Gå til innhold

venninden min mistet babyen sin i 8 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke vent med å ring til føden jenter...

når dere ikke kjenner liv min venninde ventet ett døgn for lenge som endte tragisk.. ikke ment for å provisere...

maya..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har du jo allerede sagt i et annet innlegg...

ikke for å være slem, men det trenger ikke å hausses opp slik at folk blir mer urolig enn nødvendig heller.

Det holder med én gang.

Skrevet

D kan jo hende at d er noen andre som har sagt, d, eg har også ei venninne som mistet babyen sin 4dager før termin:(

Skrevet

er så mange innlegg her så jeg ville at de skulle se det UNNSKYLD da

Skrevet

Synes det er helt greit å bli minnet om at noe kan gå galt. Dermed er man bedre rustet om noe mot all formodning skulle skje.Jeg har ikke fått med meg at du har nevnt det før.Døden er en naturlig del av livssyklusen, selv om vi alle vil føde et fint og velskapt barn.. Og det var jo bare ment som en måminnelse om at vi skal følge godt med de deilige voksende magene våre.

Skrevet

Hva var det som skjedde med babyen, da?

Skrevet

hun har ikke fått svar ennå... babyen er på obduksjon det tar 3 mnd før hun får svar...

Skrevet

den var til tingeling_80, den eg skreiv overfor her.

Skrevet

D som skjedde me mi venninne var at hun hadde kjent lite liv hele dagen, også plutseli løsna morkaka, hvis hun hadde kommet inn før siden ho kjente lite liv, så hadde de kanskje sett at morkaka holdt på å løsne, eller at noe var galt..

Åg opp å d hele så ringte krybbedød froeninga dagen på begravelsen...

Skrevet

Jeg har heller ikke fått med at det står noen andre sted!

Er greit å se det så mann tenker over hva skjer med babyen..

var selv på SH i dag pga lite liv.... følte at jeg kastet bort tiden dems da alt var i orden med han lille, men fikk bekreftet mange ganger at jeg gjorde det rette.. det er bare ringe HVER gang for man vet aldri. Og første innlegget er et eksemple!

Skrevet

ja *better late, than sorry* sei eg bare

Skrevet

Hei. Hvis morkaken plutselig løsna så hadde ikke hjulpet om hun hadde kommet inn tidligere. Når den plutselig løsner, eller akutt morkakeløsning som legene sier så er det snakk om minutter, noen ganger sekunder, og det er svært vanskelig å få babyen ut i tide. Så visst det var det som skjedde med venninnen din mini-keiko så var det i hvertfall ingenting hun kunne gjort annerledes! hvis den løsner litt etter litt så hadde hun mest sannsynlig merket det på en annen måte enn at hun kjente lite liv. Håper det går bra med henne! Det er ingen forunt å miste barn!!

Skrevet

Vil bare si en ting til. Sankthansbarn, det er IKKE en del av den naturlige syklus når et friskt barn dør pga ting som skjer i mors kropp!! Det er unaturlig og forferdelig tragisk!

Skrevet

hun har det forfærdelig vondt men hun er sterk.. hunga bort babisen obduksjon så de kan hjelpe andre i samme situasjon jeg hadde aldri klart å gi det bort. de tok bilder og fot og håndtrykk som forsatt ligger på sykhuset til hun er klar til å se han...

Skrevet

Hva mener du med at hun ga han bort? Ved en obduksjon får hun barnet igjen og kan begrave det om hun ønsker, det anbefaler jeg på det sterkeste. det er også lurt å se barnet, ta bilder osv, de fleste angrer ellers. Ikke tro at hun er sterk, det er bare noe som hun later som. Det er ikke alltid lett å være lei seg foran folk, selv ikke gode venninner og familie. Og for alt i verden ikke si til henne at hun er så sterk/tøff. Si heller til henne at du er der for henne og at du forstår at hun er trist og lei nå som hun har mistet barnet sitt. Du kan og tipse henne om englesiden.com.

Skrevet

Til anonym her oppe!!

Hun hadde ikke kjent liv på en helt døgn, fordi babyen hadde d ikke noe bra der inne, og hvis hun da kanskje hadde dratt til sykehuset tidligere mens hun hadde mistanke om at noe var galt, så hadde hun kanskje hvert på sykehuset når morkaka løsna, og ikke en time unna slik hun var da den løsna, og da kunne kanskje babyen ha hvert redda!

