Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #26 Skrevet 13. mai 2007 Ja, og det vet alle, men det kan alikevell komme som et sjokk hvor mye vel??? Makan til sort/hvitt argumentasjon...... Har du virkelig SÅ problemer med å ha forståelse for andre mennesker og heller vise de litt sympati/empati? Med alderen får de fleste det faktisk lettere med det.........
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #27 Skrevet 13. mai 2007 Sånn er det hele tiden med denne dama *riste på hue*. Han var utro mot henne også, det sa hun i går.....
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 13. mai 2007 #28 Skrevet 13. mai 2007 stratos: og jeg som hadde tenkt å si at jeg er enig i alt du skriver:) Tør ikke å være sånn rett fram jeg:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #29 Skrevet 13. mai 2007 Bambino&brødrene Vel,hva folk her inne mener om meg bryr meg midt bak,det har jeg sagt flere ganger.Det var folk som jeg har rundt meg i livet,hva de mener om meg,som betyr noe for meg.Bare så det er sagt for ørtene gang. Det du skriver om i 3 kapitelet ditt,er jo det jeg lurer på,kom det over natten,etter at barnet var født,var mannen flink til å hjelpe til før barnet kom osv.Jeg bare lurer.Hadde en liten diskusjon med noen andre om det og derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre,siden så mange tydeligvis er missfornøyd med mannen sin Jeg tror ikke at jeg vet best,tror heller ikke at jeg er perferkt,men det er vel lov til å undre seg.Jeg er en person som tenker veldig på ting.Spør om det jeg lurer på.Pleier å si at jeg det er lov å spørre,men man kan ikke forlange svar. De som føler at det hjelper å klage på mannen her inne,må vel gjøre det for meg,men synes det er så utrolig mange,så derfor lurer jeg på om dette er noe som har forandre seg etter at de fikk barn,eller om mannen var slik før også,det er vel lov til å lure. Hadde jeg trodd at jeg viste best og viste alt,da hadde jeg jo ikke spurt om dette,for da hadde jeg jo allerede vist svaret. En annen ting,bare for å si det,så sier alle mine venner at jeg er en person som bryr seg om andre og stiller opp så godt jeg kan og setter meg selv til side for at andre skal ha det godt.Bare så det er sagt.Det betyr mye mer for meg enn det som blir sagt her inne.Her merker jeg meg jo også at det er delt meninger om meg da*ler*
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #30 Skrevet 13. mai 2007 Har ikke sagt at det ikke er lov til å klage på mannen sin her inne,det har jeg aldri sagt.Her har en vel lov til å klage på hva en vil,eller rose hva en vil,det er ikke det jeg sier,jeg spør bare om dette kom helt uventet på folk.Desuten virker det jo ikke som om det er kun en dag folk snakker om,det sier jo at det er slik hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #31 Skrevet 13. mai 2007 hei! jeg skrev et innlegg forleden med overskriften "gubben er bare sur og gidder aldri ha ungen" eller noe i den duren. jeg har alltid vært klar over at han syter mye når han er sliten, og at han helst vil sitte foran pc'n hele dagen. men jeg elsker han over alt på jord, og har aldri tenkt tanken å gå fra han. jeg kunne jo heller ikke vite før vi fikk barn at det skulle bli slik. nå må det sies at både han og jeg hadde en dårlig dag den dagen jeg skrev innlegget,han er ikke sånn hver dag, jeg var rett og slett irritert på han. da er det godt å få tømt litt irritasjon her inne, istede for å lage en krangel med han. fikk snakket med han om det senere når vi begge var i bedre humør!
