Gå til innhold

ringte foeden....og har graatt i 2 timer naa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry misforsod litt. Du får bare stå på, plutselig så skjer det, er jo ikke sikkert du må vente 8 dager til, ting kan jo skje av seg selv før den tid:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du leser innlegget skikkelig anonym, hadde du fått med deg at de på sykehuset ikke vil sette i gang FØR 18 dager over. Lykkelita er frustrert over å måtte vente *så mange dager til*. Ikke at hun er 18 dager over akkurat nå.

Hvertfall sånn jeg har forstått det.

Lykke til alle sammen

Skrevet

Blæh, pcen er litt treg til å oppdatere. Leste ditt siste innlegg nå.

Skrevet

Anniken: ja, det er jo kjemperart at du faar saa lite kontroller. Jeg er redd naa, og jeg blir jo skikkelig sjekket ihvertfall. hadde nok faatt panikk hadde jeg maatte gaa saann uten kontroller ogsaa. Kanskje du burde ringe foeden og hoere hvorfor?

ja...jeg skal proeve aa faa dem til aa gjoere det litt tidligere. kan jo ta mange dager foer foedselen faktisk starter ogsaa etter igangsetting...og jeg syns 3 uker er virkelig droeyt.... min mening maa jo ha litt aa si ogsaa da. de kan jo ikke bare overkjoere oss helt? Naa har jeg gaatt en lang tur (fortsatt et lite glimt av haap om at noe skal starte) og naa skal jeg krype til sengs. Tusen takk til alle sammen. Er saa glad bim finnes for det er alltid god stoette aa faa her naar man virkelig trenger det! god natt!!!

Skrevet

Som en trøst så kan jeg si at gråt ofte kan sette i gang fødsel, har noe med hormoner å gjøre. Lykke til!

Skrevet

Hvorfor kan du ikke vente? Har du bekkenløsning eller tror du noe er galt?

Anbefaler deg ikke å bli i gangsatt, ble det i mitt første sv.skap pga svangerskapsdiabetes. Kroppen er ikke klar, jeg hadde ingen gode rier, men vondt var det likevel. Dritvondt og tok 12 timer. NESTEN 2 TIMER I PRESSEFASEN! Men andre gangen startet det av seg selv og da var jeg ferdig på 3 timer fra første svake ri! Hadde bare gode rier. Tenk litt over dette. Få mannen din til kose litt med deg og husk at 8 dager er lite i den store sammenhengen!

*trøsteklem*

Skrevet

Heisann! Jeg vil gjerne bli satt igang fordi jeg syns 18 dager over termindato er alt for lenge. jeg er redd noe skal gaa galt hvis han maa vaere der inne saa lenge. Siden kroppen min ikke er klar i det hele tatt er det veldig tvilsomt at foedselen vil starte av seg selv uansett, saa igangsatt blir jeg ganske sikkert. da syns jeg det er bedre aa faa det gjort naa et sted mellom 12 og 14 dager over og ikke 18. Jeg vet ogsaa at siden jeg er saa umoden kan det ta laaaang tid foer igangsettingen tar effekt og jeg kan risikere at gutten maa bo i magen min enda lengre enn 18 dager. Det syns jeg er rett og slett uforsvarlig. I tillegg har jo ikke jeg det bra i deg hele tatt siden jeg ikke greier aa tenke paa noe annet enn at noe kan gaa galt. Ungen er jo fiks klar inni der, det er min kropp som holder han der inne. legen kunne ikke engang finne mormunnen min.... nei, jeg faar heller ha en mere smertefull foedsel, jeg klarer ikke tanken paa alt som kan gaa galt lengre.... jeg maa snakke med legen om det paa kontrollen i morgen, og jeg haaper de forstaar at 18 dager er for mye......

Skrevet

det er jo ikke sikkert det blir 18 dager over da... du er jo "bare" 11 dager over nå så det kan jo skje en av de nærmeste dagene :) ikke alle kropper som viser at de er klare rett før det skjer :)

er mange som går over mer enn 11 dager og det går fint med både mor og barn så ikke bekymre deg så mye før dagene kryper enda nærmere den 18 dagen :) du får finne på noe lurt å gjøre så flyr dagene av gårde :)

lykke til i alle fall :) :)

Skrevet
:) takk haaper jo det! :) hadde tenkt aa be om mandag...det er da 15 dager over. ikke helg eller helligdag og syns da er det nok venting... :) men jeg tror ikke de vil hoere paa meg. :(
Skrevet

Skjonner du er lei. Bor selv i Nederland og her virker det som om det er samme praksis som i Norge, man skal vente saa lenge som mulig. Er 10 dager over idag og skal paa kontroll i morgen (og da er det en uke sist), men regner med at de sier jeg maa komme tilbake etter helga. Er ogsaa bekymret over alt som kan gaa galt, men haaper i det lengste at dette starter av seg selv, har nemlig hatt et KS foer og vil helst unngaa og bli igangsatt.

Lykke til imorgen!!

Skrevet

Lykke til du ogsaa! :) haaper vi faar dem ut kjempesnart! :) Hver dag er vi ihvertfall ett skritt naermere. det er da litt troest i det. Men det er utrolig hvor sakte tiden gaar naar man bare tenker baby... ligger vaaken om natta og tenker baby ogsaa....man kan da bli gal av mindre! :P

Skrevet

hei du!

å lese historien din var som og høre meg sjøl for 2 år sia.Jeg hadde termin 8. og ble endelig satt igang 27(!) -fødselen kom aldri igang og det hele endte med haste-keisersnitt,fordi de ventet for lenge.Alt gikk helt fint med åde barn og meg,men opplevelsen var det verste jeg har vært med på.Og da snakkker jeg ikke først og fremst om selve fødselen,men å gå slik i nesten tre uker på overtid var umenneskelig.Jeg syns så synd på deg og skjønner godt din frustrasjon over å ikke bli hørt.Jeg er forholdsvis tøff i kjeften sjøl og ropte om "hjelp" mange ganger,men ble bare bedt om å vente.Jeg tror jeg ville prøvd å kontakte en annen lege,og prøvd å fått en annen mening.-må skynde meg og gå desverre-lykke til! skal sende deg masse gode tankerxxx

Skrevet

Skjønner godt at du er fortvilet. Sender deg noen tanker og håper du sitter med gutten i armene dine snart. Håper det skjer av seg selv i løpet av helgen og at du får en positiv fødselsopplevelse.

Masse klemmer

Skrevet

tuuusen takk! dere er snille! :) godt aa ha dere! Rart det at troesten fra noen man ikke kjenner i det hele tatt skal gjoere saa godt! :)

Skrevet

sørg iallefall for å estimere vekten på barnet ditt. Det fikk riktignok jeg, og de sa han skulle veie 3,2 ved termin og det virket logisk. Men så gikk jeg halvannen uke over og sneipen veide 4 og en halv!! Fy fader det var svær unge å føde normalt da jeg bestemte meg for å føde uten bedøvelse. De tar feil hele tiden. sørg for at de ikke lar deg bli statistikk...

_tine_

Skrevet

nei.uff.. Det er det værste jeg har hørt!!! 18 dager er jo helt umenneskelig!Sjønner utrolig godt at du er frustrert nå ja. Ikke hold igjen følelsene dine på neste kontroll.Det er ikke bare for den lille i magen sin del.De skal ta vare på deg også! Og selvsagt har ikke du det noe særlig godt nå!

Men hvor langt unna Rana sykehus er du da?ikke noe muligheter for å reise til Bodø-kanskje du får noe støtte der...?Snakk med jordmor eller finn noen som kan støtte deg.Foreldrene dine kanskje?Ser ikke mannen din hvor tungt du har det nå?kan han ikke se forbi sjenertheten sin for din del her?Ofte hjelper det om noen andre enn den gravide krever at nå må noe bli gjort,for vi kan se hvordan dette sliter på den gravide.

Uff..får så vondt i meg for deg.ønsker deg all lykke til videre,håper virkelig du får settes i gang nå altså!

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! Er nå 16 dager over, men jeg ser muligheten for at jeg føder i dag eller i morgen nå, siden jeg hadde gode rier i natt, noen timer med 8 - 10 min mellom riene, og de varte opp mot 60 sek hver.Jeg er kjempetrett, ble ikke mye søvn selvsagt, men men. Det ligner litt på forløpet som de to andre barna mine hadde, og da ser jeg for meg baby i morgen før kl 12, 17 dager over termin! Har riepause nå da, hatt pause noen timer, og det er kjent det også.

Men det er så utrolig fortvilt at legene ikke kan høre på det du har å si. En ting er alle plagene man har i svangerskapet, det blir ikke noe bedre med dagene etter termin (ryggen min!), men så langt over kommer også uro snikende, hva om noe er galt, hva om noe skjer, hvorfor tar det så lang tid, og hvorfor skjer dette med meg?

Lykke lykke til! Håper vi føder straks begge to da. Tror ikke det er så mange igjen av april-jentene nå... Jeg hadde termin 24.april... :`-(

Skrevet

En ting til: det finnes jo ørten kjerringråd som kan sette i gang fødselen? Nå tenker jeg ikke på farlige ting, men helt greie tips: vaske, løpe i trapper, ha masse sex (er morsommere enn å vaske). Jeg "tvang" mannen min til å ha sex da jeg var bare 5 dager over, (var dritlei, kan bare tenke meg hvor ille 11 dager over må være) og så startet fødselen 6 timer senere! Kan ha vært tilfeldig da!

Skrevet

hehehe alle kjerringraad er proevd. :) opptil flere ganger! heheh men men det funker sikkert ikke paa alle. og de sier jo man maa vaere moden for at disse kjerringraadene skal ha noen effekt. Jeg har hatt en mye bedre dag i dag, saa naa kjennes det litt greiere aa skal takle det. :) skal nok gaa bra detta her. snart blir jeg mamma jeg ogsaa! :D tusen takk til alle som har svart! :)

Skrevet

Enda en gang lykke til!

Håper det skjer noe snart.

Vente-klem fra Dumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...