Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #26 Skrevet 16. mai 2007 En liten korrigering på "ruffen". Før så var det 52 og 42 uker permisjon. 4 av disse var forbeholdt far. Så kom det inn en 5. uke på far som utvidet permisjonstiden til 43 og 53 uker permisjon. Ogå ble det til slutt økt til 6 uker til far, altså 54 og 44 uker permisjon. Det er altså bare de to siste uken som har kommet til far som ikke går utover mors permisjon, om man velger å se slik på det. I visse tilfeller kan fars permisjon overføres til mor,f.eks hvis det fører til betydelig inntektsreduksjon eller far er selvstendig næringsdrivende o.l. Regner med atalle seks kan overføres til mor da. Vanskelig dette med offentlige regler gitt.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2007 #27 Skrevet 16. mai 2007 Jeg gikk 2 uker over tiden. Man mister jo i og for seg ingenting av permisjonen, men det blir jo mer permisjon før fødselen og mindre etter da (i forhold til om man hadde født på termin), siden jeg fødte etter å ha hatt permisjon i 5 uker.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #28 Skrevet 16. mai 2007 off jammen isje lett nei,men har forstått det mye bedre nå så nå vett eg litt marr ka eg snakke om når eg ska søka å trenge evnt hjelp å isje minst kordan mem ska planlegga dette her...hos oss ska far ver hjemma di 10 siste ukene da skal eg i jobb,elle håpe va at eg kunne ver hjemma 2 uker me de sammen som en ferie:)
vero:o) Skrevet 16. mai 2007 #29 Skrevet 16. mai 2007 husk VIKTIG.. hvis du er sykemeldt mye svangerskapet...å du vill forlenge me ferie etter perm... så får du ikke feriepenger...bare for de prosentene du ikke har vert sykemeldt.. dette tror jeg det er mange som ikke er klar over!!
Gjest Skrevet 16. mai 2007 #30 Skrevet 16. mai 2007 Sjekk denne linken. http://www.nav.no/page?id=328 Lykke til videre alle sammen. Er innviklet og reglene forandres stadig vekk.
aanonym Skrevet 16. mai 2007 #31 Skrevet 16. mai 2007 Hva mener du med det? Man får vel feriepenger som normalt, sykemelding er vel likestilt med vanlig arbeidsinntekt, vel? I alle fall dersom du får utbetaling direkte fra arbeidsgiver, altså ikke fra trygdekontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå