mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Leser titt og ofte her inne at folk klager på mannen sin. Det være seg at han ikke gjør noe,han ligger bare på sofaen etter endt dag,han spiller bare spill,han er ute hele tiden med gutta,han jobber hele tiden osv osv.Dere sier at nå orker vi ikke mer osv osv,men det jeg lurer på er:: Ble det slik over natten??? Viste dere ikke at mannen deres var slik før dere bestemte dere for å få barn med ham?Snakket dere ikke om hvordan dere ønsket å ha det når barnet ble født?? Jeg bare lurer,for som sagt jeg leser ofte at mannen er en drittsekk,egoist osv.Mange av dere skrive t.o.m at alle menn er slik og det er de ikke.I alle fall ikke min.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Fælt som du gnåler om dette mannegreien om dagen a! Skulle tro du hadde fått virus på hjernen jo! Når du har vært igjennom et brudd, slik jeg forstår du selv har vært, burde vel du av alle vite hvordan dette fungerer eller?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2007 Hvorfor skulle jeg vite hvordan andre har det??? Tror ikke at alle har det likt,noe som jo har vist seg gjennom flere debatter her de siste dagene. Hvis du går rundt og tror at alle har det slik som deg,så tror jeg du må begynne å tro anderledes.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Nei det tror jeg ikke, for jeg har bare ett barn med en mann som jeg fremdeles er gift med, så jeg har på en måte aldri opplevd den problemstillingen din. Og det var heller ikke det som var poenget mitt! MEN jeg synes spørsmålet ditt er litt dumt og arrogant iom du har vært sammen med en tidligere hvorpå forholdet skar seg, etter som jeg har forstått.... Antar det var ting ved han du ikke var fornøyd med da? Og var det ting som viste seg først etter lang tid? På mange måter kan du jo stille deg selv spørsmålene du stiller og da blir det jo litt dumt eller???
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2007 Nei,det blir ikke det samme,fordi jeg satt aldri å klaget på han som er far til mitt eldste barn. Her inne er det mange som skriver om hvor forferdlig mannen er,som om dette er noe som plutselig har komt som lyn fra klar himmel og det er det jeg ikke skjønner. Viste de hvordan mannen var og de planla et barn sammen med ham(noe jeg ikke gjorde med min eks,men ble desverre gravid i det jeg ville trekke meg ut av forholdet og dermed ble,for jeg håpet at jeg skulle klare å være i forholdet for barnets skyld)så forstår jeg ikke hvorfor de sitter her og syter heller da. En annen ting,så var det ikke det at han lå på sofaen,eller bare spilte spill,eller gikk på byen som gjorde at det forholdet der røyk.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 tror ting blir mye mer forsterket når man får barn sammen...tidsklemme osv. Jeg skjønner godt at folk blir frustrert av at mannen ligger på sofaen og drar seg, mens ungene skriker, bæsjer, oppvasken skulle vært tatt osv osv.......
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2007 Ja,jeg kan også forstå at dette er frustrerende,det har jeg ikke sagt noe på,men hjalp mannen så mye mer til før de ble gravide??Hvis ikke burde de jo vite at det kom til å bli slik.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 Jeg er enig med deg HI. Hvorfor sitte her og klage på mannen sin, på et nettforum? Hvorfor ikke ta opp med med han selv disse problemene dere har og snakke ut om dem sammen? Da ville dere nok få det mye bedre. Kommunikasjon og respekt er stikkordet. Og dere viser ikke mannen deres respekt med å utlevere han og deres personlige problemer foran hele BIM. Hadde ikke likt om min mann søkte råd angående meg hos fremmede mannfolk på nettet...hadde dere?
så var vi 4 Skrevet 13. mai 2007 #9 Skrevet 13. mai 2007 Man kan jo legge planer, men hvis man ikke aner hva man går til er det lettere sagt enn gjort. Og det er vel ingen forskjell på å klage på mannen enn på svigermor og andre ting som er på dagens agenda.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2007 Alle vet vel sånn noen lunde hva det ligger i å bli forelder.Alle vet at det er mye mer arbeid,enn kan få kolikk barn,et barn som gråter mye,enn kan få et snilt barn osv,men dette er vel ting folk tenker over før de planlegger et barn.
så var vi 4 Skrevet 13. mai 2007 #11 Skrevet 13. mai 2007 Noen klarer ikke å sette seg inn i situasjonen og det blir feil å si at alle vet hvor mye arbeid det er, akkurat som å si at alle er late og egoister.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #12 Skrevet 13. mai 2007 Unnskyld, men jeg må blande meg inn med jevne mellomrom....! Også er det ikke alle som planlegger barn da vet du, sånn som du selv ikke gjorde med din første.....
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 13. mai 2007 #14 Skrevet 13. mai 2007 Sånn at det er sagt, så har i hvertfall ikke jeg klaget på min mann. De siste to ukene har han både bygd platting og sykkelskur! Er imponert:) Føler jeg er den "sløve" her i gården, selv om jeg tar meg av omtrent alle sånne huslige ting. Han er dessuten råflink m gutta boys, tar de med seg over alt. Før vi fikk barn kunne ikke jeg forutse at han skulle bygge en platting, hadde faktisk aldri trodd det, da han i utgangspunktet ikke var særlig praktisk anlagt. Så ting forandrer seg både til det positive og negative. Må bare skyte inn at de som "klager" på mannen sin her inne, heeelt sikkert har tatt det opp med han på hjemmefronten. En annen ting, i dette forumet må man få lov til å blåse ut litt både om skrikete unger og gretne gubber, og så får det være opp til hver enkelt å lese om hverdagslige husmor frustrasjoner.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #15 Skrevet 13. mai 2007 Nei,men nå skrev jeg i hovedinnelgge "da dere beste dere for å få barn" da er det jo planlagt.Vet at alle barn ikke er planlagte,men tenker på de som planlegger barn. Alle vet at det kan være mye jobb med barn,ellers er de ikke modne for å få barn.
så var vi 4 Skrevet 13. mai 2007 #16 Skrevet 13. mai 2007 Du er ei kverrulerende dame, uten tvil. Folk kan vite at det er mye arbeid, uten å klare å sette seg inn i nøyaktig hvor mye arbeid det er. Og etter din standard er omtrent ingen gode nok til å være foreldre.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #17 Skrevet 13. mai 2007 Nå har jeg i flere dager vært veldig enig med deg januarjenta vår.... Jeg tror jeg skal spare på energien jeg og la deg ta denne "kampen"! Heretter er jeg enig med alt januarjenta vår sier i denne tråden! :DDD
Bambino&brødrene Skrevet 13. mai 2007 #18 Skrevet 13. mai 2007 Jeg må si at jeg er drittlei av meningene dine "mamma til en stor og en liten". Synes du kan være dømmende og en bedreviter i det meste du skriver. Jeg er glad jeg slipper å oppleve deg i "det virkelige liv", du er en sånn som ikke hadde vart lenge på vennelisten min!!! Jeg klager ikke på¨mannen min her inne, så det er ikke derfor jeg reagerer. Jeg klager ikke på han i det hele tatt, han er helt super han. Men jeg har forståelse for at noen har behov for å få tømt sin frustrasjon og kanskje høre om det er noen i samme båt som kan komme med råd. Det er helt pyton nå du kommer med kommentarene dine; Blaaablaablaaa- kom det over natten- blaaablaabla- hvorfor få barn med en slik mann- blaaablaablaa- mannen min er perfekt... Blææææ!!! Du er så mye bedre enn andre du! Hva om mannen man får barn med endrer seg etter at barnet ble født? Mange menn takler dårlig overgangen fra å være to til å bli tre! Hva med de som jobber med forholdet til mannen sin,men sliter med å få det selv om de elsker hverandre? Du tror du vet best, men det er bare patetisk å lese det du skriver. Åpne øynene dine og kom ut av drømmeland! Sniff litt på realismen. En dag er det kanskje du som får problemer, jeg må ærlig talt si at mannen din har all min beundring som orker å leve med en slik kynisk person som du. Eller kanskje han er av samme ulla??? Jeg tror jeg skipper å lese innleggene dine frem til du har noe vetig å komme med. Må inrømme at jeg egentlig synes litt synd på deg, den dagen det skjer noe uforutsett i livet ditt så vil det treffe deg som en steikepanne med den holdningen du har. Heia alle dere som sliter med forholdet og ønsker å få det til! Ikke bry dere om denne personens meninger, men stå på! Jeg skjønner godt at dere ønsker å få ut frustrasjonen over mennene derespå et anonymt nettforum fremfor å blåse det ut til venner og familie! Ofte så ville man angret veldig på det i ettertid, mye blir sagt i sinne der og da uten at man alltid mener det. Hilsen en som er realist og medmenneske
Stratos med 3 barn Skrevet 13. mai 2007 #20 Skrevet 13. mai 2007 Du, HI, må være den frekkeste kjærringa på disse sidene om dagen tror jeg Helt latterlig, alderen din tatt i betraktning! Til å være så lykkelig som du påstår, er du så nedlatende og gneldrete at du høres for det meste bitter ut i mine ører! Og nå er det sikkert mange som blir sinna på meg tipper jeg Jeg tror faktisk det er veldig vanskelig å sette seg inn i hvordan det er å få et barn, før man har fått det jeg. Man forbreder seg på alt det man hører, men VITE kan man ikke før man står der. Jeg vet heller ikke hvordan det er å brekke benet, for jeg har ALDRI gjort det!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #21 Skrevet 13. mai 2007 Martin kom 03.06.06 Selvfølgelig kan ingen vite hvor mye arbeid det blir,det sa jeg jo tidligere,men at det blir mer jobb,det vet jo folk,det er det jeg sier.
Bambino&brødrene Skrevet 13. mai 2007 #22 Skrevet 13. mai 2007 Sådu fortsatte altså forholdet til en mann du ikke ville være ammen med fordi du ble gravid? Enda du visste hvordan han var? FOR EN DOBBELTMORAL!!!! Nå dreit du deg virkelig ut i denne debatten...he-he...ler meg ihjel...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #23 Skrevet 13. mai 2007 Stratos m/ spire i magen ) sier jo det at ingen kan vite hvor mye arbeid det er,men at det blir mer arbeid å gjøre etter at man har fått barn,bør man da vite.
manonym Skrevet 13. mai 2007 #24 Skrevet 13. mai 2007 Nå ble jeg litt småirritert her jeg sitter=) Det kan være godt av og til å få blåst ut litt damp for å si det sånn, slik som de som her inne klager over mennene sine av og til. Å få klagd seg litt, og få litt respons hjelper på mye spør du meg! Ikke alltid man har verken tid eller orker å ta den fighten der og da, og heller går inn på her for å få litt forståelse og trøst. Jeg kan selv bli forbanna på mannen min av og til pga slike ting, men nei, han har ikke blitt sånn over natta. MEN når man får lite søvn, unge som skriker, et hus som ikke ser ut, så kan det renne over for den beste! Og som sagt, ikke alle som har tid eller ork til å ta den diskusjonen men sin "late" mann akkurat den dagen.=)
så var vi 4 Skrevet 13. mai 2007 #25 Skrevet 13. mai 2007 Ja så da blir det jo omtrent over natta endringa kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå