Gå til innhold

Mange her som har mistet tidligere ?


2 tette - med flette

Anbefalte innlegg

hei igjen!

Selvfølgelig er det flott og godt å kunne dele erfaringer både posetive som negative med andre. Jeg sier ikke at det er galt jeg er jo bekymret i ny og ne jeg også, men det er liksom så dumt syns jeg da og bekymre seg over noe en ikke kan gjøre noe med. Det eneste jeg kan gjøre er å stresse mest mulig ned, være bevist på hva jeg spiser og kose meg over tanken på at det faktisk gror en liten spire inni meg.

Trodde selv jeg ikke kunne bli gravid, da jeg ikke har brukt prevangsjon på 5 år.

du har helt rett i at jeg ikke har mistet og derfor ikke vet men så har jeg vel egentlig ikke lyst å tenke noe spesielt på det heller.

Beklager hvis jeg fornærmet deg/ dere, slett ikke meningen.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miriam: ja, legene har telefontid en halvtime hver morgen. Det hender det tar litt tid å komme igjennom, mer er egentlig ganske praktisk at de har dette tilbudet. Jeg fikk prate med en kvinnelig turnuslege som var veldig trivelig, hun skulle sende henvisningen til sykehuset. Så nå er jeg spent på om jeg får en time rundt uke 8!!

 

Til anonym lenger oppe her: Du har helt rett i at en skal tenke positivt, men det er en veldig spesiell hendelse å miste, tror ikke det går ann å forestille seg de følelsene og tankene som følger med. Jeg fant veldig trøst i å ha kontakt med andre som hadde mistet i perioden etterpå, her inne på bim. Jeg sitter også med en følelse av at jeg ikke stoler helt på kroppen min. Tør derfor ikke glede meg før jeg har vært på en UL og sett at det er liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da :)

Huff jeg gru/gleder meg så fælt til ul 1. juni..

Jeg blødde litt på onsdag da, så det er litt ekkelt, kom først bare litt fraget slim og så kom det blankt slim med ganske god mengde med blod i :(

Det kom litt farget slim igår og, men foreløpig idag har det ikke kommet noe, så håper det har gått bra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått time til tidlig ul 11 juni...da er jeg ca 9 uker på vei. Hadde håpa jeg kanskje skulle fått time ei uke tidligere, men er veldig glad jeg har fått time i det hele tatt da:-) Fikk svar fra sykehuset kun 4 dager etter at jeg snakka med legen.

 

Ellers blir kvalmen bare verre og verre.....det må jo være et godt tegn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også engstelig - og tør ikke bli glad ennå. Har fått ultralyd i ca uke 7-8, og håper og håper og håper at det er liv der. Sist ble det oppdaget at det ikke hadde utviklet seg til et foster pga en tilfeldig blødning i uke 12. Jeg var jo så stor og fin i magen, og kjempeglad over en etterlengtet graviditet. Nå har vi ventet en stund før vi fikk prøve igjen - og nå er jeg bare engstelig. Håper det går bra for oss her inne - vi vil så inderlig gjerne ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei er ny her i dag ;) men jeg hadde en MA i 12. uke i slutten av april. Er 4+5 i dag og kjenner jeg er litt nervøs men SKAL ha tidlig UL. Så jeg får roet ned nervene litt;) ellers er det jo fint lite man egentlig får gjort med slikt. Er jo ikke ofte sånn skjer men er du redd bør du finne en lege som er villig til å gi deg UL.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Har vært forferdelig kvalm de siste ukene, og trett og svimmel. Men er fornøyd bare jeg får et barn.

Skal på kontroll på onsdag, UL. Både gruer og gleder meg. Mannen min skal være med som støtte. Jeg kommer nok gråtene ut fra UL uansett. Enten gledestårer (som jeg håper på) eller de triste tårene. Da er det godt å ha mannen i nærheten. Er 7+3 nå.

Er spent på om noen andre har vært på ul nå.

Lykke til alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde en SA i mars. var då i uke 14..

så denne gangen tør eg ikkje slippe gleden løs før eg e minst over 14uker..

har en god følelse heldigvis!men planlegger bryllup no, så har andre ting å tenke på, d hjelper masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en MA for fem år siden, før vi fikk vår første. Den gangen hadde jeg ingen symptomer og brunlig utflod en stund før jeg fikk bekreftet det. Fosteret ble bare 6 uker, men det ble oppdaget i uke 10. Etter det har jeg fått to nydelige barn og er nå gravid med nr 3. Så lenge jeg har symptomer og ikke har brun utflod klarer jeg å være glad og rolig. Er vel egentlig ikke så redd for å miste. Det er jo så stor sjanse for at det går bra. Pluss at siden jeg har opplevd det før, så føler jeg at jeg evt kan klare det igjen (for jeg kom meg fint gjennom det). Men jeg vet at det er værre når man ikke har noen barn fra før. Da blir liksom alt så tomt og ensomt og så kommer tankene om at man kanskje aldri vil få barn... Men når du sitter der med din egen nydelige baby i armene er slike minner mye svakere. Lykke til! Du vil helt sikkert oppleve å få ditt eget barn om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jentene:)

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering, sist jeg skrev var jeg ikke akkurat i superoptimistisk humør.

Jeg sluttet å blø i løpet av IKM-uka, så det var nok bare en festeblødning. Nå er jeg 5+5, og prøver å puste rolig, men er kjemperedd. Kan rett og slett ikke noe for det, jeg er bare så redd for å miste. Prøver å tenke på andre ting, men til nå er alt så likt slik det var i forrige svangerskap, så det er liksom ingen ting som kan berolige meg.. Huff, skal bli godt å komme til ultralyd om tre uker! Mistet i uke 7/8 sist, kommer jeg over 8+0 så vil jeg nok puste litt lettere..

 

Det er jo klart at det blir en litt sånn bekymra tråd dette her, men vi er vel flere som har det på samme måten, etter å ha mista en gang (og spesielt for oss som ikke har barn fra før av, der alle svangerskap har endt i abort), så blir det mye skumlere å være gravid. Det er ikke bare en celleklump i magen min, det er faktisk potensiale til å bli et helt skikkelig menneske! Det er store saker vi er med på, og det er klart at vi bekymrer oss og tenker på det! Det er ikke bare bare å skulle tenke på noe annet, jeg makter i alle fall ikke å bare tenke på blomster og kanarifugler for tiden.

 

Heldigvis har jeg det TRAVELT på skolen, så jeg sitter ikke bare hjemme og bekymrer meg:)

 

Dette ble visst litt langt.. Ha en god natt alle sammen! Håper det går bra med så mange som mulig denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra etter ul og sånn da :)

Spennende da !

Er en og halv uke til jeg skal på ul, er så lenge å vente..

Har blødd litt 2 dager, men satser på at det har gått bra for det ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Laget en egen tråd jeg, men her er dere jo. Det er godt å prate med noen i samme situasjon. Jeg har heldigvis et barn på snart 3, men har det siste året mistet tre ganger MA hver gang uke 10, 11 og 8. Nå er jeg 6+ og lever i spenning. Klart vi må håpe at denne gangen så skal det gå bra, men det er god å ha noen som forstår bekymringene dine. Det er jo ikke så mange andre man kan beklage seg til...Jeg har fått ul i uke 11 (sykehuset). KJempelenge til så jeg lurer faktisk på å gå privat snart. Selfølgelig ingen garanti, men jeg tror jeg vil bli roligere ved å få en bekreftelse el avkreftelse tidelig. Vi krysser fingrene for alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Nå har jeg vært på kontroll. Det var liv. Fikk høre hjertelyden. Tror han snakket om 160 slag i minuttet. Så deilig. Men mye kan skje enda. Men foreløpig er jeg bare glad. Skal tilbake på kontroll om 3 uker.

Er nå 7+4. Embryoet var 13 mm.

I kveld skal jeg og mannen feire med en god middag hjemme.

Jeg er så glad, jeg er så glad. Gråter gledestårer.

Lykke til alle dere andre også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...