Gå til innhold

Trening i svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere trener i svangerskapet og hva trener dere helst? Hadde vært interessant å vite, jeg så akkurat en undersøkelse som mente at norske mødre var for slappe til å trene, omtrent halvparten trente ingenting.

Selv trener jeg ikke utenom å gå turer......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener spinning flere ganger i uken, i tillegg går jeg gode turer.

Skrevet

Kan legge til at jeg har aldri være så motivert til å trene som jeg er nå! Det går liksom til en veldig god sak!

Skrevet

Jeg trener aerobic uten hopp i tillegg til styrketrening, har begynt med bekkenbunnsøvelser daglig og det er noe alle burde gjøre!!!!!! Blir vel mindre trening (hvertfall aerobic) etterhvert som jeg blir større, men har tenkt å være flink til å gå turer slik at jeg holder meg litt i form hvertfall. Er forresten 18 uker nå.

Skrevet

Jeg glemte å nevne at jeg også går 'gode turer'..... også vurderte jeg yoga i graviditeten da, helt til jeg fant ut Oslo var eneste byen i landet der de hadde egnet gravidyoga da..... (jeg klarte likevel å finne et enslig lite kurs nå i mai i Kristiansand ;-)

Skrevet

Jeg trener tre ganger i uka; step 2, kinesis og stepstyrke. Har trent fast 3-4 ganger i uka i over et år, og har jevnlig veiledning med fysioterapeut. Har mindre vekter på vektstanga, tar meg ikke helt ut på pulstopper og hopper med samla bein isteden for å hinke (hoppe på ett). Itillegg har jeg droppet mageøvelsene (bortsett fra planken) og utfalls øvelser.

Skrevet

Jeg har kjøpt en trenings-dvd for gravide. Har såvidt kommet i gang og det virker veldig ålreit. Ellers går jeg litt tur iblant.

Skrevet

Jeg trener spinning og body pump (styrketrening med vekter) flere ganger i uken. Spiller også litt volleyball og annen "gymsal-trening" når det er mulighet for det.Går også turer og sykler til jobben. Elsker å trene og tenker å fortsette så lenge jeg kan! Selvsagt er ikke alle dager like og noen dager kan sofaen være et godt alternativ etter en laaang og slitsom dag på jobb... Men alt i alt er det godt å være i bevegelse!

Skrevet

Jeg går en tur hver dag, ca 20-30 minutter. Ellers trener jeg ingenting.

Skrevet

Jeg gikk 40 minutters turer hver dag jeg, helt til bekkenet sa fra

.. Går til fysioterapeut nå som sier at jeg må begrense meg..

Utenom det så går jeg mellom 10 000 og 15 000 skritt på jobb hver dag (Ja vi har hatt skritt teller konkurranse =P). Men nå begynner det også å bli litt for mye...

Skrevet

Jeg trener magedans, og har kjøpt en DVD for gravide (men den er dødskjedelig). Ellers går jeg hver dag til/fra jobb. Utover det blir det lite pga bekkenet.

Skrevet

Føler dere at dere kan holde dere i relativt god form gjennom svangerskapet på grunn av treningen da? Jeg tenker på smerter og slikt....

Jeg har selv merket at jeg etter å ha gått en lang tur kjenner det i bekken, og får lettere kynnere osv etter det...... så jeg vet ikke helt hvor mye mer jeg skal ta den ut liksom....

Skrevet

Jeg mosjonerer, går turer med mine to hunder. Det kan gå veldig fort. Ellers gleder jeg med til å bynne med mor og barn trening. Skal bynne å trene selv etter det på helsestudio. Gleder meg, har følt jeg ikke har hatt tid til det tidligere, trente før nr en men ble stopp når jeg fikk han. Har hatt nokk med jobb, for så å legge han så gå tur med hundene. Men nå skal trening prioriteres siden min samboer bare vil ha 2 . Så da er det bare å stramme opp alt som er blitt slapt ;)

Skrevet

Jeg sykler mye jeg da. Har en mil til jobben og sykler kanskje 3-4 dager i uka i snitt. Og så trener jeg litt styrke, kanskje 1 gang i uka, og litt aerobic innimellom. Det blir et par gåturer i skogen i uka også.

Syns det er godt å få rørt på seg, selv om pusten ikke er som før... litt for tidlig å legge seg ned og la kroppen forfalle helt ;)

Skrevet

Å gå turer er nå bra trening det og! Jeg går ganske raskt med god armsving og jeg får da bra puls av det. Så går jeg på vannaerobic en gang i uka og litt på annen aerobic og pilates. Men nå begynner jeg å slite med å ligge på magen og rett ut på ryggen så tror nok pilates-timene på treningsstudioet utgår for min del framover.

Skrevet

Jeg trener spinning ca 1 gang i uken pluss litt turer og sykkelturer her og der. Litt vanskelig å gå eller sykle for tiden, er så plaget med allergien..

Skrevet

Javisst er turer bra trening, mennesker er jo skapt for å bevege seg ikke å sitte pal foran datan heller... ehm.... *rødme*

Skrevet

Jeg fikk meg en sånn skritteller engang i tiden jeg, den ligger nå der å støver ned den å..... ;-)

Skrevet

hm.... ja det er forskjell på oss.... jeg kan ikke snu meg over på magen i senga engang..... ;-)

Skrevet

Oi som folk trener, blir helt svett av tanken jeg...

Jeg har ikke trent siden jeg ble gravid (uke 21 nå), men synes jeg har masse aktivitet i dagliglivet. Kanskje den undersøkelsen glemte å telle med: støvsuging, rydding, vasking, løfting av småbarn, PÅ og AV -kledning av småbarn (som jeg VIRKELIG blir svett av!), gi fart på huskene, trille barnevogn etc....

Vil anta at jeg forbrenner like mange kcal på å plukke opp 500 legoklosser (som er vakkert fordelt over hele huset:) som på en liten treningsøkt :P

Skrevet

Nehneh, hvorfor har du droppet utfallsøvelser? Lurer fordi jeg fremdeles gjør det, uten vekter riktignok, men...

Skrevet

jeg trener stram opp og styrke to ganger i uka på sats. synes det er kjempefint å komme meg litt i form. men jeg møter aldri noen andre gravide når jeg er der, og blir glodd på av mennesker rundt meg, akkurat som de ikke har sett gravide trene før. men jeg koser meg jeg =)

Skrevet

Jeg tror de 3 første mnd hos de fleste er meget slappe. for min del var jeg altfor trøtt til å gjøre noe som helst etter jobben. Nå i 4 mnd er det bedre, men sliter med kynnere etter trening. Husker fra forrige sv. skap at kynnerne var vonde under trening også. Og da blir det en ubehagelig opplevelse hver gang du skal karre deg ned på SATS e.l.

Det viktigste her er vel bare å få rørt seg litt. Gått en tur eller noe! Trenger ikke dra på et treningssenter for å få trent!

Godt råd for de som evnt. har barn fra før av og syns det er vanskelig å komme seg ut etter leggetid: Kjøp spinningsykkel istedet for å være medlem på SATS/ELIXIA e.l. For det første koster en brukt spinningsykkel kanskje 1000,- på FINN.NO og kjøp et par manualer i tillegg, så kan du trene akkurat når du vil! For det andre sparer du 1000vis med penger.

Lykke til jenter!!!!!!!

Skrevet

Går halvannen times treningsturer 3 ganger i uka i raskt tempo. Men har de siste to ukene kjent en verkende smerte langt inni rumpa på den ene siden etter turene. Går som regel ikke over før dagen etter (jeg går annenhver dag). NEKTER å tro at dette kan være bekkenløsningsplager... VIL IKKE ha det! Er i uke 16 og syns det er altfor tidlig. Må kanskje vudere kortere turer og heller oftere etter hvert...?

Skrevet

Trener step, aerobic og styrke. Trener et eller annet stort sett hver dag, men det varierer litt hvor intensive økter det blir.

Trener omtrent som før ennå, men hopper ikke eller løper. Har 2 1/2 mnd igjen til termin. Fokuserer spesielt på å trene mage/rygg/bekken da man har mye igjen for dette senere:)

Jeg går også turer. Spesielt i helgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...