Gå til innhold

Er folk sjalue eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ro deg ned da lykketroll !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til deg lengere opp som var sjalu på alenemødre.....

Vet du hva? Jeg er misunlig på vennini mi som er gift jeg.

Som har en å dele gleder og sorger med. Har en å dele utgifter sammen med.

En som kan hjelpe seg de nettene ungene er urolige eller syke.

En som kan hjelpe til med husarbeid

En som kan ta med ungene ut, mens mor får noen timer for seg selv.

En som kan se etter ungene om hun vil handle i fred å ro.

Og får hun lyst til å dra på kino med noen vennier trenger hun ikke ringe hele familien og planlegge i flere uker.. For da blir mannen hjemme.

Jeg misuner henne det nye huset dem har råd til å bygge og jeg misunder henne at hun kan gå hjemme med den miste uten å løfte en finger fordi mannen forsørger familien

Jeg misunder henne at hun ikke er så avhengi av famile og venner om hun har en avtale.

Så går faktisk ann å snu dette bildet også ser du. Kjenner flere aleneforeldre og jeg tror ikke noen av dem ønsker å være alene om ansvaret for et barn. Tror de fleste ønsker å være to..

Dette ble langt, men håper jeg fikk frem poenget mitt.

Skrevet

Ja jeg har hørt om studielån! Jeg kommer faktisk til å måtte ta studielån selv vis jeg ender opp med å flytte sammen med kjæresten min en dag.

Jeg har faktisk ikke hatt råd til å kjøpe klær på 1,5 år, men det er fordi jeg sitter på et høyt boliglån som sluker en del tusen i mnd. Men jeg velger å prioritere å bo godt å heller leve litt smått.

Du snakker om at alle må jobbe, å at du er så stolt over at du tjener dine egne penger..jaja .. men syns du det er bedre at jeg setter meg i kassa på Rimi enn å skaffe meg en utdannelse? Jeg går ikke hjemme med jenta mi på 1,5 år vis det er det du tror.. jeg går på skole! Så akkurat nå så er det umulig for meg å gå på skole OG jobbe. Det nytter ikke fordi jeg har faktisk ingen til å passe vesla så mye.

Mammaen min er snill å passer henne når jeg er på skolen, fordi hun faktisk ikke fikk barnehageplass.

Så at alle alenemødre går hjemme med barna i 3 år er jo bare tull.. gikk hjemme i 14mnd, er det greit for deg eller?? eller det for lenge syns du?

Egentlig trenger du ikke å være stolt over at du jobber å tjener dine egne penger. Det er en selfølge at du gjør det. Har tjent min egne penger siden jeg var 15 å er ikke stolt av det da..hehe.. det er jo noe de fleste gjør. Men akkurat nå som jeg ikke har mulighet til å jobbe pga skole og et lite barn så velger jeg å ta imot hjelp.

Lurer fælt på hvolken utdannelse du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...