de garantert igjen med inntrykket av at du ikke har kontroll og at du ikke klarer å roe ned ungen din. Selvom du gjør det etter at kameraene er skrudd av. Folk er veldig dømmende. Men hvis de har så utrolig lyst så må de jo få lov.. De lærer vel ettervært.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 28. mai 2007 #7 Skrevet 28. mai 2007 Det er sikkert et spennende prosjekt. Men jeg ville ikke vært me der. F.eks når jeg var på legekontoret her en dag. Daniel var trøtt, men jeg måtte jo bare vente til legen ropte oss inn.. Han ville ikke sitte på fanget - greit nok - da kan få lov til å leke. Men så begynte han å kaste ting rundt seg, bråke og lage leven uten like. Så begynte han å prøve å stikke av. Det var en dør han veldig gjerne ville gå ut, men han fikk ikke lov. Da ble han såååå sint. Jeg hadde jo ikke annen mulighet enn å ta han for å få prøve å stoppe han. Han kan jo ikke bråke slikt på et legekontor, og han kan jo ikke få lov til å stikke av. han begynte å rive meg i håret, og ble helt stiv av sinne. Dette hadde den forklaringen av at han skulle sovet en time allerede før han kom inn til legen. Og han skulle hatt mat. Men jeg dro opp på legekontoret og fikk en "akutt"-time, men måtte vente til legen kunne ta oss inn. (her er det slik at alle barn kommer inn me engang legen har tid, hvis det er slik at det er noe som helsesøstrene ser på som akutt) Hadde dette vært et tv-opptak kunne de sikkert ha klippet slik at de bare hadde sett hva han gjorde og at jeg ikke fikk stoppa han. Uten at folk fikk vite grunnen. Til vanlig er han en supersøt gutt som hører på mamman sin. Men, er de trøtte - er de trøtte.. Jeg tror nok ikke jeg ville vært me på et slikt program...
Nattegutt og Mamman Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2007 Et perfekt eksempel fra en oppegående dame;)
SuperJessie <3 Skrevet 28. mai 2007 #9 Skrevet 28. mai 2007 Ja, det er like flaut hver gang Johanna er trøtt.. Hun får nærmest panikk, for hun er nysgjerrig og kjemperedd for å gå glipp av noe. Skriker av full hals (det høres ut som jeg driver barnemishandling når jeg legger henne i vogna/senga), men hun sovner jo etterhvert.. Tenk hva folk tror..når en 17 år gammel alenemor ikke får ungen sin til å slutte å skrike..
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #10 Skrevet 28. mai 2007 Eeh.. HVA SÅ om folk tror?!? De fleste vet jo hvordan babyer/barn er... Er det så nøye om hva folk tror og skal mene da? Bryr meg langt oppi der sola aldri skinner om hva folk mener og tror om meg ja. De som kjenner meg vet jo hvordan jeg er, og hvordan jeg behandler ungen min. Ikke blir du framstilt som noen "barnemishandler" av tv-teamet som skal filme heller. Såpass vett har de i skallen sin de også. De skal filme hverdagen til unge mødre, ikke gråteanfall, raseriutbrudd m.m!
Mamsen86 Skrevet 28. mai 2007 #11 Skrevet 28. mai 2007 Er så enig, så enig! "De fleste vet jo hvordan barn er" - ja, men vi lever i jantenorge. Når jeg ble spurt, som da er alenemor, ville de filme meg alene sammen med venninnene på byen - Gud vet hvordan lille Norge ville ha tolket det. Oj da, en tjue år gammel alenemor på byen mens den stakkars lille babyen på bare noen mnd er hos noen andre.. Jeg selv vet hvor lite galt det er av meg å ha alene-tid med venninner, men folk er forskjellige og har forskjellig oppfatning av ting. Og er ikke gråt, hyl og skrik en del av en småbarnsmor sin hverdan?
Gjest Skrevet 28. mai 2007 #12 Skrevet 28. mai 2007 Jo, selfølgelig er det en del av hverdagen.. Men de kommer ikke til å fokusere på det!! Kommer jo til å ha med masse koselige ting også! Serien skal jo framstå som en koselig serie med hverdagen til unge mødre. Da er det jo latter, gråt, mating, soving, trilling, venner, festing osv..Tror nok tv-teamet kommer til kombinere alle de tingene på en kjempefin måte jeg.
Nattegutt og Mamman Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 28. mai 2007 Nå skjønte jeg egentlig ikke om du var for eller imot? Men uansett, det at de ville filme deg ute på byen med en venninne er HVERTFALL en grunn til å være skeptisk. Ingen tvil om hvordan de vil vinkle det da. Det er jo akkurat dette jeg visste, hahaha. De som ikke skjønner det enda må virkelig mangle noen hjerneceller.. Neida, hehe.
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #14 Skrevet 29. mai 2007 Sier meg meget enig... Jeg ville ikke for noe i verden vært med på en sånn serie. Først og fremst fordi jeg ikke kunne tenkt meg å brette ut privatlivet mitt på den måten, men også fordi jeg ikke er noen tv person... Mange gjør jo både det ene og det andre for å komme på TV - jeg gjør alt som står i min makt for IKKE å komme på TV;-D Hehe... Jeg går på skole og har gjort det siden datteren min var ca. 1,5 mnd.... Etter dette trener jeg og. Da hadde jeg sikkert blitt vinklet som en eller annen maniac som ikke en gang bryr meg om datteren min. Hun er vanskelig om nettene, hun vil ikke sove. Våkner, skriker og bråker... Ser for meg hvordan jeg hadde blitt satt i et lys som en uansvarlig mamma... I England spesielt er det masse fordommer mot unge mødre, og en sånn tv-serie gjør det hvert fall ikke bedre! Er mange fordommer her i Norge og... At noen har lyst til å filme Mami når hun er ute på byen viter til at de ønsker å sette henne i et lys som en mamma som ikke har gitt opp sitt tidligere liv for barnet... Hvert fall det jeg tenker! Klart jeg driver med ting som jeg gjorde før jeg ble mamma og, men det betyr jo ikke at jeg ikke bryr meg om barnet mitt! Men folk får gjøre som de vil... Noen melder seg på Big Brother, noen på dansefeber og andre på dokumentarserier om alenemødre... Man må bare stå for konsekvensene av det... Selv hadde jeg aldri gjort det!
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #15 Skrevet 29. mai 2007 det spiller da ingen rolle hva folk kommer til å tro..! vi lever tross alt i 2007 og ALLE vet at det folk kun bryr seg om seg selv og ting som skjer i nuet. dessuten er det faktisk ikke slik, (skjønner egentlig ikke hvorfor dere kommer med negative bemerkninger om dette), at det BARE er UNGE mødre som ikke får barna sine til å roe seg ned hvis barnet skulle være så uheldig å få et slikt "skrikeanfall", det er jo det barn gjør! .jeg for min del er ikke redd for å vise norge hvordan jeg er som mor og hvordan vi kombinerer familielivet med jobb, skole og fritid.. men selvsagt, man må jo få ha sine meninger men dere trenger virkelig ikke å "rakke" ned på oss bare fordi vi skal delta i programmet, vi er ikke teite vi vil bare vise hvordan det er irl.. det kommer til å bli morro og dessuten blir man mange, maaaaange erfaringer rikere enn det man er den dag i dag.. så smiiiiiiil til kamera dere
Gjest Skrevet 29. mai 2007 #16 Skrevet 29. mai 2007 og det var ikke ment som et fiendtlig angrep mot de som er i mot serien, var bare et lite utspill
Nattegutt og Mamman Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #17 Skrevet 29. mai 2007 Jeg tror ikke du helt skjønte poenget her..
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #19 Skrevet 30. mai 2007 jo jeg gjorde faktisk det, var ikke så vanskelig å skjønne, men jeg sa jo bare i fra hva jeg mente om saken.... det var kanskje ikke relativt ift poenget deres men men.. det var en mening
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #20 Skrevet 30. mai 2007 Nattegutt og mamman: Hvorfor er du så negativ?!? Du virker egentlig bare sjalu.. Ikke for å skape krangel, men det virker sånn
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #21 Skrevet 30. mai 2007 Hehe, hva skal jeg være sjalu for?
Gjest Skrevet 30. mai 2007 #22 Skrevet 30. mai 2007 Si det. Men det virker sånn pga holdningen din til det
LisaColli Skrevet 30. mai 2007 #23 Skrevet 30. mai 2007 haha dette blir for dumt! tror du ikke de som er med på serien får litt mer info enn det du får fra tanta di?? hvorfor henger du deg sånn opp i dette? folk må jo få gjøre som de vil. eller? synes det er flott at de stiller opp på dette jeg! gleder meg til å se serien! tror ikke de lager den for å framstille de som ungdommer som drar på byen og driter i ungen sin, de kommer faktisk til å få mange seere uten å gjøre det på den måten! hadde kanskje vurdert å melde meg frivillig jeg også, hadde det ikke vært for at jeg hater å se meg selv på film og en liten ting til, som ikke har noe med saken å gjøre.. HI; er du ute etter å lage krangel du eller? husker noen episoder på bim der du var spydig og usaklig, men plutselig glemte du anonymknappen gitt:P er det et mål for deg å framstå som så voksen som mulig? ser du er 18/19 år, virker som du tror du er 35, med rett til å se ned på andre på din alder..
Nattegutt og Mamman Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #24 Skrevet 30. mai 2007 Kjære deg, selvfølgelig skal de få gjøre som du vil.. Ville bare sjekke om folk hadde tenkt seg godt om før de ble med... Nei, prøver ikke fremstå som så voksen som mulig. Er bare meg selv. .. Ikke ute etter å lage krangel, bryr meg ikke noe spesielt om det her.. Vil bare høre folks tanker/meninger og nå har jeg fått høre det. Kjempe fint, ha en fin kveld. Ciao
LisaColli Skrevet 30. mai 2007 #25 Skrevet 30. mai 2007 ok greit nok. men hvorfor lager du innlegg på skravle og viser til dette da? for å henge ut de som har meldt seg på? for å få andre til å si hvor dumme de unge mødrene er som er med på dette? neeei, ha en fin kveld du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå