Gå til innhold

Mange her som har mistet tidligere ?


2 tette - med flette

Anbefalte innlegg

Har selv hatt en sa og en ma.. Virkelig bekymret :)

 

Prøver jo så desperat på vår første, og er 2 år siden vi begynte..

Hvordan er feelingen deres på dette svangerskapet ?

Tør nesten ikke håpe på noe her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Miriam!

 

Har ikke mistet selv men har venniner som har opplevd det.

Min beste venninne ble gravid for 6 mnder siden etter å ha opplevd det samme som deg.

Hun var selvfølgelig også veldig bekymret...men er som sagt 6 mnder på vei nå og alt har gått kjempe fint.

Prøv og kos deg så godt du kan.

Skal krysse fingrene for at alt går bra me oss alle!

Ha en fortsatt strålende ettermiddag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen :)

 

Ja jeg tenker positivt og håper på det beste, men er ikke så lett altså !

 

Håper jeg får tidligere ul denne gangen hvertfall, synes det er bedre å få vite det tidlig om det går galt, enn å gå i nesten 14 uker og tro du er sikker :)

 

Legen min er litt sær da, så han vil liksom ikke gi meg det.. noen andre det går an å kontakte `?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off..det hørtes ikke mye kjekt ut.

 

Vett at min venninne gikk til privat gyn..for å få ul i uke 7.

Gjerne det kunne være noe for deg også?

Trodde også at det var vanligt at de som hadde mistet fikk en ekstra ul tidligt....men det kan vel og variere fra sted til sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det blir vel kanskje privat,.

 

Jeg burde egentlig byttet lege for leeenge siden.. Sist jeg var gravid hadde jeg sinnsyke smerter i høyre siden av magen, og så sa han at det var uvi, men det ga seg ikke, og måtte på sykehuset og det var galleblærebetennelse.. hadde en crp på 120 eller noe, så det er ikke helt bra.. Føler at det hadde litt å si at jeg mistet med en høy betennesele i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i en Ma i uke 13 i januar. Da hadde det ikke vært liv på en stund, og jeg er veldig ress for å oppleve det samme nå. Jeg har også lyst til å prøve å få meg tidlig UL fo å sjekke at alt er bra, men har ikke så lyst til å gå gjennom fastlegen min. Han er trivelig nok, men snakker veldig dårlig norsk, og det var ikke han jeg hadde i januar. Jeg spurte etter tips på 1.tri, og mange hadde bestilt privat. Det har ikke jeg mulighet til her tror jeg, men noen mente at jeg kunne kontakte sykehuset jeg var inne på to ganger i forbindelse med MA'en, siden de sikkert hadde papirer på meg. Kanskje du også kan gjøre det?

 

Jeg slet med UVI sist, men vet ikke om det var noe av grunnen til at jeg mistet. Men jeg er redd for at det skal dukke opp igjen nå...

 

Mange ting å bekymre seg over:-)

 

Håper alt går bra med oss da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet også i uke 13 i januar!!

 

Jeg slet også veldig med uvi sist, det svir ganske i underlivet nå og så jeg lurer på om det kan være det.. må ringe legen og levere en urin prøve..

Vet ikke om det har så mye å si, men det må vel telle litt ?? Har hørt om tranebær kapsler at det skal hjelpe, men noen av dem er ikke bra for gravide..

 

Håper det jeg og :) ingenting hadde vært bedre enn at spiren klamret seg fast !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet 6.februar sa....

Håper iderlig den lille spiren har tenkt å holde seg på plass denne gangen.. det var ingen kjekk opplevelse. Man gleder seg liksom alt for mye med en gang, tenkte da at neste gang skal jeg holde mer tilbake.. men det er ikke lett for mann blir jo så innmari glad når det er ønsket og planlagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo nesten ikke an å la være å bli glad nei ;)

Jeg tror uansett om man ikke prøver å glede seg noe særlig så gjøre man det innerst inne uansett, og blir like lei seg om det går galt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok helt rett i Miriam..

Jeg er jo tilbake inne på BIM også... noe jeg sværga på alt jeg skulle holde meg unna en stund... men greide det ikke.. godt å ha noen å dele tankene sine med som er i samme situasjon som enn selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt.

Har forsøkt i litt over et år. Mistet to ganger i fjor i MA. Ble oppdaget i uke 10 begge. Denne gangen skal det gå. Er selvfølgelig bekymret jeg også, men er også glad for å være gravid igjen.

1. gangen fikk jeg blødninger og henvist til sykehuset som kunne konstantere MA. 2. gangen fikk jeg time hos gynekolog i uke 6. Da var det liv. Var igjen i uke 10, men da hadde denne gått til grunne.

Jeg var til utskrapning begge gangene, og siste gangen fikk jeg beskjed om å bestille time direkte på sykehuset uten å gå gjennom fastlegen. Har fått time om 2 uker. Kunne også gått til gynekologen, men nå får det nå bli sykehuset da.

Har på følelsen at det skal gå bra denne gangen. Er veldig kvalm for tiden. Springer på do for å brekke meg flere ganger om dagen. Halsbrann og ømme pupper har jeg også. Men jeg kan leve med det hele svangerskapet så lenge jeg får et barn.

Lykke til! Er spent på hvordan det går videre med deg.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjenner følelsen, har prøvd i flere år, og hadde en SA i fjor. Har bedre følelse for det denne gangen, men samtidig til tider vettskremt. Har fått snakket med jordmor og skal til legen min neste uke, så får vi se. Prøver å glede meg over det som har skjedd, og slappe av, leve så vanlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennende jenter ..

Huff a meg..

Jeg tror jeg skal ringe til legen min å spørre om å få ul rundt uke 8 eller noe, for lever det da så er det jo store sjanser :)

 

Krysser fingrene for oss alle !! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jenter!

Jeg har også hatt en SA, 24.februar, uke 8. Det var første gangen jeg var gravid, og jeg hadde ganske masse symptomer og følte meg egentlig ganske trygg selv når jeg begynte å blø litt...

 

Nå er jeg ikke trygg i det hele tatt! Har IKM i dag, og har hatt litt små blødninger siste dagene, bare litt og ikke friskt blod. Men jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å tro at det kan gå bra denne gangen.. Men jeg ønsker det så veldig!

 

vet jo at alt håp ikke er ute, at det kan være festeblødning eller noe sånt, men det er ikke noe kjekt likevel..

 

Håper det går bra med oss alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe særlig da.. :(

Hvor magen uker er du på vei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dessverre melde meg på her jeg også:o(

 

Har mistet to ganger på 7 måneder. En MA m utskrapning som ble oppdaget rundt uke 8, og en SA i uke 5.

 

Nå er jeg 6+2 og humøret svinger fra dag til dag. I går var jeg sikker på at det hadde gått galt da jeg plutselig mistet all ømhet i puppene (som er det eneste symptomet jeg har), men i dag er jeg glad, og har for første gang våget å glede meg litt- ømheten er tilbake:o)

 

Jeg bestilte time hos spesialist før jeg ble gravid denne gangen, så jeg får ordentlig oppfølging denne gangen:o) Skal på UL 16. mai, og da er jeg 7+1. Glede/gruer meg!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har også opplevd å miste, og ja det er vondt.

Mann min og jeg har vært sammen i 8 år. for 5 år siden ble vi på vei, ikke planlagt og jeg mistet i uke 11 (SA)

Mars 2006 fikk vi en velskapt liten gutt, dette var planlagt og svangerskapet og fødsel gikk bra.

Tre mnd. etter fødsel så ble jeg på vei igjen, visste ikke at jeg hadde EL fordi jeg ikke hadde fått tilbake mensen. Denne spiren mistet vi (SA) når det var ca. 8-10 uker gammelt, de på sykehuset var ikke helt sikre.

Nå er vi på vei igjen er bare 6 + 6 uker på vei og vet at alt kan skje, men håper på det beste.

 

Når jeg gikk gravid sist hadde jeg en ekkel følelse, fordi jeg blødde litt og da reiste vi rett på legevakten og da fikk vi UL med en gang. Jeg tror det er en måte å "snike" til seg en tidlig UL på hvis man er veldig bekymret.

Hadde også nemlig en lege som var litt kjiip på UL og ville ikke sende meg på undersøkelse tidlig selv om jeg utrykte at jeg var veldig bekymret- og det er så vondt å ha den følelsen.

 

Prøver nå å ikke tenke så mye på det, men det er ikke så lett:) bekymret er vi vel alle uansett om vi har opplevet å miste eller ikke. ingen ting er 100% sikkert selv om vi gjør alt vårt beste for den lille spiren:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, så heldig du er positiva!!!

Ringte legen min igår for å få henvisning tiltidlig ul, men hvis jeg kun får til vanlig gu eller noe så er jo alt håpet ute for en tidlig ul, for det er jo så mange mnd ventetid..

Men de skulle ringe meg opp idag så jeg får se :)

 

Er alltid kjedelig å miste, syntes ikke det car like tungt første gangen, for det var sa så tidlig, men ma i januar i uke 13 var ikke noe særlig.. er så utrolig leit når man har fortalt alle og er så sikker.. men, men kanskje det var et tegn og at det er NÅ det er riktig nå som jeg har fått med ny jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet 2 ganger, men har ein nydlig gutt på 1 år no!! Men må ærlig innrømme at eg var veldig nervøs, spesielt i begynnelsen av svangerskapet. Fekk heldigvis kjempe god oppfølging av fastlege og jordmor, og var på fleire UL. Eg hadde eit fint svangerskap tatt det i betraktnig (og bekkenløysning).

Kjenner at eg er litt usikkert og nervøs med tanke på å miste no og, men prøver å tenke positivt. Skal til lege på fredag, så då tenkte eg å snakke litt med ho om dette.

 

Lykke masse masse til vidare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i slutten av desember 2007. Jeg fikk bare svake positive tester og hadde brunlig utflod hele tiden. Ingen spesielle symptomer heller, så det var vel meningen at det ikke skulle bli noe....

Denne gangen er jeg mye roligere. Puppene mine er såååå ømme, kvalmebølgene er der, trøttheten og humørsvingningene. Tror det kommer til å gå bra denne gangen, men man vet jo aldri. Jeg skal ta ul i uke 9 eller 10 bare for å være på den sikre siden.

 

Vi får støtte hverandre og berolige hverandre underveis på ferden til termin i januar 2008 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er mange i januarklubben som har opplevd å miste ja...triste greier. Jeg prøvde å få legetime denne uka, men det var ikke noe ledig. Skal prøve å få henvisning til ul rundt uke 8, og tenkte kanskje det var lurt å sette igang apparatet så tidlig som mulig (i tilfelle det tar litt tid å få time). Skal prøve å ringe legen min i morgen eller onsdag da...gruer meg litt for han snakker litt dårlig norsk....og det er jo ikke så morsomt å sitte å legge ut om at jeg har mista tidligere over tlf. heller. Men hvis jeg får tidlig ul så er det verdt det:-)

Lykke til videre jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ringt direkte til legen din da ?

Jeg har fått henvisning til tidlig ul nå, og jeg fikk det gjennom å prate med de damene i resepsjonen, forklarte saken til henne og hun skulle gi beskjed til legen min, så igår fikk jeg henvisningen :)

 

Skal ringe og bestille time p åsykehuset idag, for det er greit å være litt tidlig ute ja, det er jo som regel litt kø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Ønsker bare og si en liten ting, har ikke selv godt inn for å bli gravid men er det nå. Du spør om mange har mistet tidligere, vel det finnes helt sikkert de som har gjort det, men tenk på alle det det har gått bra med, det er jo faktisk flere av de, enn de det ikke har gått bra med.

Har ikke mistet selv men så er dette også min første gang og hva skal man tenke ? Er det lurt å gå rundt å bekymre seg for om dette går bra, nei det tror ikke jeg, hvorfor ikke tenke posetivt. Går det så går det og skulle det ikke gå så kan det jo tenkes at kroppen selv gjør det den skal fordi noe ikke var helt som det skulle. Kroppen vår er noe av det mest fantastiske og avangserte maskineri på jorden, kan vi ikke bare stole på at den gjør jobben. Mitt tips er å nyte og slappe av med graviditeten din og tenke at kroppen din klarer dette fint. Bekymring har aldrig løst ett problem.

Følelsen for denne graviditeten er god men siden det er såpass tidlig, har jeg ikke akkurat kjøpt noe ennå.

 

Mitt tips slapp av og tenk på gode ting så går nok dette bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølelig er det flest det går bra med.. det er jo ikke for å fokusere på at man skal miste og bla bla, det er jo fordi det er faktisk godt å kunne dele erfaringer og tanker med andre som er i lik situasjon..

 

Skjønner ikke hvordan du kan si at man ikke burde tenke på det og skjer det så skjer det.. du har ikke mistet før og vet ikke hvordan den følelsen er, og mange mange her inne har faktisk prøvd lenge og mistet flere ganger, og det er godt å ha noen å prate med dette om !!

 

Man prøver jo selvølgelig å tenke positivt, men når man har planlagt å få barn i over 2 år og det går galt så er det ikke så jævla lett å tro og håpe at det skal gå bra hver gang..

Det har noe med psyken å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig med Miriam! Syntes at det er godt å dele de erfaringane og tankane med andre. For det er grusomt vondt å miste! Heilt ubeskrivligt vondt og sårt!

 

Men me må selfølgeligt prøva å tenka positvit. Sjøl om da til tider er vanskligt. "Korfor skal da gå bra denna gongen då?" Det har eg tenkt mange gonger, seinast i dag.

No er eg så heldig at eg hatt eit godt svangerskap bak meg, og dermed og ein nydlig gut!!

 

Synst at dette forumet er ein kjempe fin plass til å dele sånne typar erfaringar og tankar med andre, for her er med faktisk i samme situasjon no!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...