manonym Skrevet 13. mai 2007 #32 Skrevet 13. mai 2007 Ja, men som sagt så er det noen dager en tåler mindre enn andre dager. Da ser kanskje alt svart ut ( slik er det for meg i alle fall). Og da setter en kanskje ting litt på spissen, og får ting til å høre verre ut enn de er. Har ikke klagd på mannen min her inne (som jeg kan huske da...), men jeg er i alle fall slik=)
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 13. mai 2007 #33 Skrevet 13. mai 2007 Jeg er også en person som spør om ting jeg lurer på: Blir ikke mannen din lei av at du sitter på dataen hele dagen? Hvis andres meninger bryr deg midt bak, hvorfor henger du deg opp i sånne ting da? Hvorfor stiller du spørsmål og svarer selv i et og samme innlegg? (litt sånn besservisser-tendenser) Hvis du bryr deg om andre, hvorfor svarer du på parforhold- debatter med en litt nedlatende holdning? Er du 38? Jeg holdt på å spy i går når jeg såg at du hadde signert Marie-85 sin tråd om innleggene som var klaget inn for moderator, og sikta til de utroskapsdebattene. Er det da så lurt å starte en sånn tråd som dette? Du ser jo hvor det ender? Kanskje det er best å trekke seg ut mens leken er god:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #34 Skrevet 13. mai 2007 Nå har jeg ikke giddet å lese alt som står her, men jeg er en av de som har hatt litt problemer med samboeren min under graviditet og fødsel. Før jeg ble gravid planla vi sammen hvordan ting skulle være. Og snakket godt sammen. Da jeg ble gravid, var jeg mye trøtt og tiltaksløs, mens han fortsatte i samme tempo. Han holdt ikke det han lovet før vi ble gravid og forholdet ble krøll. Etter fødsel var jeg bare opptatt av sønnen vår. Og han ble lei av det. Han hjalp lite til med sønnen og jeg følte han ikke brydde seg om ham. Farsfølelsen kom ikke med en gang for samboeren min og det er jo sånt som kan skje. Hormonene mine raste og jeg ble sint og kjeftet for den minste lille ting!! Og da mener jeg den minste lille ting. Tror ikke jeg selv hadde klart å leve med dette monsteret jeg ble!! Det er så mye som forandrer seg når man/venter har fått barn at det på forhånd for meg var umulig å se at det skulle bli sånn som det ble!! Nå har vi tatt litt tid fra hverandre! Han er på besøk hver dag og vi snakker mye bedre sammen.Prøver å få forholdet på rett kjøl igjen. Graviditet og småbarnstid er store omveltninger i et forhold og det er ikke alle som klarer å holde sammen desverre. Nå ser det nå ut som vi skal klare å ordne opp i tingene. Men vet jo aldri hva fremtiden bringer av problemer. Et forhold er ikke alltid verdt å redde. Av og til er det beste å gå fra hverandre. Det jeg skulle frem til med dette innlegget er at en ikke alltid kan planlegge hvordan ting blir. Mye uforusett som kan hende. Om det er rett å klage på mannen sin er jo en annen sak, men av og til er det jo veldig godt å få luftet problemene sine til totalt utenforstående!!!
Bambino&brødrene Skrevet 13. mai 2007 #35 Skrevet 13. mai 2007 Les igjennom inleggene dine, så ser du kanskje hva jeg mener. Hvis det virkelig er så uskyldig som du sier, så må du jammen lære deg å formulere deg annerledes. Det er ikke så delte meninger om deg, jeg synes helst de fleste er ganske negative. Og jeg tror du bryr deg om hva folk synes om deg, det er helt naturlig det. Det er ikke nødvendig å provosere i alt du skriver vel? Hvis du lurer på noe så går det jo an å spørre uten å være så dømmende. Og det virker faktisk som at du vet alt; du vet jo fks at mannen din aldri ville vært utro. (Beklager om jeg forveksler deg med en annen nå.) Hva var det som gjorde at du holdt sammen med eksen din selv om du egentlig var ferdig med forholdet? Det er greit å prøve å få ting til å funke om man blir gravid ved et uhell, men om ting ikke blir som man trodde/ håpte etter at barnet er født? Og da har man i allefall ikke lov til å beklage seg anonymt på nettet? Jeg rister på hodet av dobbeltmoralen din og er glad for at det er mange fornuftige kvinner her inne som gjør det samme. Kan du ikke bare inrømme at du er for provoserende og tone ned et par hakk, så kan vi prøve å ha noen saklige diskusjoner senere? Jeg trenger ikke å dømme deg siden om du endrer litt på holdningene dine.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #36 Skrevet 13. mai 2007 Jeg synes HI får for mye pepper. Synes hun har et veldig godt poeng. Og hun har modne synspunkter som kommer fra en dame som har levd en stund. Dette med å utlevere problemene dere har med mannen deres til uvedkomende er jo ekte SLADREKJERRING metoder. En moderne utgave av kjerringer som sitter bak kjøkkengardinene og slarver om andre. Ta heller problemene opp med dem det gjelder, mannfolka deres. Kanskje problemene deres vil bli løst da. Synes det er trist på guttas vegne at fruene sitter og snakker skitt om de på et nettsted, med mindre det er svært velfortjent. Det er ikke så anonymt som dere vil ha det til.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #37 Skrevet 13. mai 2007 hehe, er du HI? jeg utleverer ikke mannfolket mitt fordi jeg signerer alltid anonym hvis det har noe med han å gjøre. hilsen anonym over deg;)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #38 Skrevet 13. mai 2007 Anonym 13.31 Endelig et fornuftig svar,det er slike ting jeg var ute etter om ting forandret seg etter at en fikk barnet og som i ditt tilfelle mens du gikk gravid. Vet at det kan være en stor omveltining å få barn,har jo selv barn så det vet jeg.Under graviditeten skjer mangt.En stund var jeg så hormonell at en kunne nesten ikke si et enste ord til meg,men det gikk heldigvis over. Det virker som dere har funne ut hva som skar seg hos dere og da har der jo et godt utgangspunkt for å få det til å fungere igjen.Håper at det ordner seg til det beste for dere alle.Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #39 Skrevet 13. mai 2007 For meg virker det som du har seriøse fritidsproblemer. Leser titt og ofte tråder du starter. De handler enten om utroskap eller om hvilken fantastisk god mor du er. Alt du gjør er rett og alt andre gjør er feil.. Det virker for meg som om ditt liv er mye bedre enn alle andres.. Nå er ikke jeg en som pleier å svare på slike innlegg, men nå synes jeg du bør ta en pause..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #40 Skrevet 13. mai 2007 januarjenta vår Du skal få svar. Jeg sitter ikke med dataen hele dagen,men den står på hele dagen,dette fordi min eldste datter bor på hybel der hun går på skole og er mye msn.Dette er en måte hun liker å holde kontakt med meg på,så jeg er ofte borte å sjekker om hun har sendt meg en melding,da sjekker jeg her også,og svarer på det jeg føler for. Hvilken ting er det du sikter til,som jeg henger meg opp i,som viser at jeg ikke bryr meg om hva folk mener om meg her inne. Hvis jeg starter en tråd,så synes jeg at jeg også må vise litt interesse for tråden.Derfor svarer jeg så godt jeg kan når det er kommet svar på tråden jeg startet.Bryr meg faktsik så pass mye om de som gidder å svare at jeg tar å svarer igjen. Føler ikke at jeg svarer med nedlatene tone. Ja,jeg er 38 jeg signerte ikke tråden som Marie sendte til moderator,jeg bare svarte henne når hun skrev at hun hadde fått svar fra moderator.Der jeg sa at jeg var enige med henne i at den utroskaps debatten varte vel lenge,men at jeg engasjerte meg så pass i den,fordi jeg følte at mange som ikke stolte på sin mann,måte tråkke på andre for å hevde seg selv,noe jeg er sterkt i mot. Enig med deg i at det er best å trekke seg bort mens leken er god,men jeg har enda ikke vært med på noen lek her,som jeg må trekke meg bort fra.Alle har lov til å si sin mening. Var det noe mer du lurte på???
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #41 Skrevet 13. mai 2007 Bambino&brødrene Vel jeg var ung,dum og naiv og mente i den tiden at ungene fortjente en far og en mor,men har i ettertid sett det som Dr Phill sier,det er bedre å kommer fra et ødelagt hjem,enn å vokse opp i et.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #42 Skrevet 13. mai 2007 Anonym 14.32 Nå har det seg slik at det er svært sjeldent jeg starter tråder her inne,bare så det er sagt.Jeg har heller aldri startet en tråd om hvor flink mor jeg er.Ja,jeg tror da jeg gjør en del riktig med min lille pode og at jeg gjorde masse ting riktig med min store prinssesse,ting jeg i ettertid har sett at jeg kanskje kunne gjort anderledes,men det er vel en ting alle gjør etter at barna har blitt så godt som voksne. Jeg har aldri sagt at alt jeg gjør er rett og alt andre gjør er feil.Jeg har mange ganger andre meninger enn andre,Sier ikke at det jeg gjør er rikig,men av og til blir jeg litt frustret over at folk blir forbannet fordi jeg skriver det som jeg leser at barnepsykolog sier og folks sier at det trenger enn ikke høre på. Jeg tar nok ingen pauser her inne jeg*ler*
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #43 Skrevet 13. mai 2007 Ser du stusser fælt på alle negative reagsjoner i en annen tråd her, for det må jo være lov å spørre... Ja, det er helt klart lov å spørre, men jeg tror ikke det er det folk har reagert på. Ihvertfall ikke det jeg har reagert på! Det er MÅTEN det spørres på som irriterer til og med meg som aldri har skrevet dritt om gubben på nettet.... Måtte bare oppklare det
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #44 Skrevet 13. mai 2007 Stratos m/ spire i magen ) Endelig litt konstruktiv kritikk her.Kan du da fortelle meg hva det er jeg skriver som provoserer og hvordan jeg kunne ha stilt dette spørsmålet slik at det ikke hadde provosert.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #45 Skrevet 13. mai 2007 Jeg tror jeg ville ventet litt til tidligere opphetede debatter (om perfekte mannfolk) hadde lagt seg litt og deretter skrevet som følger: Til dere som klager på mannen deres. Leser titt og ofte her inne at folk klager på mannen sin. Det jeg lurer på er: Ble han/situasjonen slik over natten, eller visste dere at det kanskje kunne bli sånn før dere bestemte dere for å få barn? På den måten har ikke du lagt føringer for hva du synes om folk som klager litt på mannen sin på nette..... Og at de har valgt å då barn med de.... Og at noen har vært så uheldige at de tror alle mann er slik.... Etter mitt skjønn da! Også ville jeg spart meg den siste der med at mannen min er ihvertfall ikke slik. Helt unødvendig! Det er nå min mening.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #46 Skrevet 13. mai 2007 Takk for svaret. Ja,kansje du har rett i det at tidspunkte var dårlig valgt,men jeg husker ikke at det har vært en tråd om den perfekte mannen her inne.Er jeg helt på jorde nå??? Vel,jeg tenker ikke noe speslit om folk som klager på mannen på nett,det er ikke det jeg har hengt meg opp i ,men om mannen plutselig ble slik,om det kom som lyn fra klar himmel,eller om de viste at det ble slik. Greit jeg må jo si at jeg synes det er litt rart hvist folk sitter å klager på en lat mann,en som springer på byen hele tiden osv,hvis de viste om det på fohånd,men folk er forskjellige og jeg har aldri sagt at de ikke kan bruke dette forumet til dette.Det er ikke mine ord. ser at vi ordlegger oss forskjellige,men vi vil frem til det samme. Grunnen til at jeg la til at mannen min ikke er slik,er at jeg irriterer meg hver gang jeg ser en overskrift om at alle menn er late,alle menn er ditt,alle menn er datt,derfor skrev jeg det. takker igjen for at du endelig kom med litt konstruktiv kritikk og fortalte hva det er du reagerte på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå