Gå til innhold

Hvor mangen har velg /bestemt navn på babyene sine her i Sept!


SeptMam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har bestemt oss men holder det hemmelig inntil videre :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nesten bestemt oss for Leander, men må se lillegullet først og se om han passer til navnet.

Har også tenkt på Sander eller Sondre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heia du som (kanskje) får en liten Leander.

Hvordan kan du se på en baby om han er en Leander eller en Sondre?

Jeg har aldri skjønt det hvorfor man vil 'se det an' først, for et barn blir liksom etterhvert det h*n heter synes jeg da ;-)

Dette er ikke ment som kritikk altså, jeg er bare nyskjerrig på hvordan du 'ser' slikt :-)

Vi har bestemt oss for Bente og jeg kan ikke forestille meg at når hun har blitt født at vi plutselig sier... uff nei, dette er jo ikke en Bente, dette er en typisk Silje... eller noe sånt ;-)) hehe

 

Vi tvilte litt med nr2 som heter Eskil. Men det var mest pga at navnet var litt vanskelig for vår familie i utlandet og i tillegg er det jo ikke et veldig vanlig navn her heller (selv om det er norsk).

Var litt usikker på om vi hadde valgt riktig (men aldri pga at han ikke så ut som en Eskil - hvordan ser en Eskil ut egentlig? ;-) ) men nå er Eskil 7 år og er helt og 100% Eskil, men hadde vært 100% Jon om vi hadde kallt han for det ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for lenge siden, men jeg forteller det ikke her inne i alle fall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang bestemte vi oss for Leonora eller Iris. Når ungen kom ut falt det naturlig med en gang at en lyshudet og lyshårete jente passet best med navnet Iris. Jenta kom derimot ut med Sort tykt hår, med gylden hud, og vi kalte henne Leonora. Det måtte bare bli slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er galt med å si navnene dere har bestemt til dere små?

er bare nysjerrig altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer ikke helt å bli enige om navn.. faren er engelsk så vi må ha et som kan uttales i england...

Men jenta mi på 8 år har bestemt at gutten skal hete Thomas.. så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jenta di har smak... thomas er jo både fint og internasjonalt :-)

 

Dattera våres på 9 år har også lyst å være med å bestemme navn, men da kommer hu med forslag som Bella og Isabelle. Nå synes jeg Isabelle er fint altså, men det passer ikke til de veldig norske navn våre 3 andre barn har :-)

Det blir Bente. Storesøster er ikke helt enig, men har godtatt det og sagt at hu sikkert venner seg til det... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, du har jo et poeng der da.

Mennnn... Barna våres heter Marthe, Eskil og Krister. Da de ble født var de veldig mørke alle 3. Marthe hadde også gyllen hud og masse hår som var veldig veldig svart! Ikke akkurat en typisk norsk jente da. Men hu fikk navnet Marthe allikevel.

Hun er nå 9 år og har veldig langt, krøllete, mørkebrunt hår og lange svarte øyenvipper. Kanskje en ikke typisk Marthe, men mer en Leonora-type hvis du tenker sånn, men hun er allikevel den eneste Marthe i verden for oss :-)

Guttene Eskil og Krister var også veldig mørke, så heller ikke typisk norske gutter, men fikk veldig norske navn allikevel.

Men begge guttene ble blonde etterhvert, de er nå 7 og 2 år og ekte vikinger som passer navnene sine helt fint ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi vet ikke hva det blir enda men har tenkt ut noen navn til hvert kjønn.

hvis det er gutt så blir kanskje morten. Hvis det blir jente blir det kanskje emelynn eller emilie eller no i den duren. har tenkt på også emilze til jente som mellomnavn og et annet som passer til. for det var navnet til min biologiske mor. noe som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det gutt tror vi det blir arild aleksander, men jentenavn vet vi ikke enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jordmoren tippet rett, får vi ei lita tulle som skal hete

Stella Christiane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenkt på det ennå, kommer ikke til å bestemme oss før vi ser nurket og har blitt littegrann kjent med babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@nemone, synes du ikke det blir litt 'rart' å ha en baby uten navn? Vet det er mange som gjør det, kjenner noen som venta 6 mnd! Men jeg synes det er merkelig å ha en baby som bare er 'baby' eller 'minsten' eller noe sånt, og ikke har noe navn ennå.

Mener ikke at jeg synes folk bør bestemme seg fortere altså, for det er helt opp til foreldrene selv hva dere gjør ;-) Men jeg mener... for min egen del hadde jeg synes det var rart med et barn uten navn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vet ikke hvilket kjønn de får, slik som oss, og da er det litt vanskelig å bestemme seg for hva barnet hete. Så jeg forstår godt de som vil se bebisen sin først og så bestemme seg for navn. Vi tenker på navn av begge kjønn, men klarer ikke bestemme oss, vil se den lille først:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi hadde en liste på 5 navn klare da førstemann ble født, men endte opp med et heeeelt annet navn. Dette fordi vi rett og slett ikke syntes at vesla passet til de navnene som vi hadde sett for oss.

For meg blir det derfor "feil" å bestemme seg på forhånd - må bli litt kjent med den lille først.

Førstemann var 3 - 4 uker før hun fikk et navn - og det synes jeg var helt iorden, bedre å få et navn man er sikker på enn at vi skulle angre oss.

Men vi er alle forskjellige, delte rom med ei på sykehuset som også hadde bestemt seg på forhånd, men så ombestemte seg da hun fikk se sønnen - men hun ville ikke forlate sykehuset før gutten hadde fått et navn. De var ganske stressa med å finne navn. Vi tar det da heller med ro og finner et navn som vi er fornøyde med.

 

Men det får være opp til hver og en hvordan man gjør dette - jeg tar det også veldig med ro ift utstyr og ting og tang - hadde bare vogn og vogge i hus før førstemann kom til - er nok ikke den redebyggeren som jeg leser at mange andre her inne er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...