Gå til innhold

ringte foeden....og har graatt i 2 timer naa

Anbefalte innlegg

Skrevet

ringte for aa hoere om det ikke var mulig aa sette meg i gang litt tidligere...syns 18 dager er helt ulidelig, og jeg var paa forhaand saa mentalt innstilt paa at 14 dager er max.... men hun trodde ikke det ville skje. jeg er saa lei meg naa...veit ikke hva jeg skal gjoere...vil ha gubben min inn for aa troeste meg, men han kan ikke komme helt enda. han er ute og jobber paa huset! :(

For en maaned siden ville jeg ha ledd av dette og sakt at noen dager fra eller til ikke spiller noen rolle...men naa...som jeg staar midt oppi det saa er det helt forferdelig. jeg er saa lei meg naa. har graatt saa jeg er helt hoven og fael...og nesa er saar etter alle gangene jeg maatte snyte meg.... syns fryktelig fryktelig synn i meg selv i dag. verste dagen min saa langt...uten tvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det må være så lei å ha det sånn...Du har sikkert hørt det en million ganger før, men prøv å hold ut;) Og dra nå inn "gubben"...og be han holde rundt deg og kanskje også massere ryggen din litt. Litt go`stell kan gjøre undre på humøret!

Skrevet

Uff, jeg føler virkelig med deg!! Kan jeg spørre vilket skehus du hører til? har skjønt at det er veldig forskjellig praksis fra sted til sted:-(

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i samme sted, men kan du ikke bare reise ned å forlange at de prøver med litt gel og nåler?

Jeg er så sta så jeg hadde nok bare plassert rompa mi på en stol på føden å grint ivei til de gjorde noe ? (det må vel da være lov å være litt hormonell...? hihi)

ta med deg gubben ned, og fortell hvor vanskelig du har det, så får han hjelpe til med å banke i bordet.

uansett så ønsker jeg deg lykke til og sender over det jeg kan av fødestøv *****************************************************

Skrevet

jeg forstår deg så godt.. men visst du hvet att babyen har det bra,hold ut.. ønsker deg lykke til.

Skrevet

De kan seriøst ikke mene det her?? Fy flate!!! Har du ikke en lege du kan få tak i som kan hjelpe deg med å komme inn da?

Skrevet

jeg tilhoerer rana sykehus. Har liksom saa lyst til aa vaere toeff aa si at dette er for slitsomt og at jeg veit at han ikke kommer paa egen haand og at jeg vil bli satt igang tidligere. men jeg toerr ikke... gubben blir nok neppe aa slaa i bordet med noe som helst. han er mye mere sjenert og forsiktig enn det jeg er. Jeg haaper han kommer inn snart da... han veit at jeg er lei meg, men de maa nesten gjoere det ferdig ute i tilfelle det blir regn. kan ikke la isolasjonen bli oedelagt pga regn. :(

Skrevet

jeg tror det er saann her...at man bare maa vente og vente. :( det virket ihvertfall ikke som at det var noen sjangs for at de ville starte det tidligere. Hun sa jeg fikk snakke med legen om det paa overtidskontrollen, men saa lenge det var nok fostervann saa ville de ikke starte meg.

Skrevet

18 dager??? det er lenge! jeg fikk time til igangsetting 12 dager etter termin, men nurket kom av seg selv 7 dager over... rart hvor forskjellig det er fra sykehus til sykehus!

Skrevet

ooooohhhh....jeg vil flytte!!! hvor bor du da? det er stor forskjell altsaa... det som er saa dumt var at jeg var sikker paa at alle ble satt igang etter 14 dager...saa disse ekstra 4 dagene som jeg tydeligvis maa ta er jo helt pyton. ogsaa paa toppen av det hele blir det da 17.mai. :( pyton....

Skrevet

Ta kontakt med legen i morgen og fortell han at du ikke godtar dette!!

Det er bevisst at det oftere fører til komplikasjoner under fødsel når det går så langt på overtid. Ikke før å skremme deg, men si at du har skikkelig angst for det, og at du er redd barnet bare vokser seg unødvendig stort.

Det er ikke forsvarlig å gå mer enn 14 dager over, det har jeg dessverre 2 veninner som kan bekrefte gjennom deres opplevelser :-(

Stå på krava dine!!!!! og ring legen din i morgen tidlig

Skrevet

finnes det info om dette noe sted som jeg kan bruke? hva skjedde med venninnene dine? ohhhhh.... at han ikke bare kan komme uuuuut! :(

Skrevet

føler med deg! bor i bergen. egentlig er det 14 dager man går over her, men jeg var litt "heldig"... jaja, tenk hvor herlig det blir når babyen din kommer, du har jo ventet kjempelenge og er kjempeklar...

Skrevet

jeg faar proeve aa vise hvor sliten jeg er. jeg veit ikke om jeg mentalt greier aa instille meg paa 8 dager til.... jeg begynner aa grine bare jeg tenker paa det....

Skrevet

Jeg synes det høres helt sykt ut at du skal gå så lenge over tiden, når skal du på neste kontroll da? 18 dager bør det jo ihvertfall være kontroll hver eller annenhver dag, for å passe på dere begge. Ikke vær redd for å grine på neste kontroll, ring å få time i mårra den dag, si du er bekymret for den lille og vil bli lyttet på, de er helt nødt til å ta deg inn da.

De skal sette igang hvis det er til fysisk ellet psykisk belastning for mor å vente lenger, så bare grin du, vis hvor fortvilet du er. Du er jo nødt til å møte noe medfølelse hos en lege, disse telefondamene er ikke like greie bestandig synes jeg..

Masse lykke til til deg, håper du finner en forståelsesfull lege i mårra!

Skrevet

Hei.. Det e første gang æ høre at nån sykehus lar bare gravide gå på dagevis over termin.. Etter det æ har hørt så e det bare Sverige og Norge som praksisrer å gå 14 dager over termin, eller i ditt tilfelle enda mer..

Æ ble satt i gang 14 dager over termin med forrige mann, og dette va på Namsos, og gutten va 5,3 kg treng æ å si mer.. Det va en stund fare for livet hans. Denne gang har æ fått lovnader fra Levanger sykehus at æ ikkje sku gå over termin..

Æ ble rett og slett skremt av å lese åssen de praksisere det der du bor, det e jo horribelt.. Jo lengre du går jo større fare e det for babyen din, og dette e nokka ALLE sykehus burde vite..

Skrevet

Legen min er opprørt av hvordan de praktiserer det i Norge, han har jobbet i Danmark tidligere og vært med på å operere ut døde barn som hadde vært friske til termin. Han opplyste meg om dette på første kontroll når jeg var åtte uker på vei, han sier at man max bør gå ti dager over, og at hvis jeg går over termin så vil han ta meg inn til daglige kontroller. Jeg spurte på fødeloftet i Stavanger hvor lenge man kan gå over der og de sa tolv dager. Jeg hadde nektet å gå atten dager over, hadde forlangt å få snakke med ansvarlig lege på avdelingen, og bedt han redegjøre for de store forskjellene og hvordan de faglig kan forsvare å holde på at gravide går så lenge over når tendensen er færre og færre dager i resten av landet. Min lege sa at dersom jeg hadde tilhørt Haugesund sykehus så hadde jeg gått max ti dager over. Han er fortvilet over at dette ennå ikke gjelder i Stavanger også.

Blir utrolig provosert på dine vegne! Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Dritt lei selv, 11 dager siden termin. Og har fått time til overtidskontroll på lørdag, og det er 14 dager over. Jeg har lite lyst til å dra hjem derfra uten en baby for å si det sånn.... Merker ikke noen ting, ikke ett eneste tegn som tilsier at noe skal begynne å skje snart.... Vet 99% sikkert at jeg kommer til å få bruk for den h*lvetes timen på lørdag!

Skrevet

huff....blir saa fortvila naa. Jeg har kontroll annenhver dag. saa neste kontroll er fredag. Saa hvis jeg sier det er det jeg vil og viser hvor stor belastning det er...vil de sette meg igang da tror dere? Huff...naa ble jeg enda mere engstelig. jeg maa ha han ut....

Skrevet

mitt søskenbarn hadde samme opplevelse som deg på samme sykehus for litt over halvannet år siden...

Det endte med at ho gikk til legen på sykehuset og sa at ho forlangte å bli satt i gang "idag" og at ho nekta å gå fra kontoret før ho fikk modningspille og det som trengtes... De skulle sette i gang på 18.dag overtid, og dette var et par dager før... Jenta som kom var stor!

Man må stå på krava sine for å bli hørt, sier jeg bare, særlig på Rana sykehus!!! Lykke til!!

Skrevet

Syntes det er veldig rart at jeg ikke får kontroll like hyppig som deg Lykkelita. Hadde ikke du kontroll i dag?

Fikk ikke kontroll før på lørdag som sagt, det er den første kontrollen og da er jeg 14 dager over. Dvs at du har vært på to overtidskontroller mer enn meg, og hadde termin en dag etter meg....

Faen ass, skjønner du er lei... Fordi det er jeg også!

Skrevet

jeg skal proeve mitt beste da.... ja....saa det er vaar avgjoerelse til syvende og sist eller? kan de nekte?

Skrevet

Mora hennes gikk over tiden i en av sine svangerskap, og fødte en stor gutt med lange negler og mye hår, død grunnet at hun gikk for lenge over tiden (mange år siden og de hadde ikke ul da, så kan jo ikke sammenlignes med nåtiden men...), så søskenbarnet mitt bare sa at dette orka ho ikke lengre, ho var kjempesliten og redd, og nekta å fjerne seg. Legen lurte på om ho trua han, og ho svarte at nei det gjorde ho ikke men ho skulle settes igang den dag i dag! Så ho fikk vilja si, og da ho skulle sette klyster før de skulle starte opp, gikk vannet tilfeldigvis, så fødselen starta av seg selv da....

Når du skal på kontroll fredag kan du jo si at du kommer på mandag for igangsetting dersom ingenting har starta til da, siden det må være ugunstig både for dem og for deg starte en fødsel på 17.mai.... og legge på litt ekstra i forhold til hvor sliten du er osv...

Skrevet

HEIA LYKKELITA!!- hold ut:)

Sender masse trøst og klem og har også svart deg i "aprilklubben"!!

Skrevet

det er mulig det er jeg som ikke henger med her, men er nicket ditt terminen? Hvordan kan du da være 18 dager på overtid? I følge mine beregninger er du da 10 dager på overtid...

Skrevet

Anbefaler deg å grine deg sår og øm i øynene og dra til legen i morgen. De kan også sette deg i gang på psykologisk grunnlag fordi det er for belastende for deg og gå over tiden. Smør påom hvor deprimert du er, og at du er så sliten og at du ikke orker mer. Det er faktisk viktig at mammaen har litt energi til fødselen.

Jeg føler skikkelig med deg!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...