Skrevet

Det at barnet dør i mors liv er jo desverre noe som kan skje og det er fryktelig vondt! Bare godt å vite at det er ok å ringe føden for ekstra skjekk. Det er omsorg for barnet vi bærer:)

Er enig i at dette er et tema som ikke nødvendigvis må være oppe hele tiden, men at noen nevner det i ny og ne er ok..det er nok noe de fleste tenker på i blandt uansett!

Trist å høre om de som opplever dette! Vi får ta det seriøst når vi er bekymret:) Står jo tilogmed noe om det på innloggingssiden til bim i dag:)

Skrevet

Selvfølgelig er det trist tasig og tragisk. Det er det vel ingen tvil om?

Skrevet

jeg sier ikke til henne at hun er sterk hun vet hva jeg føler og at jeg er der for henne det siser jeg hele tiden... hun har gitt bort babyen til foskning etter de har funnet ut hva som egentlig skjedde.. hun vil ledessverre ikke se gutten etter fødselen men de tok bilder og slikt for henne nåe hun er klar så hu får sett han. jeg har prøv å snaakke med henne om dette du sier men hun er ikke til å rokke det er vel en av hennes måter å sørge på. og det er jo ikke helt enkelt heller å snakke med meg som skal ha baby i juni... jeg får så vondt av henne det måååå være helt grusomt å se at barndomsvennen din går høygravid når du akkurat hat mistet prinsen sin...

men jeg kaller henne stek pga hun klarer på en måte å se det positive i at hun kan hjelpe andre i samme situasjon når hun er i sorg selv og at hun klarer å glede seg over mitt svangerskap. jeg er utrolig stolt av henne

maya

Skrevet

Hei minikeiko. Ikke meningen å høres sint ut altså. Mener bare at hun ikke må skylde på seg selv. At morkaken løsner brått er ikke noe du tror kommer til å skje. Men det er klart at det er viktig å passe på. Men det er så mange som er redde for å være "hysteriske" og det er så innmari trist. Det vil alltid være "hvis bare" når slikt skjer men vi ødelegger bare oss selv ved å tenke slikt. Det er uansett ikke hennes skyld!

Skrevet

jeg er helt enig at man skal ring til føden engang for mye enn å la være...

flott at hovedlinnlegger her tenker på oss jeg kan se at det er ganske mange som heller skriver inn her får å få råd før de ringer føden.

SÅ JENTE RING HELLER FOR MYE ENN FOR LITE....

TAKK TIL HOVEDINNLEGGER HER

Skrevet

Maya. Bra de har tatt bilder til henne, det blir hun nok veldig glad for senere. må si det var sterkt gjort av henne at hun ga han til forskning. Håper bare ikke hun angrer. At du er gravid er kanskje ikke så lett men det når barnet ditt kommer kan det bli litt vanskelig. Snakk med henne om graviditeten som "vanlig" hvis hun ikke sier noe annet. Det er verre hvis du skjuler det på en måte. Når jeg mista så hadde en venninne termin rett etterpå og når hun føde noen få dgr etterpå så ringte hun med en gang å sa det. Det er jeg svært glad for, tror jeg hadde blitt ganske lei meg hvis jeg hadde hørt det av andre. Lykke til til alle sammen. Dette skjer heldigvis ikke ofte så ikke tenk for mye på det. Gled dere heller over graviditeten!

Skrevet

Hehe, eg e litt sånn små hormonell i dag, så d va ikkje me meininga å virke kvas;)

Nei seff e d jo ikkje hennes skyld!.Ho kunne jo ikkje vite at den skulle løsne, d skjer jo kjempe brått.

Syns bare så inderlig synd i ho sia ho ville dra på sykehuset på formiddagen, også løsna den på kvelden:(

D e jo ikkje hennes feil, men hadde ho stolt på innstiktan sine så hadde ho jo kanskje hvert på sykehuset. men man skal jo aldri si *hvis* for d kan jo hende hun hadde blitt sendt tilbake.

Man skal også være forsiktig me å være for lite "hysterisk" når d gjeld sånne ting..

Men som du sier, d e ikkje hennes skyld uannsett, og d trur eg ikkje at d e nån som meine at d e heller, og d va i hvertfall ikke d eg meinte.

D e et år sia no, og heldivis så går d ganske bra me ho no..

Skrevet

venninna mi mista på termin datoen.....det er helt tragisk, men da er det noe feil fra før. man må ta ting som det kommer.det er jo ikke å skremm folk, det er slik det er for mange og blir ikke bedre av at alle koster ting under matta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...